Huilen tijdens autorijden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patricia1983, 7 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Onze kleine meid van 14 maanden wil sinds een paar weken niet meer autorijden. Erg vreemd.... zodra we haar in de autostoel zetten, begint ze al te zeuren en binnen 5 min. huilt ze al. Ze is ook niet stil te krijgen. Zelfs korte ritjes van 5 of 10 min. zijn een drama. Mijn ouders wonen bijna 2 uur rijden van ons vandaan en de laatste keer heeft ze dus echt de hele reis gehuild. We hebben hebben haar wel wat te drinken en te eten gegeven en dat wil ze dan ook wel, maar zodra ze alles op heeft, begint het weer van voren af aan. Ook speeltjes duwt ze gelijk weg. Heeft hier iemand ervaring mee? Of misschien tips om het autorijden wat prettiger te maken?

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    die van ons vindt het als het te lang duurt ook niet meer zo leuk. Ik denk dat het de leeftijd is....ze kunnen niet zo lang stil zitten en gaan het liefst rondkruipen of lopen...

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Met Jarissa is het autorijden bij lange ritten ook wat minder. Maar zeker geen 2 uur huilen. En bij korte ritjes gaat het prima. Zit de stoel wel lekker/goed? Als ik het lees, moet ik daar aan denken. Dat je kleintje gewoon niet lekker zit.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik doe hard de radio aan en dat vindt Lynn geweldig. Ze heeft zelfs commentaar als ik m zachter zet.

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    mijn zoontje vind het ook niet altijd leuk om in de auto te zitten. Ik denk dat het de leeftijd is en dat ze ons willen uitproberen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien een leuke cd voor haar opzetten en dan lekker meezingen? (jullie dan he ;)) Voor zover mogelijk tijdens haar slaapjes gaan rijden? (maar dat zullen jullie vast al wel doen)

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hallo ik zag laatst iemand op tv met hetzelfde probleem......
    oplossing : het riempje ( gordel) stond te strak vandaar dat haar kindje huilde!
    je kan het wellicht proberen ;)
    grtz Ramona

8. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Op wat voor leeftijd begint/ontstaat wagenziekte? (ik heb er zelf geen ervaring mee), maar misschien huilt ze wel omdat ze zich beroerd voelt? Misschien wordt ze gewoon niet lekker van het autorijden..

Vervelend is het in ieder geval wel lijkt me.

9. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Bedankt voor jullie reacties.

We zullen idd eens een leuke CD voor haar opzetten. En morgen gelijk even checken of het gordeltje misschien te strak zit.

Hopelijk werkt dit.

10. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Wagenziekte.... idd helemaal nog niet aangedacht. Ben ook wel benieuwd wanneer dat kan ontstaan.

11. Mirjam vd Pol

4 sep 2006
    25
    0
    0
    Nieuw Vennep
    kinderen schijnen de eerste 6 jaar niet misselijk te worden van auto rijden, ronddraaien etc. Kijk maar eens hoe lang ze ronjes kunnen draaien en dan alleen maar lachen. Wij zelf hebben de LUCA spiegel achterin de auto hangen. Die gaat over de hoofdsteun van de stoel voor haar en geeft een leuke afleiding doordat ze zichzelf kunnen zien. Is ook bedoeld om je baby te zien als hij/zij nog in de maxicosi tegen de rijrichting in zit, maar dus ook erg leuk als ze vooruit rijden

zie http://www.miyali.com

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kinderen kunnen de eerste 6 jaar wel wagenziek worden hoor, ik was het bijvoorbeeld :) Weet alleen niet precies wanneer dat begon. Bij wagenziekte kan het in elk geval helpen als je kindje goed naar buiten kan kijken en als het lekker fris is in de auto.

Verder zou ik ook niet goed weten wat er met je kindje aan de hand is. Hoop dat je DE tip nog krijgt!

Groetjes Rosa

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Inderdaad kunnen kinderen wagenziek worden voor hun 6e. Mijn nichtje is 4 en heeft het al sinds kleins af aan.

Maar als het wel wagenziekte is, wat je zou kunnen doen, is haar in het midden zetten, en de zijraampjes dicht maken (bv dmv een handdoek) zodat ze echt alleen maar naar voren kan kijken. Vaak als ze door de zijramen kijken, dan door het snelle bewegen van de omgeving, kunnen ze misselijk worden.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De eerste 6 jaar niet wagen ziek? Vraag maar aan mijn moeder hoevaak ik de boel niet ondergespuugt heb.. ik had al snel last van wagenziekte.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    ja, onder de 6 niet wagenziek is niet waar hoor. Elk ritje die we maakten heb ik de auto onder gespuugd vroeger.

16. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Mijn dametje houdt ook niet van autorijden, want dan moet ze stilzitten. De oplossing ik heb een cd met kabouter plop piet piraat bassie en adriaan liedjes gemaakt en die draai ik tijdens het rijden, scheelt veel hoor.

Groetjes Monique76

17. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Onze kleine heeft nog nooit gespuugd, dus ze zal dan wel niet wagenziek zijn...

Die spiegel is ook erg leuk, ga er zeker even naar op zoek om één aan te schaffen. Het is het proberen waard.

Deel Deze Pagina