ervaringen Easybase, Easyfix & Familyfix!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miss C, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Hoi dames,
    ik ben op zoek naar ervaringen over de Easybase, Easyfix & Familyfix.
    wie o wie kan mij helpen?!
    alvast bedankt.

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Wij hebben de family fix voor isofix in de auto.
    Laatst uitgeprobeerd met ons nichtje in de maxi cosi, echt ideaal.
    Je klinkt m er zo in en ziet aan de lampjes of hij goed zit.
    Bovendien schijnt het ook erg veilig te zijn.
    Het vervolg stoeltje kan er ook op bevestigd worden.
    Nadeel is dat het vrij prijzig is vond ik zelf maar veiligheid gaat boven alles en je moet dus isofix in de auto hebben.

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi manouk bedankt voor je antwoord.
    ik begreep gisteren van een familielid dat isofix in elke auto aanwezig is die na 2005 gemaakt is, weet jij hier iets over?!

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
  5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Ik hebeen auto van 2007 en die heeft geen isofix. Maar je kan het even voelen in je auto. Tussen de zittingen de rugleuningvan de achterbank moet je een stang voelen.zo ja, dan heb je isofix. Meestal de plaatsen naast de deur.

Ik heb voor de baby autostoel een easybase. Ik was het gedoe met de gordels zat. Klik en je kan wegrijden. Op de easybase kunnen geen vervolgstoelen maar dat vond ik ook niet nodig en totaal onhandig. Als je bijv een familyfix hebt dan kan je daar later de vervolgstoel op doen. Lijkt handig maar stel dat jullie 2 auto's hebben en alleen die ene stoel willen gebruken dan zal je dus zowiezo in elke auto al zo'n familyfix base moeten hebben...
    Stel dat iemand op je kind gaat passen, bijv je ouders, dan haal je niet even zo je stoel eruit om die mee te geven. Ja, met base. Maar goed, dan moet de ander wel isofix hebben.
    Ik heb dus als vervolgstoel een stoel van maxicosi die zowel met isofix als met de gordel vast kan. In mijn auto staat hij met gordel en in ik kan hem zo overzetten in de autovan mn moeder zonder isofix. Pas nog met zusje op stap geweest en daar kon ik hem zo in de isofix klikken..

7. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    thnxx voor de tip, daar zal ik mijn man vanmiddag ff naar laten kijken dan...

8. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier de familyfix, eerst de maxi cosi erop gehad en nu de vervolgstoel. Ideaal!

Wij hebben 2 auto,s en dus ook 2 stoelen en 2 keer de familyfix

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bij onze auto voel je twee u vormige beugels zitten per zitting dus geen stang.

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik weet niet hoe het zit met die dingen, maar houden jullie er rekening mee dat vanaf volgend jaar de regels veranderen m.b.t. de autozitjes en kindjes t/m 5 jaar met hun gezicht naar achteren moeten zitten.
    Er worden dus allemaal nieuwe stoeltjes gemaakt, en ik weet niet of die dan daarop kunnen.

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit is een goeie van je, ik zal dit zeker ff gaan uitzoeken...

12. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ik heb de maxi cosi cabriofix en in de auto de easybase. De easybase hebben we zo goed als nieuw van Marktplaats gekocht, de maxi cosi wel nieuw. We hebben het natuurlijk nog niet met kindje in de maxi cosi geprobeerd, maar wel zonder en dat gaat eigenlijk super makkelijk! Een knopje is altijd rood, behalve als je de maxi cosi goed bevestigd hebt, dan wordt deze groen, dus zo weet je altijd zeker dat hij goed vast zit!

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij willen misschien ook zo'n easybase. Het is in deze auto zo'n gedoe met de gordels. Deze auto is aan vervanging toe, dus misschien dat we bij de nieuwe gaan kijken.

Met de achteruitstoeltjes, dat wordt nog wat. Als ik kijk hoe groot Finn is. Hoe zou hij in godsnaam andersom moeten zitten. Zou hij zijn benen over de rugleuning in de kofferbak moet laten hangen dan ofzo? Dat past nooit!

Dat is hetzelfde als dat ze nu perse tot 15 maanden in de maxi cosi moeten. Finn paste daar echt niet meer in. Zijn hoofd boven de rand voor zin eerste verjaardag, en dan niet te vergeten...hij zat klem. Vraag me toch af hoe dat dan opgelost zou moeten worden. Vindt die grenzen zo raar. De ene 1 jarige is de andere niet.

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    tot 15 maanden in de maxi cosi?! dat gaat toch onmogelijk passen...
    ik bedoel de oudste dochter van mn zus is een echte krielkip maar die paste met 15 maanden onmogelijk nog in de maxicosi:(

15. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik denk dat het het beste aankopen is hier! Wat een ideaal ding, deur open, klik, deur dicht en weg! Geen gekloot met gordels wat ik buurvrouw zie doen in de regen

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat is wat ik begreep van de nieuwsberichten van pas geleden...

Maar zoals ik het hier lees geldt dat voor nieuwe stoeltjes dan.

'Achteruitkijkende' autostoeltjes | Consumentenbond

17. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik las het idd ook dat het tot 15 maanden is, heb net mijn zus ff gebeld en mn nichtje was 9 maanden toen ze over ging naar haar 1e stoel.
    ik hoop dat die maxi-cosi's dan wel wat grote worden hoor anders gaat dat nooit passen...

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dan heb je het bericht niet goed begrepen;)
    het een aanbeveling. nog geen verplichting. verplichting kan nog wel een tijd duren. er volgt dan eerst nog een tijd dat de oude stoelen gedoogd worden. voorwaartse stoelen worden nog tot (dacht) 2018 gemaakt. dus dat loopt zo'n vaart niet. zou wat wezen zeg. iedereen heeft nu voor honderden euro's aan familyfixen en bases in auto s die ze dan volgend jaar min of meer bij het grof vuil zouden moeten zetten....

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ze moeten niet nu tot 15 maanden in de MC. dit is/wordt een sterke aanbeveling. en dan nog je er niet druk om maken. ze gaan echt niet iedereen controleren of het kind in de vervolgstoel wel 15 maanden of ouder is en of hij nog in de MC moet of niet hoor;)

Deel Deze Pagina