Mijn zoontje van 6 weken woog vorige week 4660. Hij krijgt sinds 2 dagen 6x 150/5 flesvoeding. Is dit niet teveel? Hoe ga ik van 6 naar 5 flessen, want ik geef nu nog 1x snachts. Bereken ik 6x 150 of 6x 165 voor de maximale hoeveelheid. Alvast bedankt
Hoi, Welke soort flesvoeding geef je? 6 flessen van 150/5 is inderdaad wel veel voor kindje van 6 weken oud met een gewicht van ongeveer 4660 gram. Dan kom je al op 1 liter klaargemaakte voeding uit en dat is de maximale hoeveelheid die een kindje mag hebben. Voor nu is het advies ongeveer 800 ml voeding per 24 uur. Wanneer je 6 flessen geeft kun je 135 ml aanhouden 120/ 4, evt 130 ml water of 140 ml water kan. Of een kleine hoeveelheid water tussen de voedingen door voor tijdelijk wat voller gevoel kan ook. Qua drinktempo (voor de verzadiging) is het fijn als je zoontje 15-20 minuten over een voeding doet. Gaat het drinken sneller kan hij eerder komen voor een volgende voeding. In dat geval kun je een speentje met een kleiner gaatje nemen of de voeding wat indikken. Groetjes Angelique