te weinig slaap?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje drinkt heel gulzig en we zijn al bezig met andere spenen maar het resultaat hiervan is dat ze na een fles zo naar is met opgehoopte lucht van binnen dat ze na een fles soms wel 2 uur doet over het opnieuw in slaap komen. Elke keer als ze ligt hoor je weer die piepgeluidjes of ze wil de speen maar kan deze niet pakken. En pak ik haar dan op dan volgt een enorme boer. Dan gaat het weer even goed.

Vandaag heeft ze vanaf de ochtendvoeding wakker gelegen, toen het tijd was voor de volgende voeding sliep ze als een roos.
    Ze kwam nu 5 uur later ipv 4 maar wij hadden zoiets van laat maar liggen ze slaapt nu eindelijk en als ze honger heeft dan komt ze wel..
    2 uur na de fles nog steeds wakker en ze heeft uiteindelijk een uur geslapen tot de fles daarna. Elke keer als je haar neerlegt in bed is ze weer klaar wakker terwijl als je haar bij je houdt slaapt ze meteen in. Maar we willen voorkomen dat ze dit blijft doen dus we leggen haar wel steeds terug.

We maken ons een beetje zorgen en vragen ons af of ze wel genoeg slaapt. Volgens de boekjes moet een baby ongeveer 20 van de 24 uur slapen. Ze is nu ruim 14 dagen oud trouwens.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou inderdaad eens even kijken met spenen waardoor ze minder snel kan drinken (of 2 speentjes over elkaar?? -> wil wel eens werken, moet ze meer kracht zetten, afh van welke speentjes of dit wel kan natuurlijk)....
    Anders zou ik zelf 2 of 3 pauzes inlassen tijdens de fles om haar te laten boeren, dan kan ze vast wat lucht kwijt!
    Ook na de voeding een hele tijd rechtop tegen je aanhouden zodat het allemaal kan zakken en ze de lucht nog kwijt kan in de vorm van boertjes....

Je kindje mag natuurlijk best even wakker zijn tussendoor en het geeft nu nog helemaal niets als ze nu nog bij een van jullie in slaap valt.. ze is nog zo klein!! Ze heeft natuurlijk ook nog gewoon 'mama-honger' en wil lekker bij mama of papa liggen... begrijpelijk!
    Ons meisje kon ook al vrij vroeg lange tijden wakker zijn en dan kun je heel veel willen, maar daar gaan ze niet van slapen...

En in de wandelwagenbak?? Slaapt ze daar wel in??

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We lassen tijdens de fles al "boerpauzes" in tot grote ergernis van ons kleintje... Na de fles laten we haar ruim 20 min tegens ons aan om haar nog de kans te geven nog te boeren. Maar nu teisteren ook de krampjes, ws ook door de lucht binnen en we gebruiken voor elke fles sab simplex druppels op advies consultatieburo. Zij adviseerde trouwens ook om haar zoveel mogelijk in bed in te laten slapen om te voorkomen dat ze daar later problemen mee krijgt. Maar als ze echt zo overstuur is dan nemen we haar bij ons hoor! Het is nog zo zoeken voor ons en ik wil haar het liefst de hele dag bij me nemen. Hadden we er maar een gebruiksaanwijzing bij :) Het lijkt me ook niet goed als we haar alleen bij ons hebben om te troosten we moeten ook de fijne dingen delen...

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het lijkt me vrij logisch dat een baby van 14 dagen oud niet goed slaapt als je haar weglegt. Ik zou haar dus lekker bij je houden, dat is echt niet erg! Ze heeft tenslotte 24/7 in je buik gezeten en moet nu wennen aan een leven buiten de buik, dat kan niet zo 1,2,3. Dat komt echt vanzelf wel.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke dan gaan we dat doen het wegleggen druist ook zo tegen ons gevoel in..

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    lekker bij je houden hoor! Wakker wegleggen is een leuk idee, maar niet haalbaar voor veel babies en ouders. Dochter van 8 maanden slaapt ook het beste in tijdens een flesje op schoot bij papa/mama. Dan wachten tot ze goed diep in slaap is en wegleggen. Als ik haar te vroeg wegleg, dan is het huilen geblazen!

Ik geef zelfs nu nog een fles om haar in slaap te krijgen, ze slaapt sneller en beter in tijdens het drinken als gewoon wakker wegleggen, dan kan het uren duren! Met fles is het in 5 a 10 minuutjes gebeurd.

Lekker bij je nemen hoor, zo'n lief klein kindje! Geniet er maar van, ze zijn zo groot!

Deel Deze Pagina