Welke buggy heb je aan je (Batavus Mambo) fiets hangen zonder dat de fiets omvalt?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb hier een moederfiets Batavus Mambo met een buggydrager (7 kilo). Nu gaan wij binnenkort op zoek naar een ideale buggy die aan deze fiets kan hangen (zonder dat de fiets omvalt) en waar ook nog eens fatsoenlijk mee gereden kan worden.

Wie heeft ook de moederfiets Batavus Mambo en welke buggy heb je eraan hangen?

Wie kan ons tips/ideeen geven welke buggy geschikt is?
    - de fiets mag niet omvallen
    - de buggy mag niet omkiepen als er een zware tas aan hangt
    - de buggy moet stabiel zijn
    - de buggy moet goed kunnen rijden

Groetjes,
    Hanna

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb de quinny met bijbehorende buggydrager.
    Hij zit muurvastaan de fiets, steekt niet heel erg uit, mijn fiets valt ook niet om (wat ik wel had met een "gewone"buggy.

De buggy zelf heeft als nadeel dat ie om kan vallen als je teveel tassen aan de handvatten hangt en dat de rugleuning niet verstelbaar is, voor als je kindje wil slapen bijvoorbeeld.

Verder vind ik het een ideale, zeer klein op te vouwen buggy en helemaal voor aan de fiets!!!

3. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ik heb de Koelstra Simba aan mijn batavus mambo hangen.

De koelstra is een fijna buggy die prima rijd en heel stabiel is. Jason zit er alleen niet zo graag in omdat hij de hoogte van de stokke gewend is.

Het enige nadeel vind ik is dat de buggydrager voor op de fiets er onhandig is. Ik ben altijd eerst een kwartier bezig om de buggy erop te krijgen. Maar dat heeft eigenlijk niets met de buggy zelf te maken.... De fiets staat ook nog stevig als ik de buggy, fietstas en Jason in zijn stoeltje heb. Alleen vind ik hem dan erg zwaar fietsen. Maar het is zowiezo een zware fiets...

Succes met uitzoeken!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, ik vind de fiets ook zwaar. Maar dan alleen om hem op te tillen om em op de dubbele standaard te zetten. Ik vind em niet zwaar fietsen.
    Weet je misschien hoe zwaar de Koelstra Simba is?

Deel Deze Pagina