Baby zwaluwtjes - mijn verhaal (met foto's)

Discussie in 'De lounge' gestart door Papaver, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wat mooi.
    en dan op de handschoen van je moeder, de meest zorgzame persoon? kijk naar jezelf, ik denk dat je dat geerft hebt, heel mooi!

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Update: Nadat er weer volop af- en aangevlogen werd vanmorgen, ben ik zojuist even in de schuur gaan kijken. Het is lastig te zien omdat het nest hoog tegen het plafond aanhangt, maar ik zag een hoop leven, en volgens mij zijn het er zéker nog altijd twee! :)

3. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

wat lief van je echt geweldig.
    groetjes

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb nog een paar keer gekeken vandaag, en ook de buren houden een oog op het nestje. Het is nog altijd niet duidelijk hoeveel vogeltjes er in totaal in het nestje zitten (m.a.w. zijn het alleen die 2 van ons, of záten er nog vogeltjes in en zijn het er meer dan 2 nu), maar in ieder geval wordt er goed voor ze gezorgd. De zwaluwen vliegen af en aan met eten, en er is volop leven te zien in het nestje...

Ik ben blij dat we in ieder geval 2 van de 5 een kans hebben kunnen geven...

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat mooi! En wat fijn dat er goed gezorgd wordt voor ze.

Hier toen ik jonger was ook een aantal vogels verzorgd die ik gevonden had op straat. 1 had het niet gered helaas, maar 2 zijn later weggevlogen en zijn weer aangesterkt gelukkig.

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    wauw wat een geweldig mooie daad!!
    en een mooi happy end! top van je!

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Prachtig!

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Prachtig verhaal, je mag trots zijn op jezelf!

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goede daad gedaan meis fijn dat het nog steeds goed met ze gaat .

10. Jel

Jel Niet meer actief

Wat een mooi verhaal.
    Wat bijzonder dat andere zwaluwen de kleintjes voeren.

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb zojuist weer even gekeken hoe het gaat. Er zitten zéker meer dan 2 zwaluwtjes in het nestje, en 'onze' twee zijn iets jonger dan de 'broertjes en zusjes'. Volgens mijn buren (die inmiddels ook heel belangstellend zijn :) zitten er in totaal 6 in het nestje). Ik heb in ieder geval met eigen ogen tenminste één van onze vogeltjes gezien zojuist (maar normaal gesproken worden dode vogeltjes uit het nest verstoten, dus als er onverhoopt iets mis zou gaan merken we dat ook wel)...

Hierbij een foto van het nestje - niet de beste kwaliteit, ik stond met knikkende knieen (ivm. hoogtevrees) op het trapje...

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

wat leuk! leuk hoor je update met foto.

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    wauw mooi verhaal hoor!

14. Papaver

Papaver Niet meer actief

Nog even een update vóórdat we morgenochtend naar Nederland gaan tot woensdag: De zwaluwen maken het nog altijd prima. Onze buren, die ook helemaal gek zijn van de natuur, gaan een oogje in het zeil houden (het nestje bevindt zich uiteindelijk in hún schuur). Ik hoop dat ze niet uit zullen vliegen terwijl we weg zijn, maar je weet maar nooit.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Voor het geval er nog iemand meeleeft met de zwaluwen: We zijn vandaag weer terug van een lang weekend in Nederland, en ik ben gelijk bij het nestje gaan kijken. Volgens de buren zijn er zondag een paar uitgevlogen (we hebben onze twee bij een nestje oudere zwaluwen bijgezet, dus dat waren niet de onze). Er zaten vanavond nog in elk geval 3 zwaluwen in het nest voor zover ik kon zien. Het worden al echt heel grote vogeltjes trouwens.

16. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Wat onwijs schattig zeg. En wat goed dat je ze meegenomen hebt!

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wat leuk! en wat fijn dat ze het zo goed doen!!! Hopelijk groeien ze uit tot mooie grote zwaluwen.

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Geweldig wat een goed hart heb jij! Hopelijk gaat het goed met die kleine beestjes! :D

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wat goed van je zeg! wij hebben hier thuis ook 2 zwaluwnesten helemaal boven in de nok van het huis te zitten.. dus hier ook heel veel zwaluwen rond huis aan het vliegen :)

20. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh echt, wat geweldig van jou zeg! Je bent een kanjer!

Deel Deze Pagina