Hoe ben jij afgebouwd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tweekids, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Na bijna 6 maand is het klaar , nooit 100% live kunnen voeden doordat ze geen vacuum kan houden en dus kramp krijgt, 3 borstontstekingen verder en ook nog spruw en elke nacht 4 x drinken ben ik op.
    Maar nu afbouwen? Normaal kolfde ik elke 3 uur gewoon op de momenten dat zij ook wilde drinken, snachts voedde ik wel live. Het liefst geef ik natuurlijk nog zo lang mogelijk mijn melk maar het moet wel draagbaar blijven is nu elke 5 uur kolven te weinig? Enkel de druk eraf kolven durf ik niet ivm extreem gevoelig voor borstontsteking..
    En hoeveel fv moet ze krijgen op de doos staat 4 voedingen van 180 maar dat gaat ze nooit op krijgen ze drinkt max 130 cc bv uit een flesje. En bijvoeding moet ik daar nu mee beginnen omdat ik overga op flesvoeding of kan dat alsnog met 6 mnd?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O en moet ik dan gewoon leegkolven (ongeveer 130 cc) Of stoppen bij 100 bijvoorbeeld?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben vlak na mijn bevalling ook even full time gaan kolven, maar dit maar een paar weken gedaan, dus misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar hierbij toch even mijn verhaal.
    Ik deed het afbouwen eigenlijk een beetje op gevoel. Kolfde eerst minimaal 6 keer per dag en dan kolfde ik ruim 150cc uit beide borsten samen. Ik probeerde steeds langer tussen de kolf momenten te laten zitten, waardoor je dan uiteindelijk op een kolfmoment per dag minder uit kwam.
    Als ik merkte dat ik erge stuwing kreeg, dan kolfde ik tussendoor even alleen de druk eraf.
    Maar ondanks minder kolfbeurten bleef ik per keer wel 150cc produceren, ook toen ik bv 4x kolfde. Dus ik denk dat jij het wel zou moeten redden met 4 of 5 keer per dag kolven als je dat nog zou willen?! Aangezien je er al 6 maanden op hebt zitten en je productie best stabiel is.
    Ik ben uiteindelijk toen ik op 3 a 4 keer kolven per dag zat, wel steeds korter gaan kolven, omdat toen mijn productie per kolfbeurt ook pas echt af nam en toen ik op 2 a 3 keer per dag zat was ik er ook zo vanaf, maar goed mijn productie was toen natuurlijk ook nog niet zo goed op peil. Toen de kleine 5 weken was, was ik van het hele kolven af, dus daarom is het natuurlijk niet heel goed te vergelijken.
    Maar hopelijk heb je er toch wat aan ;)

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Je bouwt 1 voeding af per week. Ik liet als eerste de middag voeding vervallen, en gaf een flesje kv. Idd geen 180/6. Ik ben volgens mij begonnen met 150/5. Dat is echt even uit proberen.
    Als ik erge stuwing had kolfde ik helemaal leeg.

Bij mij was de aanleiding wel iets anders, ik kreeg m'n productie niet op peil met de 4 maandendip. Ze is nu bijna 6 maanden en ik kolf op m'n werk nog 2x en ze drinkt s morgens en s middags nog bij mij en s nachts als ze wakker wordt.

Deel Deze Pagina