Welke uitdaging voor 1,5 jarige

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nanoe2, 28 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Wie heeft er tips voor ons zoontje van bijna 17 maanden?
    Heb het idee dat hij zich verveeld thuis.
    Wissel zijn speelgoed al regelmatig en leer hem regelmatig wat nieuws, waar hij dan weer druk mee is.
    Alleen mijn ideeën zijn inmiddels redelijk op, dus hoor graag nieuwe, leuke uitdagingen voor hem.

Hij kan ook enorm goed zelf spelen, maar wil ook graag een poos met ons spelen en dan iets nieuws leren. Komt ook regelmatig vragen hoe dingen werken en gaat dit dan ook doen.

Moet dus wel iets zijn wat hem uitdaagt.
    Ben benieuwd naar jullie ideeën!

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wat voor speelgoed bied je hem aan? Mijn dreumes van 19 mnd kan zich eindeloos vermaken met het speelkeukentje en duplo, maar houd ook erg van tekenen, kleien en puzzels maken. De knopjespuzzels zijn nu echt te makkelijk dus ik geef hem nu puzzels van 4-6 stukjes (die hij nog niet kan, maar dat komt wel). Een pop vind hij ook heeeel leuk. En boekjes lezen.
    Wat ook een grote hit is, is alle kussens van de bank op de grond en een soort privé-ballorig maken. En aan mijn benen hangen en jammeren is ook heeeeel leuk op deze leeftijd ;)

En je kunt ook lekker naar buiten gaan? Kinderboerderij, kerstshow van het tuincentrum, krijspaleis/indoorspeeltuin etc, herfst'schatten' verzamelen in het park. Dik aankleden en
    buiten aanrommelen in de zandbak en de tuin blijft ook altijd leuk, weer of geen weer.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ikea keuken en ze heeft in t dressoir dr eigen kastje. Alles wat er in kan gaat er in en uit heel de dag door. Gewoon alledaagse dingen als een wc rolletje of een grote appel loopt ze heel de dag fier mee in de rondte en te rommelen. Lege plastic fles met de dop stevig vastgedraaid heeft ook twee dagen kreukelplezier opgeleverd. Idem met de veger en blik al moet ik daar mee oppassen dat ze daarmee niet de katten achterna gaat, zij wil de katten borstelen...de katten denken daar anders over.

Anniek88 vindt dit leuk.
  4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oh haha zie net dit topic pas en heb net een vraag gesteld wat te doen nu ik de hele dag binnen zit met de kleine. Ze heeft nu ze ziekig is een aandachtspanne van hooguit 3 minuten...

5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Helpen met dingen die jij doet (vegen, de was in de wasmachine, in de droger, ophangen, helpen koken, (aardappels wassen, zachte groente snijden), klauterbaan binnen, even naar buiten, wandelen, fietsen, speeltuin/supermarkt/kinderboerderij.

Blijdorp vindt dit leuk.
  6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Samen huishouden doen, duplo, playmobil 123, boeken halen bij de bieb, rondjes buiten rijden op de puky wutsch, puzzels maken, rondje fietsen en kinderboerderij, houten puzzels, kleuren en verven, stickers plakken, Nijntje stoelendans, binnenspeeltuin op een peuter ochtend, zwemmen etc

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Door ziekte is onze dochter veel binnen (en/of in het ziekenhuis) dus onze ruimte is vrij beperkt.
    Maar ze is ruim 16 maanden en vind momenteel de vormenstoof erg leuk, noppen puzzels, kleuren, stickers plakken, verven, boekjes lezen is ook altijd goed, duplo bouwen, stapeltoren maken met van die bakjes of ringen, ze is qua spelontwikkeling nog niet heel ver heb ik het idee, ze speelt ook nog niet zolang en veel zelf, mede door haar ziek zijn vermoed ik.
    Vragen hoe iets moet kan ik me dan ook nog weinig bij voorstellen op deze leeftijd, oudste begon ook pas rond z'n 2e met praten.

Onze oudste kon zich trouwens heel goed vermaken met toet toet op deze leeftijd. De jongste vind daar dan weer niks aan, ook de zoefzoef versie niet.

Verder inderdaad lekker laten helpen bij wat jij aan het doen bent. En er wanneer het kan lekker op uit gaan. Binnenspeeltuin of zwemmen heb ik met de oudste vanaf ruim 1 jaar veel gedaan, net als de kinderboerderij.

8. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Hier wordt veel gespeeld met

Duplo
    Puky fiets (gewoon in huis)
    Knoppuzzels
    Ikea keukentje
    Babyborn
    Doosjes en bakjes

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij mijn dochter is dat gewoon altijd :roflmao:
    Hopelijk is je dochter snel weer opgeknapt!

Blijdorp vindt dit leuk.
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Onze zoon was niet zo van het spelen, wel van alles samen doen.
    Samen de was, helpen met koekjes bakken of andere dingen in de keuken.
    Veel boekjes lezen, puzzelen, aan de gang met kleurtjes ging ook goed.

Ondertussen 4 en weinig veranderd, speelt liever samen of helpt mij mee, zelf spelen kan hij wel maar meestal niet lang. Knutselen, kleuren, tekenen etc kan hij heerlijk mee bezig zijn. Samen koken is ook gezellig

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waarom veel binnen? Lekker naar buiteb gaan hoor. Ook in de regen. Laarsjes aan, regenbroek en in de plassen stampen.
    Hier verder hetzelfde.
    Duplo
    Vingerverven
    Kleien
    Puzzels
    Kralen aanrijgen
    Knikkerbaan vd noest is ook een groot succes
    Autootjes op way to play
    Wobbel
    Dansen en zingen
    Verstoppertje met peppa pig

12. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Leuke ideeen hebben jullie! Hier is "soepballen vissen een hit. Dus allemaal van die ballenbakballen in een pan en ze dan met de jus- of soeplepel eruit proberen te vissen en in het vergiet te gooien. Daarna wordt het altijd overgieten: ballen van vergiet in de pan naar vergiet etc. Gieten met kastanjes is ook leuk. Met water gieten is helemaal the bomb maar dat vindt mama dan weer iets minder.

13. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Inmiddels heeft hij een keukentje voor Sinterklaas gekregen en kan daar goed mee spelen.
    Zijn in de tussentijd ook verhuist, dus veel meer speelruimte (vandaar ook even geen reactie).
    Ook hebben we de duplo van zolder gehaald en dat vind hij erg leuk. En probeer iedere dag sowieso wel met hem naar buiten te gaan.

Hij kan zich nu ook weer veel beter vermaken gelukkig.

Bedankt voor de tips :)

Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina