Mijn schoonzus en zwager zijn uit elkaar. Paar maand geleden was ik bij hun en toen vertelde ze dat mn zwager bij een vrouwlijke collega ging slapen omdat ze gingen stappen. Toen vroeg ik en dat vind jij goed??? ja want ik vertrouw hem reageerde ze. Ik vertelde dat mn vriend dan beter een hele grote tas in kon pakken en niet meer terug hoefde te komen. Na dit logeerpartijtje was zwager continue aan t appen met die collega omdat ie zo goed met haar kon praten? Daarna kwam dus hun time out... beetje bij beetje begon schoonzus meer los te laten over wat er gebeurd was. Na 2 weken time out, had zwager de knoop doorgehakt om te gaan scheiden want hij heeft t lang genoeg geprobeerd en t gaat niet meer. ( wtf, 10 maanden getrouwd, kind van 7 maanden!!?! ). Daar kwam ook de aap uit de mouw dat hij verliefd was op die collega met er niks mee deed, ze hadden alleen maar gezoend. Hierna is hij na zijn moeder vertrokken en is de scheiding in gang gezet. Hij zei altijd bij zn moeder te slapen totdat hij 2 weken geleden midden in de nacht een statusupdate deed op facebook waarbij er een plaats stond. Ik er een grapje overgemaakt, wat doe je nou weer daar en daar, weer bij je collega aan t slapen? Werd gelijkg ebeld of ik dit wilde weghalen want hij had een collega die roddelde bla bla bla. En t was puur toeval dat die plaats er stond want hij was gewoon bij zn moeder. Ik heb gewoon ja en amen gezegd. Nu was ik vorige week bij mn schoonmoeder en ik vroeg waar mn zwager was, toen vertelde ze dat hij bijna niet meer daar slaapt maar op zolder bij mn schoonzus. Vieze leugenaar, want daar is ie dus echt niet en 1 en 1 is 2! Ik heb er zoveel moeite mee om mn mond dicht te houden en heb niet op zn plek te zetten. Waar is die in godsnaam mee bezig? Mn schoonzus mocht niet aan ons vertellen dat ie was vreemdgegaan enzo dus officieel weten wij van niks. Maar t kost ons heel veel moeite ons mond te houden. T liefste schreeuw ik tegen mn schoonzus dat ze niet over dr heen moet laten lopen en tegen mn zwager dat t een grote eikel is, maar dat kan niet. Mn schoonzus moest t toen aan iemand kwijt dat ie was vreemd gegaan maar mocht dit eigenlijk aan niemand vertellen want meneer wilde niet overal met de nek worden aangekeken. En schoonzus die vind veel goed onder het mom van beter voor mn kind. Hij heeft zelfs gedreigd dat als ze wat verteld dat ie dan gaat vechten voor hun kind zodat die altijd bij hem is. Het is dat t de broer van mn vriend is maar anders....................
Wat een k** situatie. Ten eerste vind ik dat je tegenover haar best (subtiel!!!) je mening mag geven, maar daarmee wel moet uitkijken dat niet jij straks de gebeten hond bent. Denk dat op dit soort momenten je je er het bese buiten kan houden. Zij accepteert het blijkbaar en is misschien bang voor zijn 'dreigementen'. Benieuwd wat zijn broer/jouw partner van de hele situatie vindt.
Ja ik ben ook erg benieuwd wat jou vriend er van vind. Belachelijk van je zwager, als je dan al weet dat het niet lekker loopt waarom trouw je dan en begin je aan kinderen?? Wat erg voor je schoonzus voor haar hoop ik dat ze er niet slecht afkomt omdat ze over zich heen laat lopen door je zwager. Hopelijk heeft ze de steun van de familie als ze uiteindelijk wel horen hoe het zit.
mn schoonvader heeft ze ook in vertrouwen genomen en die helpt haar bij alles gelukkig. Ook wij staan voor dr klaar! Mn vriend heeft het er best moeilijk mee omdat het altijd leek alsof hun relatie geweldig was en ze al 10 jaar samen waren. Hij heeft vaak de neiging zn broer te bellen om te vragen waar hij mee bezig is want ze hadden ze hadden altijd een super goede band maar sinds dat ze uit elkaar zijn laat mn zwager amper wat horen. Hij heeft ook tegen mn schoonzoon gezegd dat ze niet over dr heen moet laten lopen en zeker niet mbt ons nichtje want anders gaat ie zich er wel mee bemoeien. Nu heeft ie zoiets van ze zoeken t maar ff uit want alles wat je zegt of doet heeft toch geen zin want t meeste gaat toch zoals zwager wilt.
