gister de overstap gemaakt van nutrilon AR 1 -> nr 2. Ze spuugt ineens meer en vanmorgen toen ik haar uit bed haalde had ze.ineens heel veel pukkeltjes /bultjes erbij gekregen in het gezicht. iemand een idee? Of ervaring daarmee?
Het zou natuurlijk ook gewoon toeval kunnen zijn. Misschien weer even een paar dagen terug naar 1 en kijken wat er gebeurt en dan weer 2 gebruiken en kijken of er iets verandert? Het lijkt me te vroeg om te zeggen dat de pukkeltjes het gevolg zijn van de voeding, hoewel het natuurlijk wel mogelijk is.
dat is zeker waar. de oppas vertelde zonet dat na haar slaspje haar huidje rustig was, na de fles weer rood en bultjes?
Ik heb dat ook gehad met onze kleine man...ik ben wel gewoon doorgegaan met het geven van de nieuwe voeding. Na 1 maand waren de bultjes weg. Wel even in de gaten houden dat de uitslag niet gaat verspreiden want dan kan het ook nog wel iets anders zijn!
Anne: dank je voor je antwoord! Ik ben eerst terug gegaan op de nr 1. Het blijkt dat ze ook ziek aan het worden was, want ze heeft weer flinke koorts en verkouden!Dus het kan ook een EN EN verhaal zijn geweest?
Ik moet nog meemaken dat niet alles tegelijk komt! Uitslag, tandjes, verkoudheid, koorts, extreme reflux en buikpijnen. En je blijft je telkens weer zorgen maken.... Veel beterschap met de kleine uk..
zo is het Anna, we zitten er middenin de '6 maanden'. Oortje beetje ontstoken, ze kreunt en jammert nu al de hele nacht. Net maar weer zetpil gegeven. En dan vraag jeje steeds af, ist de reflux?buikpijn?toch t oortje? hmm alles met elkaar denk ik...zetpil werkt minimaal...
Krijgt ze misschien tandjes? Zou wel even de oortjes in de gaten houden...kan nooit kwaad om de huisarts even te laten kijken als je het niet vertrouwt. Heeft ze al tandjes?
@Anne: gisterochtend bij de huisarts geweest, die constateerde dat haar trommelvlies wat onrustig was. Niet rood en ontstoken, maar ook niet helemaal oke. Dus afwachten wat dat gaat doen. Nee ze heeft nog geen tandjes, ik denk dat dat ook mee speelt en daardoor de reflux weer verergert. Vanmorgen had ze flink zure ontlasting, en ze perst ook steeds en soms komt er lucht vrij.
Dan is er een grote kans dat er tandjes aankomen! Zure ontlasting en scheetjes laten kan ook een reactie zijn op de nieuwe voeding. Maja wat ik al zei...meestal komt alle ellende tegelijk Over reflux kan ik ook nog steeds nachtmerries hebben trouwens. Sterkte in ieder geval met je dochter!
ze heeft nu alweer een poosje haar oude voeding. Maar haar darmen zijn altijd onrustig gebleven, net als de reflux. laten we hopen dat t verband houd nu met tandjes die eraan zitten te komen. en ja idd reflux, wat een ellende! Als ze de oudste achter nagaat dan zijn we er de eerste 4 jaar zoet mee......zucht....
Je gebruikt nog wel AR voeding? Misschien ook langzaam tijd om je dochter aan vaste voeding te laten wennen of ben je daar al mee bezig?
Ja Anne ik gebruik de Ar nog steeds. Het is momenteel hopeloos, ik denk toch sterk aan het zuur. maar ze krijgt 10 mg nexium op een dag, kan dat niet gaan verhogen. Met geen enkele mogelijkheid overdag in slaap te krijgen, ze krijst de wereld bij elkaar met liggen. Slikt weer constant, spuugt veel zuur, zure poep....Tsja tandjes en daardoor reflux erger denk ik? Bijvoeding was ik al rustig aan mee bezig, de laatste dagen gestopt omdat haar darmpjes echt zo enorm overstuur zijn, ontlasting zat vanmiddag weer bij de rug op (normaal altijd harde ontlasting)
Ik heb toentertijd ook 10 mg nexium gegeven aan zoonlief...de bijwerkingen bij hem waren o.a. dat hij last had van z'n maagje. Dat werd op een gegeven moment zo erg dat ik er mee gestopt ben. Bezoekjes bij de osteopaat hebben ook erg goed geholpen tegen de reflux trouwens. Verder kun je er weinig aan doen behalve de standaard trucjes die je vast al weet! Tis gewoon zo frusterend.. Kan wel zijn dat ze vanwege de doorkomende tandjes onrustiger wordt en daardoor ook weer meer gaat spugen.
Osteopaat hebben we bezocht, heeft het spugen gek genoeg behoorlijk verergerd. Alleen blokkade heupjes heeft hij weg weten te krijgen. Voorkeurshouding kwam na behandelingen dubbel en dwars terug (had manueel aardig weg gekregen). Mijn vertrouwen compleet kwijt, kheb mij echt zoo schuldig gevoeld. Gelukkig heeft de manuele therapeut alles weer wat kunnen herstellen. Ik begrijp wat je bedoeld met bijwerkingen, mijn oudste dochter tot 4 jaar reflux gehad en die verdroeg absoluut geen medicatie. dat kreeg ze alleen als de slokdarm ontstoken was...geen andere keus, maar slapen deden we dan niet meer. Met deze kleine zijn we genoodzaakt med. te geven anders krijst ze zo 16 uren per dag ontroostbaar. .vreselijke maanden gehad.