Schimmelinfectie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beheer, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Wat doen jullie tegen een schimmelinfectie?
    Ik heb al zo veel cremepjes en zalfjes gekregen van de dokter, maar nu ben ik 5 maanden verder en het is nog niet weg.

Graag jullie ervaringen en tips!

Groetjes, Lotte

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @Lotet ;)

Waarschijnlijk heb je te maken met een hardnekkige schimmel. Misschien moet je eens aan de HA vragen of ze geen kweekje kunnendoen om zo te kijken om welke schimmel het gaat en welk middeltje voorgeschreven kan worden. 5 maanden is wel lang hoor.

Kwebbel

3. Annie25

Annie25 Actief lid

4 aug 2006
    323
    0
    0
    Secretaresse
    Amsterdam
    Hi Lotte,

Aargh, een schimmelinfectie is echt het ergste wat je maar kan hebben en dan ook nog 5 maanden lang. Ik heb er zelf vaak last van en krijg dan een pil (ik dacht Canesten) van de dokter, werkt altijd.

Mijn schoonma zweert bij een tampon in yoghurt dompelen en inbrengen. Probeer in ieder geval zo veel mogelijk in de open lucht te houden. Dus: thuis een lang T-shirt zonder ondergoed.

Veel succes!

Knuf Annie25

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Deed ik ook s nachts zonder onderbroek maar (sorry voor t onsmakelijke) dan was ik zeiknat daaronder en ging t broeien en jeuken! Maar idd bij de ha een kweek laten doen is t beste.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb laatst een tablet gehad die je oraal moet innemen. Dat werkt bij mij t beste (heb zelf ook al vaak een schimmelinfectie te pakken gehad). En verder niet teveel prutsen daar vanonderen. Dus geen lactacyt en dergeiljke.

6. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Even voor de duidelijkheid ;) Ik heb geen last van een schimmelthe maar Lenore.

Lotte

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Is idd super irri :evil:
    Zou idd even nd ha gaan, en het op een kweekje laten zetten...
    succes.
    Je man moet zich evt ook laten behandelen, anders besmetten jullie elkaar telkens.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hihi haar DOCHTERTJE heeft een schimmelinfectie he :) ;)

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, dat is ook lastig. Dan sluit ik me bij de rest aan: even op kweek laten zetten. En anders door laten verwijzen naar de dermatoloog.

10. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    hihihihi grappig , sorry Lotte maar kwam even zo grappig over dat de anderen hier dachten dat het om jou ging ipv je kleintje.
    Schimmel is erg vervelend bij kinderen maar ook volwassenen. Ik zou niet te veel met die cremetjes van de HA blijven smeren maar je door laten sturen naar een dermatoloog of erop staan dat er een kweekje van word genomen. Wat ik weet is dat in die cremes ook hormonen kunnen zitten en dat is na langdurig gebruik ook niet goed .

liefs
    Jet

11. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    heel raar mischien maar het helpt bij mij, mischien ook bij jou kleintje... aardappelen ongeschild koken, water beetje af laten koelen, en in een emmer bevoorbeeld doen en er op zitten, de stoom helpt onwijs. het heeft mijn moeder veel moeite gekost om mij te overtuigen dat het echt hielp, en haar moeder weer aan haar, maar toen ik even echt niet meer wist hoe ik het hebben moest.. toch maar even geprobeerd, en eigenlijk dezelfde dag wel weg...

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is de schimmelinfectie inmiddels al onder controle?

Kwebbel

Deel Deze Pagina