wat mooi. en dan op de handschoen van je moeder, de meest zorgzame persoon? kijk naar jezelf, ik denk dat je dat geerft hebt, heel mooi!
Update: Nadat er weer volop af- en aangevlogen werd vanmorgen, ben ik zojuist even in de schuur gaan kijken. Het is lastig te zien omdat het nest hoog tegen het plafond aanhangt, maar ik zag een hoop leven, en volgens mij zijn het er zéker nog altijd twee!
Ik heb nog een paar keer gekeken vandaag, en ook de buren houden een oog op het nestje. Het is nog altijd niet duidelijk hoeveel vogeltjes er in totaal in het nestje zitten (m.a.w. zijn het alleen die 2 van ons, of záten er nog vogeltjes in en zijn het er meer dan 2 nu), maar in ieder geval wordt er goed voor ze gezorgd. De zwaluwen vliegen af en aan met eten, en er is volop leven te zien in het nestje... Ik ben blij dat we in ieder geval 2 van de 5 een kans hebben kunnen geven...
Wat mooi! En wat fijn dat er goed gezorgd wordt voor ze. Hier toen ik jonger was ook een aantal vogels verzorgd die ik gevonden had op straat. 1 had het niet gered helaas, maar 2 zijn later weggevlogen en zijn weer aangesterkt gelukkig.
Ik heb zojuist weer even gekeken hoe het gaat. Er zitten zéker meer dan 2 zwaluwtjes in het nestje, en 'onze' twee zijn iets jonger dan de 'broertjes en zusjes'. Volgens mijn buren (die inmiddels ook heel belangstellend zijn zitten er in totaal 6 in het nestje). Ik heb in ieder geval met eigen ogen tenminste één van onze vogeltjes gezien zojuist (maar normaal gesproken worden dode vogeltjes uit het nest verstoten, dus als er onverhoopt iets mis zou gaan merken we dat ook wel)... Hierbij een foto van het nestje - niet de beste kwaliteit, ik stond met knikkende knieen (ivm. hoogtevrees) op het trapje...
Nog even een update vóórdat we morgenochtend naar Nederland gaan tot woensdag: De zwaluwen maken het nog altijd prima. Onze buren, die ook helemaal gek zijn van de natuur, gaan een oogje in het zeil houden (het nestje bevindt zich uiteindelijk in hún schuur). Ik hoop dat ze niet uit zullen vliegen terwijl we weg zijn, maar je weet maar nooit.
Voor het geval er nog iemand meeleeft met de zwaluwen: We zijn vandaag weer terug van een lang weekend in Nederland, en ik ben gelijk bij het nestje gaan kijken. Volgens de buren zijn er zondag een paar uitgevlogen (we hebben onze twee bij een nestje oudere zwaluwen bijgezet, dus dat waren niet de onze). Er zaten vanavond nog in elk geval 3 zwaluwen in het nest voor zover ik kon zien. Het worden al echt heel grote vogeltjes trouwens.
Wat goed van je zeg! wij hebben hier thuis ook 2 zwaluwnesten helemaal boven in de nok van het huis te zitten.. dus hier ook heel veel zwaluwen rond huis aan het vliegen