Baby zwemmen ongezond!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marnat, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ach ja... een keer per week een half uur tot drie kwartier in chloor...

Ik moet wel zeggen dat ik zelf hoofdpijn krijg als ik langer dan vier uur in een chlooromgeving ben, dus ik geloof dat het niet echt gezond is. Maar overdrijven is ook een vak.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wat is tegenwoordig nog wel goed..

Over 20 jaar zitten ze allemaal met pakken aan want door al dat overbescherme gedoe kunnen ze niets meer hebben

3. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ahzo. Wistek niet :) ahja mn zoontje vind het daar supper :)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het gebruik van chloor is in (openbare) Nederlandse zwembaden verplicht. De zogenaamde 'zoutwaterbaden' hebben chloor dat is gemaakt van zout. Dan is er minder chloor nodig, maar je zult in NL niet zwemmen in een zwembad zonder chloor.

Ik ben met opzet pas rond de eerste verjaardag gaan zwemmen met hem. Het klinkt voor mij wel logisch dat die chloordampen niet echt goed zijn voor ontwikkelende longen. Maar het is mij eigenlijk meegevallen. 'Vroeger" (zeg 15 jaar geleden) had ik altijd last van rode ogen. Maar nu heb ik daar helemaal geen last van. Ik heb de indruk dat ze al veel minder chloor gebruiken dan vroeger. Aan mijn zoontje merk ik niks van rode ogen ofzo. (Wat natuurlijk niet zegt dat het voor de longen niet slecht is.)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Door de huidige technieken en dergelijke is de toediening van chloor veel beter dan vroeger. Het kan veel beter gedosseerd worden omdat het allemaal computergestuurd is. Ik denk dat dat al enorm scheelt.
    En doordat dat kan, zijn de regels omtrent hoeveelheid chloor en de chloor waardes een stuk strenger dan vroeger. Ook de meetinstrumenten zijn verbeterd. Dus dat zal allemaal al wel een heel stuk schelen.

Buiten dat de chloor waardes in de meeste baden 2x daags gecontroleerd worden, wordt het ook nog maandelijks van buitenaf gecontroleerd. Dus wat dat betreft wordt het ook allemaal wel goed in de gaten gehouden.

6. fafje

fafje Niet meer actief

tupp, wat jij zegt over rode ogen ed...dat had ik ook altijd...wer dook benauwd..
    nu nooit meer..en ik heb een hele gevoelige huid..mijn huid droogt extreem uit van chloor, nu heb ik daar amper last van na zwemmen!

ik ben met 8 mnd gaan zwemmen...in het begin wekelijks en al gauw vrij zwemmen...gewon wannee rhet uitkwam...ben er meestal een uurtje..

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wij gaan altijd naar een Thermaal bad ik houd niet van die chloor lucht, slaat op mn adem en kreeg er vroeger astma aanvallen van en met thermaal water nergens last van, ook goed voor hun huidjes en als bijkomend voordeel; goed voor oorontstekingen (werkt hetzelfde als veel met zout spoelen dus houd het vochtgehalte achter oren in check) dus wij gaan nu regelmatig (elke week proberen we) zwemmen in een thermaal bad.

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

Bijkomend voordeel vind ik dat het water 36-38 graden is dus geen kou lijden haah

9. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Ik heb me er nu eerlijk gezegd niet meer in verdiept. Maar grote kans dat het hetzelfde onderzoek is dat al enkele jaren om de zoveel tijd weer in de publiciteit komt. Toen was het in ieder geval zo dat in Belgische zwembaden meer chloor werd gebruikt dan in Nederland, dus dat je met dit Belgische onderzoek niks kunt zeggen over de Nederlandse situatie. Ik ben met de oudste vanaf 6 weken gaan babyzwemmen, met nr 2 en 3 vanaf 3 maanden en met nr. 4 vanaf 6 maanden (ivm prematuriteit) en geen van 4 heeft tot op heden er iets aan overgehouden :).

Deel Deze Pagina