Hallo allemaal! Even en vraagje aan jullie. Hebben jullie ook last van slecht slapen en veel wakker zijn 's nachts? Als ik eenmaal slaap dat gaat het wel, maar ik word zeker een paar x wakker en kom dan zo giga slecht in slaap. Hebben jullie misschien ideetjes hoe ik beter kan slapen? Alvast bedankt!! Liefs Alice
Ik lees even aandachtig mee, Ik ben nu 24 weken zwanger van de tweede. Net als bij de eerste wordt ik regelmatig tussen 4 en 5 wakker om te moeten plassen. Maar daarna kom ik gewoon niet meer in slaap, tot dus om 6.30u. de wekker gaat lig ik te draaien en te woelen. Ik heb al vanalles geprobeerd, na 15 minuten het bed uit, wat lezen, voor het slapen gaan warme melk, ergens anders proberen te gaan slapen. Wie heeft er inderdaad tips?
Helaas geen tips.. Het is hier iets dat met ups en downs verloopt. Zo heb ik nachten achter elkaar nergens last van & slaap ik als een roos, om vervolgens weer elke keer wakker te worden & niet meer te kunnen slapen. Als ik niet kan inslapen is dat vaak omdat mijn lijf rusteloos voelt (constant het gevoel dat ik MOET bewegen). Het enige dat dan helpt is uit bed gaan, boekje lezen met kopje thee erbij, en wachten tot ik weer slaperig genoeg word om het nog een keer te proberen. Maar frustrerend is het wel! Zeker als je ook nog gewoon moet werken enzo. Sterkte!
Hier ook geen tips helaas.. Ik kom heel erg moeilijk in slaap en lig heel veel te draaien als ik eenmaal heb geslapen en weer wakker word..
Hier ook hetzelfde probleem. Ik zorg er wel voor dat ik na 9 uur niks meer drink 's avonds. Als ik dan goed slaap hoef ik niet te plassen. Helaas ben ik ook standaart tussen 3 en 4 wakker. En eenmaal wakker begin ik al te pijnsen, heb ik honger?, moet ik plassen? enz. Dus ga er maar uit. Even plassen en even wat eten. Broodje of ontbijtkoek. Daarna inslapen gaat soms redelijk, maar soms ook slecht. Wisselt erg. De warmte hielp bij mij helemaal niet. Daarbij komt ook nog dat ik alergisch ben voor huisstofmijt en erg veel last heb. Vorige zwangerschap was ik zowat van de allergie af, nu is het dubbel zo erg. bah. Hoop idd dat er iemand een goede tip heeft.
Hier ook alleen maar herkenning maar geen echte tip. Ik vrees dat dit een echt zwangerschapskwaaltje is... heb er meer over gehoord. Er is een theorie dat je lichaam zich voorbereidt op gebroken nachten... nou lekker dan, ik slaap liever nog een paar maandjes goed voor het zover is! Maar ik probeer me maar niet druk te maken; rustig te blijven liggen en als het echt niet gaat, er even uit inderdaad. Nu ben ik wel in de uitzonderlijke gelegenheid om iedere middag een dutje te kunnen doen.... dat scheelt wellicht ook 's nachts, ik blijf heel relaxed.
ik had dat ook, dat ik vaak wakker werd 's nachts, maar is nu gelukkig over. moet er nu wel 1x per nacht uit om te plassen. zal inderdaad wel bij de kwaaltjes horen...