Anders, nl: ik geloof niet dat het kwaad kan om zo'n jong kindje op het potje te zetten. Ik geloof alleen ook niet dat dat echt zin heeft. Zo'n jong kindje heeft daar nou eenmaal nog geen controle over. Maar ja, het is haar kindje en zij mag haar kindje dan ook zo opvoeden als zij het wil. Met 6 weken al bijvoeden lijkt mij een zeer slecht plan, maar ja, toch is het haar kindje en zij heeft het voor het zeggen. Ik zou geen van die dingen zo doen zoals zij, maar dan is het niet per definitie een slechte of gestoorde moeder of zoiets. Ik gaf mijn dochter ook voor het advies fruithapje, gewoon voor de smaak en het werd al snel heel duidelijk dat ze daar ook echt aan toe was. Zij gaf toen al alle signalen voor ander voedsel. Ons zoontje geeft geen van die signalen en krijgt het dus niet. Nou geloof ik niet dat een baby van 6 weken al echt kan aangeven dat ze daar al aan toe zijn. Hopelijk heeft het kindje er niet te veel last mee gehad. Of krijgt hij daar geen last mee in de toekomst.
Ik vind het wel een kwalijke zaak want alles wat je je kindje nu leert is om te plassen op vaste tijden. Zo'n kleintje kan dat helemaal niet zelf aanvoelen omdat de spieren nog niet ontwikkeld zijn dus het enige wat er gebeurt is dat de moeder een schema aanhoud waarin ze de baby op vaste tijden op het potje zet. En wat de baby dan leert is om volgens een schema te plassen en te poepen en dat is ten eerste niet goed voor de bekkenbodemspieren, ten tweede niet voor de blaas en ten derde staat het echte zindelijkheid in de weg.
Ik vindt het een beetje raar , maar geloof niet dat ze er iemand of de baby kwaad mee doet. De baby zal echt nog niet zindelijk zijn of worden omdat de lichamelijke ontwikkeling er nog niet klaar voor is. Het bijvoeden met 6 weken? ik hoop niet dat hij veel krampjes enz. ervan heeft gehad. Mijn jongste danste heel haar bedje rond als ze bijvoeding kreeg. Pas weer gestart met ruim 6 maanden. Mijn oudste dochter was ook ontzettend snel met alles en ook met 2 jaar dag en nacht zindelijk. Niks aangeleerd of geoefend. Ze liep gewoon altijd mee naar de wc als ik zelf ging en dat wilde zij ook doen. onze jongste dochter is 9 maanden en ook ontzettend snel, loopt al langs de tafel, maar ik had haar liever nog lekker baby gezien. Ik persoonlijk vind het erg jammer dat ze zo snel is terwijl anderen niet kunnen wachten tot het baby zijn eraf is. Met jouw vriendin blijkbaar hetzelfde. Gezien het bijvoeden loopstoeltje enz.
Als ik puur en alleen kijk naar het zindelijk maken (en niet de andere dingen die die moeder al zou doen), heb ik daar geen problemen mee. Ik heb me er ook in verdriept, heet baby zindelijkheidscommunicatie. Het mooie daarvan is, als je het op die manier doet, is dat je de signalen van je kindje heel goed leert en dat het de band tussen jou en kindje alleen maar versterkt. Het is bij bzc de bedoeling dat je heel goed oplet en let op signalen wanneer dat kindje gaat plassen of poepen. Op dat moment zet je hem/haar op het potje en zo kan je vanuit daar gaan verder werken. Ik doe het zelf niet, maar het lijkt mij heel leuk omdat je heel intensief bezig bent met je kindje. En liever dit dan kinderen die op hun vierde nog niet zindelijk zijn, dat vind ik veel erger. Weet nog niet wanneer wij er mee gaan beginnen, ik hoop dat mijn dochter dat zelf aan gaat geven, evt met wat hulp van ons
Voor de mensen die roepen dat het onmogelijk is: Baby zindelijk bij 8 maanden?! | Nieuws | WIJ.nl Het schijnt toch echt te kunnen, had er al eerder over gehoord/gelezen. Ben nu te lui om het orginele artikel op te zoeken maar het kan dus wel Ik zie het zelf niet zitten om dit met mijn eigen kinderen uit te proberen, maar het lijkt me an sich geen schadelijke methode voor het kind. Het bijvoeden met 6 weken daarentegen wel... Ik kan me overigens wel voorstellen als je een kindje hebt met eczeem of ongewoon schrale billetjes dat dit dan een fijne oplossing kan zijn.
Ik heb "anders" gestemd omdat ik het ronduit walgelijk vind om baby's zindelijk te willen hebben. Tegenwoordig mag een kind geen kind meer zijn en een baby geen baby...
Ik ken het principe wel, maar heb er echt geen zin in om dat zo vaak te doen en vol te houden tot ze zindelijk zijn na zoveel jaren. Het lijkt mij gewoonweg niet te doen... voor mezelf niet, maar ook niet voor de oppas of kinderdagverblijf. En als je er niet consequent in bent.... zou het dan niet verslappen? Het principe is erop gebaseerd dat je de signalen van je kindje leert kennen en dat je daarop anticipeert. Maar je kindje is dan nog niet zindelijk te noemen, omdat hij het nog niet op kan houden. Het wordt kwalijk als je het doet met het motief dat je wilt dat je kind dingen snel doet of leert... dat je kind geen kind mag zijn. Oh ik lees nu meer.... echt kwalijk om je kindje van 2,5 maand al in een loopstoel te zetten. Ontzettend slecht voor de heupen en rug! Bijvoeden met 6 weken... daar zijn de darmen nog niet aan toe. en je kindje op een potje op facebook knallen vind ik ook walgelijk!!! Mijn kind komt nooit of te nimmer naakt of halfnaakt op het internet. En oh wee als iemand anders hem dat flikt!
ik vind het onzin...zo snel ! of ik ben heel langzaam want wij hebben nog niet eens een potje in huis hahah
Tja mijn meisje ging ook al vanaf 13 maanden op de pot. Aangezien ze het aangaf om te plassen en poepen hebben we haar op de pot gezet. Ze is al vanaf 18 maanden overdag zindelijk Ook de nachten is ze vaak droog. Ze is nu net 24 maanden. Het kan dus wel. Weet niet hoe oud het kindje is? Maar hier dus al vanaf 13 mnd veel op de pot geplast en gepoept toen ze het al aangaf.
Lijkt me inderdaad wat vroeg ja! Tegen die tijd zal ik niet snel me kindje op de pot zetten waar het niet dat ik vroeger ook op het potje werd gezet met 6 maanden i.v.m. moeilijk poepen. Ik was wel binnen anderhalf jaar zo goed als zindelijk. Op vast een ongelukje na dan..
Ik weet dat eerste levensjaar+ dat sluitspier nog niet werkt met hesernsignalen dus op pot zeten heeft geen zin. Zindelijk begint kind worden pas op moment als hij daar fysiek aan toe is. Je kan erop zetten bij 1 jaar gewoon voor om te wennen aan voorwerp maar zindelijk maken geeft geen zin denk ik.
Tja, misschien heeft het kindje last van luieruitslag of vind hij/zij het zelf ook vervelend om 'nat' te zijn. Ik weet het niet, ik heb er niet echt een mening over. Mij LIJKT het zinloos, door voorgenoemde redenen. Het kindje spelenderwijs op het potje zetten lijkt me ook niet zo'n groot probleem; lekker belangrijk. Ik zet mijn baby spelenderwijs in een wipstoeltje; whats the difference, afgezien van de intentie? Dat baby'tje wordt er niet slechter van om met zijn moeder bezig te zijn. Ik herken de signalen van mijn baby echt niet zo goed hoor; het ene moment zitten we 'klap eens in je handjes - blij blij blij' te doen waarbij hij op mijn schoot zit en het moment daarop voel ik dwars door zijn broek en romper zijn luier ineens 'warm' worden op mijn been en heeft meneer flink zitten poepen. Het andere moment zie ik hem duidelijk persen met poepen. Nou ja, in ieder geval knap dat zij die signalen ziet bij haar baby. Ik heb dat niet en heb helaas ook niet de tijd om 24-7 met de baby bezig te zijn, dus die vlieger gaat hier niet op. Ik verschoon gewoon om de 3-4 uur de luier en wanneer hij gepoept heeft geeft hij dat zelf aan met een hoop gemekker; want hij vind poep in zijn luier niet fijn (en terecht, haha) en dat vind ik al meer dan goed van hem. Om het geld van luiers hoeven we het niet te laten, dat vind ik geen afweging voor dit gezin want dat redden we wel qua kosten. Nou ja, kortom; wat zij doet, mag zij weten. Ik neem aan dat ze het met de beste intenties doet zoals elke moeder dat wil doen. We leren later wel of dat lukt of niet.
Lijkt mij bij een kind dat nog maar net kan zitten toch echt wel straf om die al op de pot te gaan zetten. En dan bovendien ook nog es altijd zorgen dat je zelf op tijd bent - het op tijd ziet - want je kind kan zelf nog niet naar 't potje wandelen! Bij 2 à 2.5 jaar lijkt mij snel genoeg, tenzij je een "vroege vogel" hebt die er echt in geïnteresseerd is op 1.5.
Mijn meisje deed vanaf 13 maanden oud ook regelmatig haar behoefte op de pot en vanaf 18 maanden overdags helemaal zindelijk. Dus het kan echt wel hoor. Nu loopt zij op veel gebieden voor maar ik ben toch wel blij dat ze zindelijk is op jonge leeftijd. Scheelt enorm in de luiers en geld Mijn oudste was met zijn 2de verjaardag al dag en nacht zindelijk Zoon 2 met 2j3mnd ook dag en nacht.
Ja kijk,13 maanden of 4 maanden is een heel verschil he Het kindje dat ik bedoel is 4 maanden. Vandaag weer wat gelezen en een filmpje gezien. Ik vind het er echt niet kloppend uitzien,een baby van 4 maanden op een veel te groot potje. Kind ligt er zowat in! EN hij had gepoept en volgens moeder was het heel bewust dat haar kind poepte in het potje. En plassen kan hij op soort van commando en zelfs ophouden volgens haar. Zou bijna zeggen; Laat je je kind dan 3x per dag uit? (flauw maar dat schoot zo door mijn hoofd haha) Het kindje zal er zeker niet slechter op worden en met de moeder is ook niks mis maar het valt mij op dat zij in heel erg veel dingen de baby tijd wil overslaan lijkt wel. Bij 6 weken al bijvoeding,Bij 2 maanden in een loopstoeltje,Bij 4 maanden op het potje,slapen onder een gewone dikke deken en bedje heel hoog opgedekt want haar kindje kan zich wel redden onder die deken... Dat zijn wel de punten waar ik van denk; Moet dat nou zo,je kindje is maar even klein! Geniet van die bijzondere tijd!! Ze is echt een hele lieve mama,eerlijk! Maar gaat gewoon erg snel met alles.
Gelukkig is het niet jouw kindje en mag jij dat bij jouw eigen kroost helemaal anders doen hoe jij dat graag wilt en wat jij denkt dat het beste is voor hen !