Hallo allemaal Ik ben nu 21 weken zwanger en we hebben net de 20 weken echo gehad. Alles helemaal goed gelukkig! Nu heb ik ff een vraag over het bewegen van de baby. Sinds deze week voel ik steeds hele duidelijke plopjes die soms zelfs aan de buitenkant te voelen zijn, mijn vriend heeft het ook al een keer gevoeld. Gisteren ben ik met een vriendin naar de negen maanden beurs geweest en heb dus de hele dag gelopen. Toen ik in de trein terug zat voelde ik een paar keer hele harde plopjes het deed gewoon bijna pijn. Vanmorgen werd ik wakker op mijn buik en toen voelde ik het weer. Echter heb ik ook het idee dat er heel veel lucht in de darmen zit want soms voel ik een plopje en dan borrelen mijn darmen voor mijn gevoel ook want voel het dan in mijn billen zeg maar haha. Voel ik de baby wel of zullen het toch alleen de darmen zijn? Of kan het zijn dat de darmen geprikkeld worden door sterke bewegingen van de baby?
Het kan allebei zijn! ik had zeker in het begin ook het gevoel dat ik eerder m'n darmen voelde dan de baby, maar toen ik de baby eenmaal heel duidelijk had gevoeld (3 plopjes op precies de zelfde plek achter elkaar) wist ik ook dat ik de baby daarvoor ook had gevoeld ook al waren het m'n darmen.... Mijn theorie is dat de baby van binnenuit ook nog wel eens je darmen kan "kneden" mja dat is puur gebaseerd op gevoel
Het voelt alsof iemand van binnen hard met een vinger tegen mijn buik port. Darmen hebben nog nooit zo gevoeld
Ik voelde de baby al heel vroeg, maar bij een eerste wordt volgens mij 20 weken inderdaad als een soort van 'eerste voelmoment' beschreven. Het waren bij mij inderdaad - precies zoals jij omschrijft - plopjes. De eerste keer 'wist' ik dat het mijn darmen niet waren, maar het konden inderdaad ook best mijn darmen zijn geweest. De plopjes zijn echter écht hoogstwaarschijnlijk je baby. Mooi hè? Waar ik rond 20 weken ook wel last van kreeg soms, waren harde buiken. Dat kwam omdat ik dan veel te druk en te veel had gedaan op een dag. Een harde buik voelt bij mij alsof mijn buikspieren zich allemaal aanspannen. Dat voelde soms alsof mijn buik naar binnen gedrukt werd, maar soms ook juist alsof het naar buiten drukte. Aangezien je een drukke dag hebt gehad, zou dit misschien ook wat hebben kunnen meegespeeld? Als je dat denkt, dan is het verstandig om de volgende keer een iets minder drukke dag te plannen. Maar goed, je baby voelen door plopjes is heel normaal en herkenbaar dat je het eerst op je darmbewegingen vind lijken. Dit veranderd de aankomende weken in duidelijkere plopjes en daarna zelf kleine bewegingen en uiteindelijk echt ooooooverduidelijke bewegingen die de rest van de wereld ook zo kan zien.
Ik had die dag idd veel gedaan maar gisteren juist weinig gedaan en toen heb ik het ook weer veel gevoeld. Mijn vriend kon het ook even voelen. Het lijkt alsof iemand een pingpongballetje tegen de binnenkant van mijn buik gooit haha. Idd heel bijzonder ik word er zo blij van! Hopelijk is het echt de baby.
Vandaag voel ik de baby behoorlijk vaak alleen voel ik hem links en nog geen tien seconden later voel ik het rechts of in het midden kan dat wel?
Baby heeft zowel hoofd als beentjes , en een baby beweegt alles. Tuurlijk kun je het eerst links voelen en daarna rechts
Geeft niet, zo zat ik een paar weken terug ook! Heerlijk gevoel, baby wordt groter en groter. Ik schrok ook toen ik eergisteren ineens een por in mijn ribben kreeg :O.
Ja idd heel bijzonder! Ik heb sinds twee dagen het idee dat mijn baarmoeder erg groeit. Het voelt alsof ik een voetbal in mijn buik heb. Soms heb ik lichte menstruatie achtige krampen en is mijn buik gespannen. Mijn darmen reageren er ook erg op. Hoop dat het er allemaal bij hoort. Voel nu zoveel dingen en wordt er soms best onzeker van.
Hoort er allemaal bij. Harde buiken, slechte ontlasting, en die krampen kunnen blijven. Zijn groeipijntjes
ik denk ook de baby herkende het ook, en ik moest ook echt paar dagen flink aan het gevoel wennen hoor
Klinkt allemaal heel normaal Hier de derde en voel haar nu eigenlijk pas echt duidelijk dat ik denk, ja dat is de baby. Zelf zat ik in eerste instantie ook nog weleens te twijfelen, moet je na gaan De tweede voelde ik veel eerder. Maakt ook allemaal niet uit, het blijft bijzonder en grappig.
Als ik mijn darmen voel, dan komt dat vaak samen met geborrel en zo. De baby voel ik wel, maar die borrelt niet. Ik voel hem al een tijdje en dit is mijn tweede zwangerschap dus ik weet het vrij zeker. In het begin is het altijd wat twijfelen.