Het blijft toch een persoonlijke keuze en beslissing. Maar op deze basis en als ik zelf nadenk dan smeer ik mijn mannetje liever in. Maar wil ook wel graag weten wat er nou zo erg aan zonnebrandcreme is. Weet dat er sunblock in zit maar kan me niet voorstellen dat gemaakt zou worden als het echt zo slecht zou zijn.
Ik heb bij de apotheek een flesje van Ladival zonnebrandmelk factor 50 gehaald. Is zonder geur-, kleur-, conserveringsstoffen en emulgatoren. Vind ik wel belangrijk aangezien mijn kleine best wel allergiegevoelig is. Flesje van 200 ml voor iets van 18 euro dacht ik. Vond ik eerst wel duur, maar zag daarna bij de Hema dat daar een tube babyzonnebrand 50 ml was en iets van 7 euro, dus ben omgerekend goedkoper uit.
denk ook dat de uv straling altijd erger is hoor! en inderdaad ga je niet met je kind in de volle zon zitten maar de zon is niet altijd te vermijden (of je moet binnen blijven de hele dag, ook lekker gezond) insmeren is wel het beste om een half uurtje voor je naar buiten gaat te doen zodat het in kan werken. ik ben hier ook van t kv eigen merk of ROC (maar die blijft echt helemaal wit na smeren) zwitzal kan sem niet tegen...
Ga van de week even kijken. Duurt nog wel even voordat de kleine zich aan dient dus kan rustig zoeken. Maar lijkt me ook niet fijn om de hele zomer binnen te zitten! Krijgen de baby's ook geen weerstand van en idd UV straling is erger. Denk dat in alle creme's en smeersels iets zit wat niet goed is.
Ik ga denk ik voor een natuurlijke mineraal gebasseerde zonnecreme. Ik heb ze ook gebruikt en bevalt me veel beter dan gewone. Ik kan niet echt duidelijke links vinden zo snel. Het gaat er geloof ik om dat de huid een veel grotere deel uitmaakt van hun lichaam dan bij ons en dat zo het veel meer chemicalien opneemt van de zonnecreme qua percentage. Ook was het beter een niet te hoge spf te gebruiken. 25 a 30 is genoeg. Ik gebruikte altijd 50 a 60 spf voor mijn gezicht omdat ik een hele dunne huid heb op mijn gezicht. Maar moet zeggen dat de natuurlijke zonnecreme met spf 30 veel beter werkte! Er is onderzocht dat spf 50 eigenlijk helemaal niet veel meer beschermd dan 25. Het liefst gebruik ik niets maar inderdaad je onderkomt er niet aan als je wat wil doen buiten.
Kan ik een zonnebrand van vorig jaar nog gebruiken? Hebben toen een fles van 30+ gehad maar toen nog niet gebruikt. Voor onszelf doe ik dat wel gewoon altijd maar ja er staat toch een teken op van z'on dopje met een deksel en dan 12 maanden.
Ze hadden 2 weken terug de zwitsal zonnebrandcreme enz. ook bij de prenatal staan Heb er nog wel met een scheef oog naar zitten kijken, maar niet meegenomen.. Hier ook een Mei/Juni kindje, zal wel factor 50 haln,maar vanwelkmerk weet ik nog niet, eerst maar ff rondkijken
Als je hem nog helemaal niet gebruikt heb, is hij vanaf nu 12 maanden goed. En anders dus vanaf het moment dat je hem voor het eerst gebruikt hebt. Zou het dan niet voor de baby gebruiken.
Oei er zijn al zoveel mensen op deze wereld die zonnebrand gebruiken en waarbij het gebruikt is toen ze nog heel jong waren. En ik leef ook nog hoor, dus dat het slecht is moet je echt iemand anders aan zijn/haar neus hangen. Denk overigens dat TS er weinig aan heeft dat zonnebrand volgens bepaalde mensen slecht is. Aangezien ze vraagt naar welk merk een ieder hier gebruikt. Lijkt mij toch bovenal dat een kindje meer last heeft van een rode aangetaste huid dan van smeersels. Ja je moet niet elk merk gaan smeren alsof je aan het verven bent als een kleuter, maar ja wie doet dat? Dat moet je met geen enkel product doen, ook niet bij jezelf Ik denk dat wij KV merk halen, de rest hier namelijk ook van KV. Zoals al meerdere keren gezegd, zonlicht/uvstraling kun je niet 100% vermijden. Als je buiten komt vangt het kindje sowieso wat straling op of je t nou wilt of niet. Degene die dat ontkent is gewoon niet echt snugger! We weten zelf toch als geen ander dat je JUIST verbrand op momenten dat je denk van huh hoe kan dit Liefs
Hier bij de KV hadden ze enkel zonnecreme van eigenmerk, factor 50 en dan baby notencreme. Is GEEN aanrader, hij smeert slecht uit, wordt droog en noten zijn natuurlijk ook een bekend allergeen, dus bij nader inzien vind ik het geen goede keus. Had het gekocht omdat ik de kleine in de draagzak had en niet de hele tijd in de schaduw kon blijven en een wangetje en het neusje zijn buiten de zak dan, dus toen ik lang de KV wandelde een zonnecreme gehaald, ze hadden alleen deze toen. Ga nu even langs de apotheek voor iets zonder allergenen en laat me daar wel adviseren.
Ik gebruikte altijd baby zonnebrand creme van kruidvat eigen merk. Prima spul! Ondanks dat we een redelijk donkere huid hebben (voor witte mensen dan) en zelden verbranden ben ik heel secuur met smeren en doe ik het in lente en zomer iedere dag!
kan je ook zonnenbrandcreme voor kids nemen of moet het echt voor baby's zijn. je heb voor kids ook factor 50. weet het verschil niet zo. je heb daar veel meer keus in..
Dat zou ik ook wel eens willen weten, ja. Ik denk dat die voor baby's misschien speciaal voor de zeer gevoelige huid zijn. En die voor kids iets minder?
Ik zou ook je baby uit de zon houden zoals al meer dames zeggen.. Dat is volgensmij helemaal niet goed voor een pasgeboren baby. Ik zag trouwens zat speciale baby zonnebrand staan bij de Kv, dus je hoefd niet eens een gewone te kopen.
Ik neem aan dat iedereen die een baby uit de zon houd de hele zomer binnen blijft zitten en dat iedereen die geen zonnebrand wil smeren omdat het slecht zou zijn ook geen crèmes en bodylotions etc gebruikt... Je kindje komt altijd wel een keer in de zon. In de auto is het bijvoorbeeld al niet 100% te voorkomen. Ook in de kinderwagen houd je het er niet uit, zo groot is die kap niet en je kan ze moeilijk met dit weer met een lange broek en sokken in de kinderwagen leggen. Ik koop onze zonnebrand bij de apotheek. Zonder parfum en andere onnodige stoffen. 1 van de 2 heeft een erg gevoelige huid en zo heeft hij er geen last van. In hun eerste zomer smeerden we ook al.
Mensen, laten we nou even ophouden over wel of niet uit de zon houden. Dat was helemaal niet m'n vraag.