licht aan op de overloop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hallo dames..

De vriendin van onze buurman is net 'op visite' geweest..
    Heb sterk het idee dat ze de boel komt controleren omdat manlief doordeweeks niet thuis is..

Nu is het zo dat we op de overloop het licht aanlaten 's avonds na de laatste fles wanneer hij naar bed gaat.. Op zijn kamertje is het licht uit en de deur staat op een kier dus er komt niet veel licht naar binnen.. Alleen kan hij absoluut niet slapen als het licht op de overloop ook uit is.. Zodra hij ligt te slapen doen we het licht weer uit, dus het brandt hooguit een half uurtje 's avonds.. Aangezien we een druk weekend hebben gehad met veel aandacht van de opa's en oma's was hij behoorlijk hangerig vandaag maar wel lekker bijgeslapen..

Nu komt ze deur in en drukt zo het licht uit.. "Zonde van het geld." zegt ze.. Met als resultaat een krijsend kind (tja, hij kan daar niet tegen, sorry) Heb hem getroost en na 5 minuten was ik weer beneden.. Zit mevrouw aan de cola.. (hou er niet van als sommige mensen zomaar in mijn keuken rommelen..) maar goed, toe maar.. Dus gezegd dat ik niet wil dat ze aan het licht zit omdat L. daar niet tegen kan.. Tja, ik moet mn kind niet zo verwennen.. Er zijn al meer voorvallen geweest over de opvoeding van L. (even voor de duidelijkheid, ze heeft geen kinderen, weinig verstand van kids maar weet het wel duidelijk te vertellen;))

Dus een praatje gemaakt over koetjes en kalfjes (uiteraard ging het allemaal over haar) en hoppa de deur weer uit (gelukkig:D) Bij de deur drukt ze WEER het licht uit.. "Blijf van mening dat het niet goed is om hem zo te verwennen." *zucht*.. Wil absoluut geen ruzie met haar, want ik mag de buurman graag, alleen zit hij nogal onder de plak. zodra ik 'ruzie' krijg met haar zal de buurman niet twijfelen aan haar kant van het verhaal.. En dat heb ik er niet voor over.. Omdat we in een buurt wonen waar vorig jaar rond deze tijd veel is ingebroken heb ik de hulp van de buurman wel eens nodig gehad.. Hij let een beetje op ons zeg maar..

Sorry voor het lange verhaal, maar wat moet ik hier nu mee?

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    heel vervelend! ik zou zeggen niet te veel doen. Mocht ze weer een keer komen en ze doet weer zo. Zeg gewoon eerlijk en aardig dat je haar begrijpt (licht aan kost geld) maar dat je het doet voor je zoontje. en dat je liever niet wil dat ze de lamp uitdoet.

tis trouwens ook echt raar hoor als je zo doet...die buuvrouw bedoel ik dan he!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat een ontzettend bijdehand mens, ik had me serieus in moeten houden wanneer ze voor de tweede keer dat knopje indrukte.. waar bemoeit ze zich in hemelsnaam mee!!

*sorry hoor, maar kan hier zo slecht tegen*

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En je zoontje is potver pas 3 maanden! Wat nou verwennen en voorvallen over de opvoeding van je kindje? Doe ff normaal

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ach het begon al toen hij 4 weken oud was.. Toen hebben we hem meegenomen voor een wandeling.. Hij is geboren met een longontsteking en heeft het aardig moeilijk gehad.. Ze heeft zichzelf uitgenodigd toen hij net een week thuis was.. Ze heeft hem niet op de arm gehad. Heb bij haar het gevoel dat ik haar vingers breek als ze aan hem komt (en dat heb ik niet snel).. Daarna ging ze ons wel vertellen dat we beter met zijn gezondheid om moesten gaan.. We hebben de kinderarts gebeld met de vraag of het kwaad kon om hem mee te nemen naar buiten.. Goed inpakken en een kruikje mee dan was het prima en dat hebben we gedaan, voor de zekerheid nog een extra mutsje en jasje meegenomen (tja, onze eerste dus geen ervaring en doodsbenauwd voor zijn gezondheid).. was al een flinke discussie, maar omdat de buurman erbij stond en we weinig zin hadden in ruzie omdat L. ook buiten was hebben we haar laten staan en zijn doorgelopen.. ach en wel meer van die kleine dingetjes..

Ik kan niet zeggen dat we hem 'verwennen'.. Hij slaapt in zijn eigen bedje, krijgt aandacht uiteraard als het nodig is, en aan liefde komt hij niet te kort.. Nu sta ik me verdorie tegenover haar te verdedigen, lijkt me ook niet de bedoeling.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee precies dat laatste, niet doen hoor!

Ik kan je zeggen dat mijn dochter een redelijke huilbaby was en onderhand alles heb gedaan wat 'de oppermoeder' verboden heeft.. maanden bij ons in bed geslapen, licht aan, muziekje aan, stofzuiger aan, rondlopen, wiegen.. uren was ik met dr bezig en no way dat iemand mij moest komen vertellen dat ik haar aan het verwennen was. Het is jouw kindje en jij weet wat het beste voor hem is, wanneer een lampje op de overloop voor hem werkt is dat toch absoluut geen probleem!

Wil haar weleens horen wanneer ze zelf kinderen heef..

