Baby zucht steeds in draagdoek - wat doe ik fout?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een rekkende draagdoek (binana) en gebruik meestal "buik tegen buik - benen buiten" of de "Front wrap cross carry". In het begin deed ik FWCC, maar op advies van iemand hier ben ik BBBB gaan gebruiken omdat je de doek dan kunt voorknopen. Maar sinds een maandje ofzo zit ons mannetje steeds zo te zuchten in de doek. Ik ben weer even overgestapt op FWCC, maar dan doet hij het ook.

Ik snap niet goed wat ik fout doe, want eerst ging het probleemloos. Volgens mij knoop ik nog hetzelfde als in het begin. Ik let nog steeds goed op de kleding die we dragen, want ik weet dat onze zoon het snel warm heeft. Ik heb geprobeerd losser te knopen. Maar zelfs als ik de doek zo los heb dat hij langzaam naar beneden glijdt, zucht hij steeds heel diep. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Ik heb de filmpjes van beide knooptechnieken nog eens goed bekeken, en volgens mij doe ik hetzelfde. Wordt hij zelf te groot of te zwaar voor deze knooptechniek of voor een rekkende doek? (Hij weegt nu ongeveer 9 kilo bij 70 cm.)

Ik zou graag blijven dragen. Maar nu durf ik niet verder met hem dan naar de gastmoeder. (Die zit aan het einde van de straat.) Hij huilt verder niet, kijkt ook niet ongelukkig ofzo. Maar door dat gezucht heb ik het idee dat hij het te warm heeft of benauwd is.

Tips van ervaren draagmoeders zijn erg welkom! Er zit hier helaas geen consulente in de buurt, dus dat is voor mij even geen optie.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    9 kilo in een rekkende doek is volgens mij wel heftig. Julia is even zwaar (alleen 8 cm langer ;)) en ik draag haar ook nog steeds, maar dan in een niet-rekkende doek (Das Leichte van Hoppediz). Als je het echt leuk vindt om te blijven dragen, zou ik daar eens naar kijken! Hoppediz is echt goede kwaliteit en leuke kleurtjes.

Het zuchten kan natuurlijk ook een manier van ontspannen zijn, maar ik kan het zo niet beoordelen als ik het niet zelf hoor. Te warm kan natuurlijk, maar dan zou je dat ook verder merken (zweten, voelt warm aan). Misschien toch eens een niet-rekkende doek proberen!!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zat er inderdaad aan te denken om een "das leichte" aan te schaffen. Maar juist door dat gezucht ga ik wat twijfelen. Stel dat het in die draagdoek ook niet goed gaat, dan is het toch zonde van het geld. Jammer dat ze die dingen niet gewoon in elke babyzaak verkopen, zodat je ze eens op je gemak kunt uitproberen.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mag ik vragen waar je woont? Dan kan ik je misschien wel helpen?

(je mag ook een pb sturen, zenne)

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in het noorden van Overijssel en je bent altijd welkom om eens te komen proberen! Ik vind het zelf een heerlijke doek. Mijn schoonzusje heeft een gewone van Hoppediz en is ook over de service enzo goed te spreken. Alleen is die errug warm, zei ze.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het kan zijn dat hij te zwaar is geworden voor de doek en dat het kruis iets te veel in zijn kruis aan het drukken is waardoor het niet meer prettig voelt. Zoek anders eens of je ergens een draagdoek consulente in de buurt kan vinden zijn kan je vaak goed helpen en daar kun je ook een geweven doek proberen. Successs

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    :) ik wilde vandaag even een brief posten en daarna een kort wandelingetje maken. (Ben een beetje ziek en zit al drie dagen binnen 'opgesloten' met de kleine man. Ik dacht dat een frisse neus ons allebei wel goed zou doen met dit lekkere weer.) Aangezien het lekker weer was en de draagdoek van zichzelf vaak toch al vrij warm is, heb ik mijn zomerjas aangedaan. En; geen gezucht! Ik denk dat dus niet de draagdoek te warm / strak was, maar mijn winterjas!
    Ik zal het wel merken, aan de weersverwachting te zien kan ik mijn zoontje morgen wel naar de gastmoeder brengen met mijn zomerjas aan. Vrijdag wordt het weer kouder, dus lijkt de winterjas mij verstandiger. Dan zal ik wel merken of het inderdaad aan de jas ligt. :)

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina