Geen stromend water en trapleuning

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Hansje123, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Wij slapen op zolder, daar is ook de babykamer. Op die verdieping is geen stromend water of toilet. Op de 1ste verdieping wel. Daar staat een badje en een commode om de baby aan te kleden en te verzorgen. Dus de babykamer op zolder is enkel voor slapen en s nachts. Dus stromend water voor de baby is wel op de juiste verdieping.
    Voor mij ligt het eraan hoe de bevalling was, want ik hoor heel veel vrouwen die geen wc hebben op de verdieping en dat gaat vaak best, als het echt niet lukt dan kun je altijd nog een po regelen toch?

Nu is het zo dat de trap naar zolder ook geen leuning heeft. Arbo technisch mag de kraamvrouw dan niet de trap op met spullen, dus ook niet de baby

Nu hebben wij meerdere opties

- omdat het water niet van belang meer is en de wc even afwachten is, kunnen we een leuning plaatsen langs de trap. Dan kan ik wel lekker boven slapen

- of we kunnen ons bed uit elkaar halen en verplaatsen naar de 1ste verdieping en ook de baby verplaatsen naar de eerste , en bv 2 weken later kan dan alles weer omhoog.

Wat denken jullie ?

2. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb trouwens medische indicatie en ga in het ziekenhuis bevallen.

3. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het komt wel meer voor dat er geen wc en stromend water is op de verdieping. Dat is geen enkel probleem, en inderdaad, het is altijd mogelijk om een postoel te regelen.

De leuning is wel een probleem. Je zegt dat de kraamvrouw geen spullen mag tillen, en ook de baby niet, maar je bedoelt waarschijnlijk de kraamverzorgende. De kraamvrouw ben je zelf. Heb je al een intake gehad van het kraamcentrum? Ik zou in overleg gaan daarover.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina