Hoi, Een vraagje, ons meisie wordt een jaar en mag ze nu echt ook alles eten? Men zegt dat ze mag eten wat wij eten maar ik ben bang dat het zout dat wij toevoegen bijvoorbeeld ook in parmasaan kaas bij risotto, dat dit te zout is voor haar. Wat mogen ze nog niet eten? En ook men vertelde me dat ik nu moet stoppen met de fles te geven maar hoe krijft ze dan al die melk binnen. Ze drinkt reeds wate een een plastieken glasje maar kan heus geen 300ml melk op deze manier drinken. Wat is jullie advies? Dankje
Je kunt de melk in kleine beetjes geven. Toetjes en kaas zitten ook bij de 300ml aan melkproducten, de melk in eventueel een ontbijtpap ook dus je zit er best snel aan. Je kindje mag vanaf 1 jaar in principe alles eten, alleen zout niet zoveel *maar dat is voor ons volwassenen ook niet goed* en TE pittig of gekruid eten omdat ze dat wellicht niet lekker vinden. Maar dit is per kindje verschillend. Hier hebben ze vanaf een jaar echt ALLES meegegeten, alleen was ik iets matiger met de sambal en het zout
jij bepaat wat ze eet, je weet zelf wel wat gezond is. Ik ben bij mijn dochter nog steeds matig met zout, maar ik kook (voor haar) niet zoutloos. Parmezaans krijgt ze ook gewoon, al moet wel eerlijk zeggen dat ze bij hoge uitzondering eens 1 hap eet, maar over het algemeen eet ze niks. Lekker boeiend dus, wat ik kook (vind dit niet normaal hoor, maar kan er even niks aan doen...) Melk krijgt ze bij het ontbijt een beker, bij de lunch en na het eten een schaaltje yoghurt. Soms ook drinkyoghurt, als ze een periode heeft dat ze zogenaamd geen melk lust. Ik vind het soms schipperen, want ze wil heel veel dingen niet eten. Hier overigens wel gewoon patat en taart op een verjaardag, of een koekje als we op visite zijn. En een magnum in de zomer doe ik ook niet moeilijk over. Ik biedt haar echter die "overbodige" dingen niet op een doordeweekse dag aan, maar dan eet ik het zelf ook niet. Ik snoep ook niet, dus zij ook erg weinig. Maar nogmaals, jij bepaalt!
Bijna alles... - blijven opletten met zout (maar dat geldt ook voor volwassenen!) - geen rauw vlees! - schaf de fles af en gebruik bijvoorbeeld een rietjes beker, tuitbeker of gewone beker. Kindjes moeten leren om te drinken uit andere vormen dan een speen.
je kunt de fles ook afbouwen he. Tis niet zo dat die eerste verjaardag een magische dag is en dat vanaf die dag perse de fles wegmoet en gelijk ook alles mag eten. Je kunt daar weken over doen of langer. Is geen ramp hoor!