Mijn schoonouders hebben aangeboden om op onze dochter te passen als de bevalling begint en wij naar het ziekenhuis gaan. Super fijn natuurlijk. Nu hebben ze een week geleden een vakantie geboekt, ze vertrekken als ik 38 weken ben en komen terug bij 39 weken. Ze gaan met de auto het is zo'n 4 uur rijden. Op zich geen probleem, maar schoonmoeder wil dat we hun bellen zodat ze alsnog op onze dochter kunnen passen. Wij hebben meteen gezegd dit niet te doen ivm lange autorit en dan moeten wij zelf nog naar het ziekenhuis rijden... En we hebben genoeg andere oplossingen voor onze dochter geen probleem. Schoonmoeder is teleurgesteld en komt nu bijna dagelijks vragen hoe lang houd je hem nog binnen denk je? Tja dat weet ik niet zeg ik steeds... Nou ja weet niet goed wat ik met dit topic wil, even van me.afschrijven denk ik. Mijn vriend denkt er gelukkig hetzelfde over.
Ik zou ze ook niet bellen om terug te komen. Dan hadden ze de vakantie op ene ander tijdstip moeten boeken. Maar zodra ze terug zijn zou ik ze wel inschakelen. En als jij genoeg andere hulp hebt voor die ene week, prima! Jammer dat ze dat niet snappen dan toch?
Ja dat ze het niet lijken te snappen vind ik erg vervelend. Hun eerste reactie terug was dan ook, je bent dan pas 38/39 weken! Tja baby's komen soms eerder... Ze lijkt totaal niet te begrijpen dat ik niet weet wanneer de kleine komt, en vind dat we makkelijk een paar uur op hun kunnen wachten. Ze snapt ook niet dat ik in het ziekenhuis moet bevallen na een eerder keizersnee, ach zei ze gewoon even op dat litteken duwen tijdens de weeen en persen en dan is er niks aan de hand... Mijn schoonmoeder en ik zijn geen beste maatjes dit is het zoveelste ding, ik probeer me niet druk te maken maar de hormonen soms haha.
Is je vriend geadopteerd? Want volgens mij weten ze echt niets van bevallingen! Tuurlijk, een bevalling kán uren duren maar met name een tweede wil nog wel eens snel komen. En ik denk dat jij zo snel mogelijk naar het ziekenhuis wil en niet 4 uur wil wachten, zeker als het snel lijkt te gaan. Ik geloof niet dat je haar dit zo 1 2 3 duidelijk kan maken, gezien de opmerkingen... Misschien haar een keer meenemen naar de verloskundige en dat die het haar even haarfijn uitlegt? Meid, dit is te zot voor woorden hoor. Als ze per se op jullie dochter willen passen als het zover is dan hadden ze maar 2-3 weekjes eerder moeten boeken. De baby bepaalt zelf wanneer hij eruit wil. Niet jij of je schoonmoeder. Succes ermee en laat je niet gek maken!
Huh?? Ik zou ze ook niet bellen, eigen schuld dikke bult als je in die week je vakantie boekt. Ook al is dat afgesproken. Natuurlijk ga jij geen 4 uur wachten! Het is niet alsof de aardappelen koud worden als ze te laat zijn....
Haha nou ik vraag me dus ook vaak af hoe het kan dat ze weinig weet over bevallen en de tijd erna. Ze heeft zelf twee kinderen op de wereld gezet hoe mag joost weten... Uitleggen heeft inderdaad geen nut, ze snapt het gewoon niet. En luistert ook maar voor de helft. Andere familieleden hebben dit ook al geprobeerd maar tevergeefs. Ik probeer het ook langs me neer te leggen, zo is ze nou eenmaal. Frustrerend is het wel.
Eens hoor, als ze er per se had willen zijn had ze de vakantie anders moeten plannen. Vier uur moeten wachten is gewoon te lang.
Ik zou ze ook niet bellen hoor! Die stress (of ze wel op tijd zijn etc) kun je er dan toch helemaal niet bij hebben?! Ik zou gewoon zorgen voor een alternatief... Sterkte! Lastig als je van die (schoon)ouders hebt die zich er niet bij neer kunnen leggen dat men niet alles om hen heen kan plannen
Ik zou ze echt niet bellen om terug te komen..dan moeten ze maar niet rond die tijd op vakantie gaan. Als ze thuis zijn bel je hen en als ze weg zijn bel je iemand anders. Zeggen dat ze moet stoppen met vragen en dat er geen,discussie over mogelijk is. Als ze niet thuis zijn bel je gewoon iemand anders punt.