Wat fijn voor je schoonzus dat jullie voor haar klaar staan. Na 10 jaar uit elkaar gaan is niet niks en dan nog op zo'n manier ook. Wat jammer voor je vriend dat hij nu op dit moment niet zo'n goede band met zijn broer heeft. Kan me voorstellen dat hij het er erg moeilijk mee heeft, ook gezien de situatie.
Ik had allang mijn mond open gedaan! Hij gaat toch vreemd, dan moet hij ook de consequenties aanvaarden. Jammer dan dat hij met de nek wordt aangekeken, dat had hij eerder moeten bedenken.
Ik had allang mijn mond open gedaan! Hij gaat toch vreemd, dan moet hij ook de consequenties aanvaarden. Jammer dan dat hij met de nek wordt aangekeken, dat had hij eerder moeten bedenken. Snap best dat je verliefd kan worden op iemand anders...maar wees dan ook eerlijk.
Hij wil niet met de nek aangekeken worden? Hoezo niet? is dat niet wat zulke liegende, bedriegende lui juist verdienen? Bah! Nog eisen stellen ook. En het mooie is dat iedereen zijn vuile spelletjes nog meespeelt ook! Wat een 'heerlijk" manipulatief mannetje. Hij komt er iig wel mooi mee weg zo, heeft ie goed voor elkaar.
Als broer (of zus) had ik zeker eens een hartig woordje gesproken met mijn broer (of zus natuurlijk). Zou duidelijk gezegd hebben wat ik van deze gang van zaken vind en mijn mond houden? Nee.. Zou geen dingen verzwijgen, maar dat ligt gewoon ook niet in mijn aard. Liever open en eerlijk en hem over me heen krijgen als 'meewerken' aan zijn plan om iedereen voor de gek te blijven houden. Snap natuurlijk wel dat het een rotsituatie is zo, maar met verzwijgen lossen jullie ook niets op toch? Komt er misschien alleen maar meer wantrouwen over en weer.
Tja, ik zeg altijd tegen anderen dat ik niet voor ze ga liegen. Dus ik zou 'm lekker in z'n sop gaar laten koken en zo'n opmerking op FB dus ook echt niet verwijderen. Doet ie zelf dan maar mooi.... (dat kan namelijk ook!). En opmerkingen dat ie dan gaat proberen z'n kind full-time bij hem te krijgen? Die zou ik zien op te nemen, of zwart-op-wit te krijgen, en me er dan verder niets van aantrekken. Jemig, laat 'm eens even volwassen worden en verantwoordelijkheid nemen voor z'n daden zeg! En je schoonzus zou moeten stoppen met verantwoordelijkheid nemen voor dingen die hij doet. Dat hij vreemd gaat, is zo al wel genoeg haar probleem geweest....
Ik ging niet liegen voor een ander. Bekijk het maar. Hij heeft zichzelf in de nesten gewerkt, laat ie het ook maar zelf oplossen dan. Ik snap dat geheimzinnige gedoe niet, hij wil toch scheiden? Wat doet ie nou moeilijk dan?
Dat is mooi geregeld. Meneer gaat vreemd, liegt en bedriegt tot aan het feit waar hij ondertussen is aan toe. En jullie moeten met zijn alle de schone schijn ophouden voor hem!? Waarom? Om zijn eer te beschermen? Die heeft hij duidelijk geen dus dat hoeft al niet. Zodat hij zijn gezicht niet verliest? Is hij al kwijt want de helft van de mensen die er toe doen weten al hoe de vork in de steel zit. Dus waarom zou je er om zou je er nog om liegen wat voor mannetje het is? Laat hem maar eens mooi met de billen bloot gaan. Hij heeft dit veroorzaakt hij moet er de last van dragen. Niet je schoonzus en niet jullie. Laat die schoonzus van je eens wat ruggengraad kweken en voor zichzelf op komen. En hij er voor vechten dat hij hun kindje altijd bij zich heeft? Is ze een slechte moeder dan? Nee? Nou dan wens ik hem veel succes met "vechten". Voor de wet zijn ze beiden gelijk.