Baby ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zusterke, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon van 6,5 maand zat er dagen tegenaan te hikken.
    Was al tijden een beetje verkouden met momenten hangerig.
    Gisteren is hij dus ziek geworden en hoe!
    Flink spugen vloer muren alles zat onder :$
    Koorts 39.6 graden:$. Hoesten neusje verstopt. Omtroostbaar huilen.
    En dan nog tussendoor het op kunnen brengen om te lachen. Wat een mannetje is het toch!:D

Huisarts natuurlijk gebeld met zo'n koorts. Eventjes aanzien zou moeten zakken op de paracetamol.
    Zakte inderdaad naar de 39.0. Hij was gellukig niet suf en had/ heeft goede plasluiers.

Gisteren alleen wat fruithapjes binnen kunnen krijgen. De flessen kwamen er net zo snel weer uit als erin. Dus wilde hij uiteindelijk helemaal niet meer drinken. Maar wel fruithapjes eten.

Afgelopen nacht 39.2 temp om 2.30 uur.
    Hij heeft vrijwel niet geslapen en wij dus ook niet....
    Heeft vanacht nog een keertje fruithapje op. Wilde geen fles maar had me toch een hongerrrrrr;)
    Heerlijk dat hij dat vond die heerlijke koele zomerfruit hapje.

Nu vanmorgen toch nog een flesje willen drinken heeft nu 70 ml op en tot nu toe binnen gehouden.

Maar wat zou ik deze ellende zo graag van hem over willen nemen!
    Mijn hart breekt als ik hem zo zielig kreunend en snotterend in bedje zie liggen. Dan kijkt hij je aan met die rode wangen en een glimlachje op zijn gezichtje.

Ik hoop zo dat dit niet lang gaat duren.

2. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    486
    28
    28
    Beterschap, en hopelijk knapt hij snel weer op!

3. Zusterke

Dankje hoop ook dat hij snel opknapt. Ze zijn nog zo jong en kunnen nog nets aangeven.

Heerlijk zo'n forum waar je ff je zorgem van je af kunt schrijven.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.171
    4.321
    113
    Zusterke, ik had dit vorige week ook. Alleen niet grieperig, hij had koorts en zo duf. Bleek later een oorontsteking. Heb hier een hele topic gevuld haha. Indd fijn om van je af te schrijven en na een paar dagen is ht weer over al lijkt het een eeuwigheid te dure. Als je er midden in zit. Sterkte.

5. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

He meid

Mijn zoontje heeft het 2 weken geleden gehad, flink braken en diarree! Zo zielig hij was echt ziek. Heeft zeker een week geduurd vooral de diarree! Beterschap meid!

6. Zusterke

Afkloppen maar hij heeft tnt niet meer gebraakt. Wel een paar tandjes luiers. Dus denk dat het daar wel mee te maken kan hebben.
    Had de vorige keer bij zijn tandjes onder dubbele oorontsteking gekregen en een flink verstopte neusje.

Bijt nu overal op met veel slijmproductie. En als hij mij hand te pakken kan krijgen staan zijn tandjes erin.

Zie nog niets maar weet van de vorige keer dat dat erg snel kan gaan :)

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Overgeven kan ook van ooronsteking of keelontsteking komen, even in de gaten houden;)
    Beterschap!

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hier 1,5 week zoet mee geweest. Begon ook zo en toen een dubbele oorontsteking erbij. Ze stak mij ook nog even aan ik had 40gr koorts! Al jaren niet zo broerd geweest.
    Wat hier hielp bij de oorpijn en t hoesten was echt flink d'r bed omhoog ( groot kussen onder d'r matras)
    Ben overigens 5x bij de arts geweest met haar.
    Neusje goed schoon houden want dan heb je t minst kans op oorontsteking..wat goed is is ORS geven als ze koorts hebben en spugen diarree hebben dan verliezen ze veel.
    Ik deed 1 zakje op 200 water en wat diksap maar je mag t ook door de fles doen zei m'n dokter..
    Beterschap!

9. Zusterke

Update:
    Gelukkig gisteren maar een keer moeten spugen. Hij moest zo lachen met als gevolg een giga hoestbui waarna zijn melk er weer uitkwam.

De koorts is ook gezakt. Af en toe nog verhoging.
    De snot begint zijn weg nu naar buiten te vinden. Neussprayen doe ik volop met Nacl.
    Afgelopen nacht gesneden ui onder bedje gezet. Enige wat dit tot gevolg had was een gruwelijk stinkende bovenverdieping.

Maar nu speelt het volgende weer op. De nachten.... veel hoesten en ik denk dat hij alweer een oorontsteking heeft.
    Weer twee verfblikken onder de voeten van hoofduiteinde bedje gezet wat het hoesten grotendeels verhielp. Maar toen begon het huilen/ jammeren. Hoofdje heen en weer draaien. Ophouden met huilen en meteen in slaap vallen als hij rechtop tegen mijn schouder lag.

Hopelijk is hij hier snel overheen! Want het zijn al lange dagen maar die nachten... Die breken beginnen me op dit moment op te breken. En vind het zo sneu voor ons mannetje!

10. Zusterke

En ja hoor vandaag toch maar naar de huisarts gegaan. Leek in eerste instantie beter te gaan maar gisteren toch weer koorts gekregen.
    Afgelopen nacht flink moeten hoesten met groen sputum...

Wederom een bronchitis en rode oortjes. Nog geen oorontsteking gelukkig maar zit er wel aan te komen.
    Nu dus weer aan de vernevelingen en antibiotica. Is nl hoogstwaarschijnlijk bacterieel......

Is nu al de derde keer sinds begin november dat er echt een kuur aan te pas moet komen. Baal hier zo van.

Maar het schijnt te heersen dus nu maar hopen dat hij snel gaat opknappen!

Deel Deze Pagina