Voeding baby 4,5 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door fl01, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik geef nog volledige borstvoeding, onze dochter is nu 4,5 mnd. Nu drinkt ze 6x per dag. Als ik moet werken dan drinkt ze afgekolfde melk, 3x zo'n 150ml. We maken ze om 23.00 nog wakker voor een voeding en dan slaapt ze tot ca 6.30 (toevallig net 1,5 week maar tot 5 uur..).
    Nu was ik op het consultatieburo en was ze iets minder aangekomen dan zou moeten. Volgens hen zag je rond die leeftijd wel vaker een dipje als je borstvoeding geeft. Maar zij zei dat ze eigenlijk met 4 voedingen wel zou moeten kunnen, maar is dat niet heel weinig? Hoeveel zou ze dan per keer moeten drinken, want echt veel meer dan 150 ml krijgen we er met een flesje niet in (aan de borst kunnen we natuurlijk niet meten..)
    Heeft het toevoegen van rijstebloem zin om langer door te slapen of is dit alleen maar om de melk dikker te maken?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Zoals je het nu doet, doe je het goed!

Zo'n dipje zie je inderdaad rond deze leeftijd.
    Bij borst voeding spreken we niet van 4 of 5 voedingen. Een kindje mag onbeperkt borstvoeding krijgen. Als dat dus 5 voedingen is i.p.v. 4, dan is dat prima.

Als je dochter dus niet meer dan 150 uit de fles drinkt, dan is dat prima. Ze haalt dat wel weer in als ze "life" uit de borst drinkt.

Rijste bloem hoeft nog niet, tenzij je dat zelf graag wilt. Neem dan wel de naturel smaak, zodat de smaak van je melk zoveel mogelijk hetzelfde zal blijven.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina