Sinds 2 dagen begint mijn zoontje op zijn bovenlip te zuigen. Tenminste, hij zuigt hem 1 seconde naar binnen en laat hem dan weer los wat een geluidje maakt. En dan constant achter elkaar. Eerst moest ik erom lachen, maar hij doet het nu steeds vaker en heeft al een blaas op z'n bovenlip zitten. Hij deed het ook nadat ie net de fles gehad had, dus zuigbehoefte lijkt het niet echt te zijn. De speen wil hij nog steeds niet goed pakken, dus dat schiet ook niet op als alternatief. Duimen doet ie een beetje, maar blijkbaar vindt hij dit nu leuk? Herkent iemand dit??
Mijn beide kindjes hebben dit ook een tijdje gedaan. Het ziet er heel grappig uit. Hier was het meer op de tong zuigen waarbij de lip mee naar binnenging. Hier is het vanzelf weer overgegaan. Ze hadden wel allebei ook een speentje!
Mijn zoontje van nu bijna 5 mnd heeft dit ook veel gedaan, en af en toe nog weleens. Ik vond het wel grappig, hij maakte er ook een klakgeluid bij. Ik ging het nadoen en dat vond hij een leuk spelletje! Ik zou er geen kwaad in zien, tenzij hij er natuurlijk pijn of last van heeft - maar dan houdt ie er waarschijnlijk vanzelf wel mee op. Groetjes Juliette
Mijn zoontje deed dit ook en heeft zo zijn onderlip helemaal blauw gezogen.Net zoals een blauwe plek,schrik mij wild maar bij de huisarts werd bevestigd dat hij het zelf heeft gedaan. Ben blij dat hij het nu niet meer doet.
Onze dochter heeft het ook gedaan, toen ze een ongeveer 4 maanden was. Was grappig om te zien maar heeft nog nooit een blaas of blauwe lip gehad. Ze heeft nooit een speentje gehad. Inmiddels doet ze het allang niet meer