En het is 4 uur rijden, maar voor ze er zijn kan het nog wel langer duren. Stel ze zijn bijv. uit eten als je zou bellen. Of ze staan ergens in de file. Of ze krijgen een ongeluk omdat ze net even harder/onvoorzichtiger rijden dan normaal. Nee hoor, ik zou ze ook niet bellen.
Ze snapt pas sinds een paar weken hoe het nou zit met een keizersnee. We hadden het over de kans van scheuren van het litteken, ze dacht echt dat ik alleen een litteken op mijn buik heb. Het litteken op mijn baarmoeder had ze niet bij stil gestaan.. Ze dacht echt dat je gewoon even tegedruk moest geven om zo te voorkomen dat het litteken zit scheuren. En dan ook nog vragen of ik dan geen pijn heb gehad na de keizersnee...
Nee we bellen ook zeker niet dat staat vast. Weet nu al dat het gezeur op gaat leveren maar ik vind het ook hun eigen schuld. Ze hebben nog maar net geboekt en ze weten goed dat ik op het eind loop. Bedankt voor de steun meiden.
Volledig mee eens! Snap dat je wellicht je schoonmoeder niet wilt teleurstellen, maar het is jouw bevalling en je moet het gewoon doen zoals jij dat prettig vind. Ze weet al maanden wanneer je ongeveer uitgerekend bent dus dan had zij daar rekening mee moeten houden met het plannen van de vakantie als ze echt zo graag had willen oppassen, dat ligt niet bij jou in mijn ogen. Gewoon lekker je hart volgen en het regelen zoals jij het wilt! Edit: Lees net dat je dat ook gaat doen? Goedzo!
ik zou idd ook niet bellen. Mijn schoonouders zijn nu ook 5 weken op vakantie en willen graag gebeld worden als de kleine onderweg is.. we hebben afgesproken te bellen als hij of zij er is... ALthans mijn manneke en ik hebben dit afgesproken. Zij hoeven maar 2 uur te rijden, dus dat is prima te doen..
Ik moest bij mn 2e bevalling, de 1e was ook een keizersnee, meteen bellen als de bevalling begon en ook meteen komen. Zoon is in 5 uur tijd geboren dus hier was geen tijd geweest om 4 uur te wachten. 20 minuten was al enorm lang met zulke heftige weeen en zoveel bloedverlies. Nee ik zou ook niet bellen. Wil je nog wel dat ze oppassen als ze terug zijn van vakantie met zulke gekke opvattingen?
Ik ben het volledig met jou en je vriend eens! Jammer dat je schoonouders dat niet begrijpen en er zo openlijk teleurgesteld over zijn. Het was toch niet jouw idee om ze op vakantie te sturen, daar hebben ze zelf voor gekozen! Sjonge, alsof je al niet genoeg dingen hebt om rekening mee te houden als je zwanger bent en gaat bevallen!
ik geef je groot gelijk. als ze al terug zijn dan zou ik ze bellen en anders hebben ze pech. wel "gemeen" van hun om eerst aan te bieden om op te passen en dan alsnog weg te gaan het is hun probleem. de geboorte van de 2e was hier redelijk snel 7:00 1e wee 8:00 vruchtwater gekanpt 8:50 persen 8:55 was de baby er ik zou niet op ze gaan wachten en zo te lezen heb je genoeg achterwacht staan. je niet al te druk maken, gewoon ff vloeken en weer lekker doorgaan en anders ja/nee amen, we bellen als het zover is. merken ze toch niet als ze zover weg zijn
Ik zou ze ook niet bellen, zeker niet als je nog andere oplossingen achter de had hebt. Mijn schoonouders gingen ook op vakantie toen ik 38 weken zwanger was. Mijn man vroeg waarom ze dat juist op dat moment gepland hadden en toen zeiden ze dat hun kinderen altijd te laat geboren werden, dus ze hadden tijd zat. Ze zijn op woensdag vertrokken en donderdag werd mijn oudste ineens geboren. We konden ze niet eens bereiken (geen mobiele telefoon), uiteindelijk herinnerde ik me bij welk reisbureau ze hadden geboekt en hebben we ze via via uren later pas te pakken gekregen. Ze zaten in Spanje, dus zagen zoon pas toen hij al ruim een week oud was. En ze waren nog een beetje grappig-gepikeerd ook, dat ik hem niet langer binnen had gehouden, haha.
jeetje, eerst bieden ze aan op te passen en dan boeken ze een vakantie.. dat is ook niet erg netjes. gelukkig heb je nog alternatieven. nee hoor ik zou ze dan ook niet bellen, die spanning kan je er dan niet bij hebben of ze wel op tijd zijn.