Baby zo horen, kan dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NooNoo, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vraag het toch maar, het houdt me al een paar dagen bezig ;)

Een collega van me vertelde een paar dagen geleden dat haar vriend de baby kan horen 'klotsen' in het vruchtwater. Ze is geloof ik 26 weken zwanger.

Kan dat überhaupt? Ik had er nog nooit eerder van gehoord... :)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik weet wel dat mijn man bij mijn vorige zwangerschap vanaf een week of 35 het hartje met zijn oor op mijn buik kon horen (placenta aan de voorkant).
    Laatst hebben we het ook geprobeerd bij mijn huidige buik (placenta aan de achterkant) en toen vond hij het wat lastig om te horen, maar had hij wel het idee dat hij 'iets' hoorde...

Dus tja... of het kan... ik denk het op zich wel, maar je weet natuurlijk nooit zeker of dat 'klotsen' ook echt de baby is! Met een hartje horen weet je het pas echt zeker!

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier een drukke beebje in de buik en elke keer horen wij ook geklots. Best grappig om zo te horen.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ze zeggen dat je vanaf 26 weken het hartje van de baby op de 'ouderwetse manier' kan horen, dus zonder doppler maar met een hoorn, zo deed de vk dat heel lang geleden ook. Bij de prenatal verkopen ze zelfs zo ding. Maar met een wc rolletje zou het ook moeten lukken.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Manlief heeft hier gisteravond met zijn oor op mijn buik het hartje gehoord! Met een wc-rolletje lukte het de vorige zwangerschap niet, dit keer niet meer geprobeerd ;)

6. fafa

fafa Niet meer actief

klotsen???

Dat zou toch alleen kunnen als er zowel vloeistof als lucht in je baarmoeder zit, en volgens mij zit ie helemaal nokvol met vruchtwater.

Dus in theorie zou het niet moeten kunnen... maar ik heb jullie buiken nooit gehoord, dus wie ben ik om te ontkennen dat het kan ;)

7. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    fafa,dat dacht ik ook.

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Bij mij hoor je alleen mijn maag inhoud klotsen :)

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier kan manlief ook zo het hartje horen met zijn hoofd op mijn buik en ook het kindje horen schoppen. Hij heeft het ook over een klotsend geluid...

Deel Deze Pagina