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Jees wat irritant he!!!! Ik zou er idd wat van zeggen, zeker aangezien ze geen kinderen heeft en er dus ook niks van af weet en ook al was dat wel zo, het is JULLIE kind.
    Ik zou hier echt niet tegen kunnen hoor, waar bemoeit ze zich mee:(

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Je haalt me de woorden uit de mond! Kijk, die buurvrouw is natuurlijk sowieso van het potje gerukt, met haar bemoeiziek gedrag. Maar jij laat haar rustig haar gang gaan! Dat snap ik dus niet. Ze doet dit omdat jij geen grenzen stelt. Pfff...ze zou het eens bij mij moeten proberen. Ze zou van voren niet meer weten dat ze van achteren leefde. En wie is ze nou helemaal...de vriendin van de buurman..?!? Kom op zeg!
    Kortom: ik vind haar stom. Maar ik vind jou stommer dat je dit toelaat.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hij is gelukkig verder een tevreden baby dus mag absoluut niet klagen, maar urenlang 'laten' huilen terwijl ik DE oplossing heb ligt niet in mijn straatje.. Hij heeft trouwens ook een lampje in bed staan (buiten handbereik) dat sterretjes projecteerd op het plafond.. Als hij echt huilerig is zet ik hem aan, anders niet..

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat een vervelend mens zeg! waar bemoeit ze zich mee! gewoon doen zoals jij het nu doet hoor! jij kent je kind het beste. ook erg raar dat ze zichzelf uitnodigd en zelf drinken pakt. Hoe goed kennen jullie haar eigenlijk? (behalve dat het je buurvrouw is? of woont ze niet bij je buurman?)

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou begin je jezelf tegen ons ook al te verdedigen...waarom?
    Als jij een lampje aan wilt laten is dat toch prima!! Doe ik ook regelmatig hoor. Ik zie dat niet als verwennerij.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Je hebt natuurlijk ook gelijk, maar ruzie met de buurman heb ik ook geen zin in.. Zal het dit weekend nog eens bespreken met mn man, als hij hetzelfde reageerd als jou zal ik het haar zeggen ook.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    maar vind de buurman het oke dat ze zulke dingen zegt? Is hij het met haar eens?

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als je bang bent voor ruzie, kun je ook op een meer subtiele manier voor jezelf opkomen. "Bedankt voor je advies, maar we redden het prima hoor". Of "Ik heb een andere definitie van verwennen, maar bedankt voor het meedenken". Zoiets. Hopelijk komt de boodschap dan ook over.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mm, ja dat is wel een goed idee idd..
    ach de buurman.. haha die is een slag apart..
    hij zit nogal onder de plak en vind alles best.. ze verdraait het verhaal zo dat ik/wij de schuldigen zijn en haar te hard aanpakken en alles verkeerd opvatten..

weet je wat het is.. Doordeweeks komt alles op mij alleen aan.. manlief zit op zee en werkt zo'n 70 uur in 5 dagen.. Hij heeft geen bereik maar in noodgevallen kan ik hem via sattelietverbinding aan boord wel bereiken.. En af en toe valt het me zo ontzettend zwaar.. 2 honden en een baby en het huishouden wat moet blijven draaien.. En ik weet dat er meiden zijn die het vele malen moeilijker hebben dan ik, maar af en toe heb ik het helemaal gehad.. dan interesseer het huis me niks, is het een bende enzo.. L. komt niks tekort, hij komt voor alles, maar af en toe had ik graag gewild dat manlief een baan had van 9 tot 5..

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    jeej, al laten jullie het licht de hele dag en nacht aan jullie moeten dat betalen hun niet. ik vind het ronduit brutaal zoals zij doet. te belachelijk voor woorden. misschien kun je het er eens met de buurman over hebben. dan ben je de buurvrouw een stap voor voor als het je echt een keer verkeerd schiet. ik zou zo'n troela denk ik niet eens meer binnen laten s' avonds. en je niet laten ringeloren door zo iemand. het is jou kind jou stroom en jou gevoel.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oeh dat lijkt mij ook heel zwaar inderdaad... ik ben in december 2 weken alleen geweest met zoonlief, en toen werd ik al gek (hij zat toen ook midden in zijn 11-maanden sprong). Laat staan als je zo vaak als jij alleen bent.
    En de buren denken nu natuurlijk dat jij het niet redt in je uppie, en daarom bemoeit die vrouw zich met jou... maar dat het af en toe een troep is in huis zegt niks over de liefde en de zorg die je kind krijgt, vind ik.

18. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Nouja zeg, waar bemoeit dat mens zich mee. Volgende keer dat ze langs komt zeg je gewoon 'nee sorry het komt nu niet uit, fijne avond'. Ben je daar ook weer vanaf. Bemoeiziek zeg ;)

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha volgens mij is hier een bom ontploft in huis:D overal ligt wel wat.. ik red het verder prima alleen afgelopen week even niet.. gelukkig ziet mn man dat wel en helpt ook rustig mee in huis zonder dat ik daar om hoef te vragen... En omdat hij er bijna nooit is wil ik zulke dingen wel eerst voorleggen aan mn man... Toen ik zat met de voedingen die niet lekker liepen kon ik ook niet met hem overleggen en hij mist natuurlijk best veel..

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat een gestoord mens! Ik zou gewoon proberen haar zo min mogelijk binnen te laten & ik zou haar zeker een keer flink aanspreken op haar gedrag.. Kom op zeg! Wat ik hierboven ook al las, al laat je 24/7 de lamp aan dat is toch jullie 'probleem'??

En heb je ooit tegen haar gezegd dat ze zelf drinken mag pakken? Zo niet zou ik haar ook ff duidelijk maken dat jou huis geen self-service restaurant is!

Deel Deze Pagina