Chicco maxi cosi in de auto niet zo stevig??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tikigo, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wij hebben de Chicco I-move kinderwagen gekocht. Heel braaf natuurlijk al aan het kijken hoe dit in de auto moet en vast te zetten zodat we niet voor verrassingen komen te staan maar......

Wij hebben een Ford Ka (nieuw model) en willen de maxi cosi op de achterbank hebben. Dit in verband met de airbag voorin en als we met zijn drietjes op stap gaan is het wel zo gezellig dat wij naast elkaar zitten. ZO gezegd zo gedaan zou je zeggen maar wij vinden de maxi cosi helemaal niet stevig staan. Hebben eerst de autoslede erin gezet waar je de maxi cosi in kan klikken. Als dan ook de maxi cosi erop staat vinden wij dat deze helemaal niet zo vast staat. Je kan hem zo makkelijk heen weer schuiven..

Hebben jullie hier ook last van? Hij kan ook zonder de autoslede in de auto gezet worden en dan lijkt hij iets steviger te staan.

2. KateBlack

KateBlack Lid

14 aug 2012
    53
    0
    0
    Wormerveer
    ik heb dezelfde autostoel, maar heb het niet geprobeerd in de auto. Had wel in mn hoofd om de basis niet vaak te gebruiken. Wij hebben een 3 deurs en doordat je de gordel toch om de stoel moet doen zie ik het nut van de basis niet. En daarbij, als de basis continue op de achterbank staat past de wagenbak er niet meer naast.

Ik denk trouwens dat de autostoel steviger wordt als er gewicht in zit, een baby dus. Momenteel staan de stoel in de basis en dat is wel stabiel.

3. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik zou die chicco maxicosi lekker verkopen en een easybase kopen van het merk maxicosi incl. maxicosi autostoel. wij hebben de maxicosi cabriofix gehad incl. een easybase systeem. Nou de maxicosi zat zo klem als het maar kon bewoog geen vreemde kanten heen en weer oid. Dit vond ik echt een aanrader en een naar mijn idee veilig gevoel

4. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Verkopen is zonde..... Deze past namelijk ook mooi op de kinderwagen anders hadden we wel een andere keuze gemaakt...

Het is op zich wel een makkelijk systeem. Want je klikt de maxi cosi er gemakkelijk in. Zonder de basis is het even een gefriemel om de gordel over de maxi cosi te krijgen zeg maar.
    Hoop inderdaad dat hij straks steviger staat als er gewicht in zit. Zonder basis scheelt het al iets omdat de gordel dan over de maxi cosi heen gaat ipv over de basis....

Gelukkig hebben we nog een back up, hebben namelijk bij deze kinderwagen een extra maxi cosi gekregen omdat dat een aanbieding destijds was. Alleen kan deze natuurlijk niet op het onderstel van de kinderwagen en zal ten alleen tijde de reiswieg mee moeten zeg maar....

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bedenk je dat een autostoeltje ook dat is he; een autostoeltje. Geen vervanging van een reiswieg. Voor het stukje van huis naar de auto is het prima, maar als je gaat winkelen, is een reiswieg echt een betere optie.

En in mijn ogen moet een stoeltje ook zonder kindje gewoon stevig op z'n plek zitten...

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Als je zeker wilt weten dat het steviger is als je kindje erin zit, doe er dan een zak aardappelen in.. Heb je een idee hoe het dan is als je kleintje erin zit en of het je dan aanstaat.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Heb je nu een autostoel van chicco of van maxi cosi:(
    Maxicosi van chico bestaat namelijk niet;) maxicosi is geen ding maar een merk van verschillende soorten autostoelen en wandelwagens.
    Chicco is weer een totaal ander merk. Ik Ga er dus vanuit dat je het over een babyautostoel van chicco hebt...
    Ik weet niet hoe dat werkt. Ik heb hier alleen een babyautostoel van maxicosi. Die staat met gordel ook niet echt helemaal vast. Gordel erom en gordel dan iets aantrekken. Heb ook een easybase die met gordelvast staat en waar je de stoel op vast klikt.deze staat echt als een huis. Ook hier moet je de gordel na bevestigen van de base even goed strak trekken. Als er nog wat speling tussen zit san zal de base ook niet helemaal stevig staan. Dus misschien dat jullie iets niet goed doen met bevestigen? Anders even naar de winkel voor uitleg of hulp?

Verder eens met andrea. Het is een AUTOstoel en niet bedoelt als vervanging van een wagenbak. Ja, uiterst voor even een hele snelle boodschap van 10 min. Maar verder niet bedoelt om een kind in rond te rijden.

8. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben nog even gekeken met opa's en oma's en hij staat wel stevig genoeg. Hij heeft iets of wat beweging van links naar rechts maar wel stevig genoeg.

Uiteraard snap ik zelf ook wel dat een autostoel niet is om mee rond te rijden heel de middag in de stad. Maar voor een snelle boodschap wel even makkelijk dat deze ook op het onderstel is te bevestigen. Maar dat was ook niet mijn vraag of de bedoeling van dit topic. Ging mij om ervaringen van de basis en de autostoel....

Deel Deze Pagina