Baby Zebravinkjes!

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hallo allemaal.

Ik heb een volieren met daarin: 2 zebravinkjes, 2 diamant duifjes & een vink.

Nu staan ze door alle ellende bij mijn zus en zwager in de tuin (hier 5 min vandaan) omdat ik noodgedwongen weer bij mn ouders woon ivm relatie breuk. En ga ik er om de dag heen om ze te verzorgen.

Nu hebben de duifjes en de vinkjes beide eitjes en gister zijn de eerste Zebravink eitjes uitgekomen!!!! Zo lief!

Zie hier , vet schattig toch! :D

Ben benieuwd of ze het gaan overleven (je weet nooit hoe goed de ouders er voor gaan zorgen) en of er nog meer eitjes uit gaan komen (ze hebben er in totaal 8 maar sommige zijn al overtijd zeg maar dus dat zal niks zijn)

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja, dit zijn mama & papa zebravink!

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    dat zullen minibaby`s zijn, zebra`s zijn niet zo heel groot. wel heel schattig

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nestverstoring... zou er erg mee oppassen en de volgels met rust laten.. door al het gekijk raken je vogels van slag en kunnen ze de kleintjes verstoten.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou al dat gekijk valt wel mee hoor ;)
    wat ik al schreef, ze staan hier niet eens dus ik ben er ook niet om de hele dag naar ze te gaan kijken.

Met voeren moet ik toch de kooi in dus kan ik best ff spieken, ze zijn het ook gewend want ze zijn echt ontzettend tam. (t vrouwtje komt ook wel is gewoon bij je zitten enzo)

Nu gewoon hopen dat ze instinctief goed weten wat ze moeten doen :)

En idd, ze zijn heeeel klein hihi

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh wat byzonder! Zo schattig!
    Dat zijn toch die ADHD-vogeltjes (had mijn oom vroeger hele voliere vol van)?

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

te schattig dit hopenlijk kom alles goed
    wat ik wel denk

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

@ Dirksmama: Zijn idd die hele actieve vogeltjes ;) Maar ik vind het altijd nog wel mee vallen, als ze maar de ruimte hebben ;)

@ mv3hartendiefjes: Ja ik heb wel ervaring met vogels (dierenopleiding + jaren in een dierenspeciaalzaak gewerkt) maar ik weet ook dat dit geheel op de ouders aan gaat komen!

Ik vind ze iig erug schattig!

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

met jou hulp en met die van de ouders moet het helemaal goed komen
    altijd zo fijn die opleidingen hihi:D

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja komt het toch nog van pas ;)

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ging vandaag een xtje extra om wat extra voer enzo toe te voegen en trossgierst enzo.

De ouders kwamen lekker eten en zo kon ik heel rustig nog een x tje spieken (het is niet goed te zien dus ik houd mijn mobiel voor het nestkastje en de ouders lijken dit al normaal te vinden want dat doe ik altijd en aten rustig door)

3 jonkies!

Zo lief!

Toen alles er in stond keek mama zebra vink me nog is ff aan en ging weer op het nest zitten :)

12. frutseltje

21 sep 2008
    80
    0
    6
    Wat schattig, succes, hopelijk komt alles goed.

13. Oooh nu mis ik mijn eigen zebravinkjes! :(

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

ahhh, ja ze zijn ook echt wel erg leuk. Vooral die ukkies ;)

15. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

#15 Jsvlinder, 20 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2012
    Ik had vorig jaar een nestje zebravinken, zo leuk! Ze zijn nog zo lelijk als ze klein zijn:p Had hier toen ook een topic geopend, zal eens kijken of ik het kan vinden, voor als je het leuk vindt om te kijken.

Edit: Dit is het topic:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/258761-ben-oma-geworden.html

Zie dat die van mij donziger waren:( Zou dat komen omdat die van mij in de winter zijn geboren? Ook al stonden ze wel binnen? Vreemd:cool:

16. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Echt leuk he!! Mijn vader heeft ook een voliere met Zebravinken, wevers, krielkippetjes en nog wat andere vogels. Dus ik zie ook elke keer weer eitjes/babies :p Hij heeft ook alemaal sierduiven en postduiven gehad :)

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja dat topic had ik gezien ja.
    En hoe het komt dat die van mij zo kaal zijn geen idee... kan het zijn dat jij ze later zag dan dat ze geboren waren?

Hoe is het nu eigenlijk met ze?

18. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Volgens mij had ik ze gelijk gezien en anders een dag later wel. Nou ja wat maakt het uit:) Die van mij wonen nu in een voliere bij iemand anders en het gaat goed met ze.

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Aaaah wat lief!!

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    super leuk natuurlijk... nu vind ik ze er nog eng uit zien maar als ze wat ouder zijn en veren beginnen te krijgen zijn ze wat mooier...

Deel Deze Pagina