Zijn dit nou harde buiken??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lichtjes, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lichtjes

lichtjes Lid

9 dec 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    hallo..

Ik ben nu 30 weken zwanger van de 1e, en ben vorige week voor extra controle geweest bij de vk, vanwege pijn in mijn onderbuik, en bloed bij de urine (geen blaasontsteking). Alles zag er toen normaal uit.

Nu heb ik constant dat mijn buik kei, en keihard wordt.. dit voelt heel trekkerig aan, en als je kijkt.. zie je het ook. Je ziet vooral 2 grote bulten aan de zijkant/midden buik.
    Bij elke uitademing wordt de buik dan harder. Het houdt even aan, en verdwijnt dan weer. Wel blijft het trekkerig/hard, maar veel minder.
    Ik heb dit vooral sávonds,s/morgens na het opstaan.. en bij activiteit(stofzuigen/werken/lopen etc), maar nu ook vaker in rust. Ik kan mijn buik dan niet indrukken, voel de baby dan niet. In het begin was het alleen s'morgens of sávonds.. maar nu komt het toch wel veel en vaak voor op een dag.
    Zo gewoon voel ik de baby wel goed schoppen.

Zouden dit nou harde buiken zijn?? Ik twijfel.. ik weet niet wat ik moet voelen, en of het toch de baby is.
    Ik denk dat ik morgen zowiezo de vk even bel. Vandaag zijn ze alleen op de mobiel te bereiken.

Alvast bedankt!

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Waarschijnlijk wel. Dan eventjes een pas op de plaats maken. Ik heb van de verloskundige een oefening gekregen om een harde buik te laten ontspannen: Rechtop zitten, diep inademen (buikademhaling!) en heel hard uitblazen en je buik intrekken.

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja dat zijn harde buiken, ik heb er ook last van, ook als je een volle blaas hebt. Voelt niet fijn, maar is niet pijnlijk. Dat kun je ook 'voorweeen' noemen! Succes.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jep dat zijn harde buiken.

Als het redelijk vlot weer over gaat en niet vaker dan 6 keer per dag voorkomen, is er niks aan de hand. Pijnlijk en/of vaker; even vk bellen. Die wil dan even kijken/voelen.

Het kan komen door stress, inspanning, als oefening van de baarmoeder maar ook door een druk kindje.

5. lichtjes

lichtjes Lid

9 dec 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ah bedankt ! :) Ik dacht het zelf al,maar twijfelde toch nog..
    Ik zal dan toch morgen de vk maar even bellen, heb ze veel vaker dan 6 keer op een dag.
    Denk zelf dat ik het rustiger aan moet doen (werk in de huishouding). Morgen dus maar even overleggen!

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Nephthys, bedoel je misschien 6 harde buiken per uur?

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb ze inderdaad ook vaker dan 6x per dag. Dus denk inderdaad dat ze 6x per uur bedoelt :)

8. lichtjes

lichtjes Lid

9 dec 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt! Tijdens mijn werk heb ik vanmorgen de vk gebeld.. omdat de ene naar de andere harde buik kwam.
    Heb het advies gekregen om te stoppen met werken.. dus helaas. Veel eerder thuis.

Deel Deze Pagina