Mijn dochtertje van nog geen 3 maanden is sinds een paar dagen fanatiek pogingen aan het doen om vanuit ruglig op haar buik te rollen. Hierbij gooit ze haar hoofdje helemaal achterover in haar nek en draait haar heupjes de goede kant op. Het probleem is nog even haar onderste armpje en schouder, want die werken nog niet zo mee. Nou was ze zonet zover gedraaid dat ze eigenlijk op haar buikje lag, maar ze lag nog bovenop haar schouder en armpje. Ze kon geen kant meer op! Ze probeert het nu ook op haar bedje en zonet was ze dus lekker met haar neusje in het matras aan het graven Nu ben ik dus zo bang dat ze het doet als ik er niet bij ben en ze haar hoofdje niet meer omhoog krijgt. Want dat is eigenlijk het probleem waardoor ze nog niet helemaal kan omrollen. Om haar armpje er onder weg te krijgen zal ze haar hoofdje een beetje op moeten tillen. Maar met dat hoofdje zover achterover is dat vrij moelijk en daar is meteen mijn volgende angst, dat ze met een vaartje terugrolt en zo haar nekje breekt! Nou zal dat waarschijnlijk een uiterst irreeele angst zijn maar wie bevestigt dat even??
Neee joh! Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, volgens mij komt het helemaal goed! Loslaten, nog even en dan draait ze netjes op haar buik(en gaat ze zo slapen? Volgende topic hihi )!!
Ohhh eng he!!! Hier meisje wat met 3,5 maand ook omdraaide in bed vond t dood eng. Nu ze ouder is nie meer maar toen oei!! Heb toen slaapzak achterin matras gedaan en deken heel strak erom Niet tbeste advies want ze zegge dat ze hun beentjes klem kunnen fraaien, hier echt nie gebeurd en toe t nogsteeds nu wurmt ze zich gewoon los En nek breken gebeurt echt nie
Oh mijn dochter is 8 weken en draait zich ook om. Ik vind haar ook steeds vaker dwars in dr wieg. Tja, ik kan niet 24/7 naar dr kijken. Ik vind t ook wel eng hoor, maar inmiddels is ze sterk genoeg om dr hoofdje op te tillen dus t komt vast goed. Daar moeten we maar op vertrouwen!!
Het nekjebreekverhaal zal ook wel een beetje meevallen, volgens mij zijn die kleintjes superflexibel! Maar vind het wel eng als ze met haar hoofdje in het matrasje komt hoor, ze kan haar hoofdje wel optillen in buiklig (tijdens het cb bezoek met 2 mnd demonstreerde zelfs even een ligsteun) maar dit houdt ze nog niet heel lang vol...
Komt goed hoor! En oefen overdag maar lekker door haar op het buikje te leggen, dan kan ze haar nekspieren trainen door het hoofdje op te tillen, je zult zien dat ze gauw genoeg sterker wordt en dat geeft jou weer wat vertrouwen
Mevrouw is helemaal in de omdraai-mood... zelfs in bad net probeerde ze om te draaien (wat vervelend dat mama me vast houdt). Na het badje idd even op de buik gelegd om de nekspiertjes te trainen, nou ze leek wel een boa armpjes gestrekt en opdrukken maar! pff.. misschien moet ik toch leren erop te vertrouwen dat ze sterk genoeg is! lastig hoor...
Ja t is echt heel erg maar het loslaten begint nu al! Ze gaan zo hard en hebben zo'n eigen willetje al, heel leuk maar ook lastig voor de mama's!