Simon is nu ruim 6 maanden en eet al 2 maanden met veel smaak zijn groenten en fruit. Nu is het zo dat sinds de wintertijd (daarvoor ook al een beetje) hij te moe lijkt te zijn om te eten. Soms gaat het nog net maar meestal eet hij 1/4 op en moet ik hem ook echt in bed stoppen , hij slaapt dan vrijwel meteen in. Nu zou je zeggen ja daarvoor laten slapen. Hij slaapt daarvoor van ongeveer 2 tot 4 en krijgt om 4 uur een flesje van 180 + 6. Verder gaat zijn schema prima in de wintertijd. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het op moet lossen. Oh ja ik heb ook nog gedacht dat het aan zijn tandjes kan liggen. Hij heeft 2 ondertandjes die goed door zijn en krijgt nu 2 boventandjes die al een paar weken vuurrood onder zijn tandvlees zitten, zie er echt heel pijnlijk uit. Ze staan op het punt van doorkomen want je ziet de tanden al door het tandvlees heen. Wat kan ik proberen? Zijn schema; 8.00 fles 180+6 9.30 fruithap kort slaapje (niet elke dag, wisselt sterk) 12.00 1 boterham met wat water uit een flesje erbij 14.00-16.00 slaapje 16.00 fles 180+6 17.30 warm eten, 150 ml groenten+aardappels beetje kwark als toetje nu dus meteen slapen na het eten en dan moeten we hem echt wakker maken voor een fles om 20.30
Gewoon eerder laten eten. danique heeft een maand of 4 (toen was ze rond 6-7 maanden tot 10-11 maanden) zo'n lastig ritme gehad waarin ze 2 slaapjes per dag deed, maar dan tussen 3 uur en 6 uur niet meer wilde slapen, maar eigenlijk wel bekaf was, ik probeerde het meestal wel maar ze wilde gewoon echt niet slapen. Dus daarom ben ik vroeger gaan eten, ik kook om half 5 en om 5 uur eten we. En daarna gaat ze gelijk in bad en naar bed...boekje lezen lukt dan al niet eens meer want dan ligt ze alleen maar te jammeren... Ik eet dus ook om 5 uur met haar mee, mijn vriend is toch altijd op onregelmatige tijden thuis dus hij kan zijn eten opwarmen als ie thuis komt... nu nog steeds trouwens, ze is nu wel gezelliger tussen 3 en 6 uur, ze kan het wel beter volhouden nu, maar ik moet nog steeds wel vroeg eten met haar, want anders gaat ze echt jammeren omdat ze toch moe is geworden er komt vanzelf een tijd dat ze langer op kan blijven en dat we dus ook wat later kunnen gaan eten
misschien de fles van 16:00 en de warme hap omwisselen?! En hem dan eventueel voor de laatste fles iets later wakker maken, zodat er niet te kort tussen zit en die niet wordt opgedroken. Mijn dochter was rond die tijd ook vaak te moe en hongerig om haar hapje te eten. Op het kdv raadde ze me toen aan om het even tijdelijk om te wisselen. Heeft een paar weken geduurd maar nu kan ze weer op een "normaler" tijdstip haar groentehapje eten.... weet niet of het door de tandjes kan komen, mijn dochter wilde toen juist niet eten van een lepel....
Bedank voor de reacties. Ik denk dat ik het beide ga proberen. Eerst maar eens kijken of hij om 17.00 wil eten, dat is het makkelijkste. Als ik het omdraai moet hij namelijk 2 dagen in de week op het kdv eten. Tandjes, ik ga morgen proberen brocolli en worteltjes te koken en dat heel aan hem te geven, wie weet is dat een beter idee.
Je zou bij de boterham van 12.00 natuurlijk een fles melk kunnen geven en dan die melk van 16.00 eraf laten. Ipv de melk van 16.00 zou ik hem dan alvast zijn groente geven. Het is natuurlijk wat vroeg voor avondeten, maar als hij echt te moe is om 17.30 nog een maaltijd te eten, dan maar vervroegen toch. Er komt vanzelf een moment dat hij wel langer wakker blijft. Je zou hem eventueel wel om 17.30 dan de kwark kunnen geven, zodat hij dat eetmomentje nog heeft.
Ik zou inderdaad die fles melk laten vallen en het avondeten wat eerder doen. Die kun je naarmate hij ouder wordt wel weer later krijgen. Hoe laat gaat hij nu naar bed? Je zou het eventueel kunnen rekken met lekker douchen of badderen. Daarna nog een flesje melk en zo de nacht in.