mag je een baby wakker houden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#1 sydneys, 25 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2013
    ons kleintje sliep gisteravond constant met als gevolg dat hij vanacht lekker wakker was en niet wou slapen, kan ik daar iets aan doen?

ik gaf zijn flesje om 3.30u in het donker, daarna legde ik hem in zijn wiegje (rond 4.20u) maar slapen wou hij net.
    ik zette zijn muziekje op en gaf hem telkens zijn speentje terug, verder gaf ik geen aandacht maar hij wou bij mij zijn en niet in zijn wiegje.
    om 5u was ik het beu, wat melk bijgemaakt maar honger had hij niet, nog eens zijn luier gecontroleerd, die was nat dus een andere aangedaan maar dat was het ook niet, hij bleef huilen
    om 6u hem in slaap laten vallen in mn vriend zijn armen en toen heel erg voorzichtig terug in het wiegje gelegd,,..weer werd hij wakker:)
    om 6.30u eindelijk, hij sliep :D

ik wil hem snachts wel bij me nemen maar ik ben bang dat ik in zo een diepe slaap terecht kom met hem op mn borst dat er iets gebeurd (dat ik hem verstik of het deken om hem heen trek?of hem het bed uitgooi ofzo haha) of kan zoiets niet? moederlijk instinct ofzo?

nu dacht ik vaan hem mss vanavond tussen 22 en 12u wakker te houden, hij hoeft niet die volle 2u wakker te zijn maar toch eventjes zodat hij na de nachtfles weer lekker gaat slapen
    mag dat? kan dat?
    volgens mij kan je doen wat je wil met een slapende baby, wakker orden doet ie toch niet zeker he?

ach maar hopen dat hij vanavond gewoon zin heeft om wakker te zijn :D

gisternacht ging het goed
    laatste fles kreeg hij om 12u, hij melde zich om 4.45 en om 5.45 sliep hij weer lekker tot 9u ongeveer

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Niet zo hard je best doen om een ritme te maken! Komt vanzelf!
    Licht uitlaten is wel slim om dag en nacht niet door elkaar te halen.
    Maar hij is pas 3 weken! Haha komt goed!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, zorg overdag voor een lichte kamer en hou het 's nachts donker, verder het aan je kindje over laten; ritme komt vanzelf! Probeer zelf overdag wat te slapen!

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

hij heeft de eerste 12 dagen ook in het ziekenhuis doorgebracht en overdag slaapt hij in de box thuis dus ik vrees dat hij zijn wiegje ook nog niet gewend is.
    hij is er nog nooit in slaap gevallen, hij slaapt er alleen in als ik hem slapend in het wiegje leg

ik heb nog geen babyfoon, ik ga eentje krijgen maar dat is dus de reden waarom ik hem overdag ook nog niet in zijn wiegje heb laten slapen anders liet ik hem overdag 1 keer in het wiegje slapen om te wennen

dat zal er ook wel mee te maken hebben? dat hij de wieg niet gewend is?

de nacht ervoor ging het goed omdat ik hem na de nachtfles in de box legde, zoals alle nachten tot nu toe, buiten deze nacht dus, hij is vaker lang wakker snachts maar deze nacht was hij echt verdrietig

overdag slapen lukt mij niet, ik heb een sterke biologische klok en als ik overdag 1 a 2 uurtjes in slaap val ben ik daarna altijd 2u lang misselijk met hoofdpijn, echt raar, heb ik altijd al gehad

5. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Mijn kinderen hebben in het begin overdag altijd in de box geslapen en die legde ik ook altijd slapend in bed... Op een gegeven moment kwam het ritme vanzelf en gingen ze ook inslapen in bed..

Ritme komt vanzelf, ik zou hem niet wakker houden want anders raakt hij misschien oververmoeid en wilt hij helemaal niet meer slapen. De tip om de kamer overdag licht te houden en 's nachts donker is een goede...

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mee eens.

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Een baby van 3 weken kent geen ritme.. Dus helaas tref je het niet. Wakker houden lijkt me geen goed plan en knap ook als je dat gaat lukken. Ze zeggen natuurlijk niet voor niets dat je aan het begin vaak slapeloze/gebroken nachten hebt..

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies dit. Met 3 weken is er helemaal geen ritme en dag en nacht door elkaar halen is ook heel normaal. Van zelf in slaap vallen is natuurlijk ook geen sprake. Hem slapend wegleggen is normaal, tot het moment komt (hier met 3 maanden ongeveer) dat je ze wakker in bed kan leggen.

Ook wil hij echt bij je zijn, geef er dan aan toe. Mijn ervaring is dat je slaap vanzelf lichter is als je met je baby in bed ligt.
    Vind je het echt eng, is de enige optie even wakker blijven 's nachts en overdag bijtanken. Ze zeggen niet voor niets: ga op bed als je kleintje ook slaapt.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

dus het is ook beter om hem bij mij in slaap te laten vallen en hem dan in het wiegje te leggen?

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Waar jij je goed bij voelt!

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als je dat doet en hij wordt 's nachts even wakker, kan hij schrikken. Hij is lekker bij jou in slaap gevallen en wordt alleen wakker in een bedje dat hij niet zo goed kent.

Ik zou hem òf bij je houden, òf in zijn bedje in slaap laten vallen.

En zoals de anderen zeggen: hij is er net, hij moet nog wennen. Jij bent ook nog bezig om zijn signalen te leren begrijpen. Geef het wat tijd en stel je er op in dat hij 's nachts wakker kan zijn.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat kan zeker, wij hebben het wel zo gedaan. Toen gaandeweg half wakker in bed leggen, tot ze eraan toe was om helemaal wakker in bed gelegd te worden.

Geef ook iets mee van jezelf in het wiegje, een slaapshirt, knuffeldoekje, en warm het voor.

Deel Deze Pagina