hoe krijg i mijn meid aan het drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Juniper, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi mensen!

door allergieën en toestanden krijgt ons meisje op aanraden van de kinderarts nu pas bijvoeding. En dat gaat redelijk, ik heb al een fles vervangen door pap en ze krijgt nu dus 3 flessen (210/7), fruit, een groentehapje en een bordje pap op een dag.
    Alleen had ik dan ook graag dat ze bij die pap en het groentehapje nog iets anders dronk. Maar daar wil ze helemaal niks van weten. Diksap, thee, water, ik hoef er allemaal niet mee aan te komen.
    Hoe pak ik dit aan? Ik wil wel dat ze voldoende vocht binnen krijgt!

Bedankt!

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Hoe geef je het. Demi wil extra drinken, dus niet de fles, alleen uit een open beker. Uit een fles of tuitbeker weigert ze het. Misschien dat jou kleine ook zo'n voorkeur heeft.

Met een open beker is wat kliederen en knoeien maar het is wel te doen.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.834
    4.204
    113
    Hier precies hetzelfde! Ook een eigenwijze dame die alleen wil drinken uit een beker. Wij hebben een oefen beker van difrax. Was de eerste paar keer een geklieder maar nu gaat het prima. Ze drinkt voornamelijk water en soms thee of aangelegd diksap

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.862
    3.374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter dronk uit haar 'melk-fles' ook niets anders dan melk. Wij zijn gaan oefenen met een tuitbeker, eerst met verdunde melk (2 schepjes poeder op een volle beker) zodat ze wende aan het dunnere spul, maar wel de smaak herkende en langzaamaan zo overgestapt op water en diksap.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bijna alle kindjes moeten wennen aan het drinken van iets anders dan melk. Het wisselen van beker wil soms helpen maar het is vooral ook een kwestie van blijven proberen. Tijdens het eten is misschien niet de handigste tijd om te oefenen. Een heel klein kind maakt geen onderscheid tussen honger of dorst. Je wilt niet dat ze ipv eet drinkt of andersom. Geef drinken tussen de maaltijden door, dit wil vaak wel helpen.
    Lauwe thee met een flinke hoeveelheid melk (KV) is vaak een lekker begin. Maar blijven proberen, het is echt een nieuwe vaardigheid.

6. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Alvast bedankt voor de tips.
    We hebben tot nu toe de fles en een antilekbeker geprobeerd. We gaan zeker die tip van melk met thee en sterk verdunde melk proberen. En dat het niet tijdens de voedingen moet, want dat doen we nu wel!

Deel Deze Pagina