Lekkere recepten voor kindjes vanaf half jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik mocht van CB de fles van 16:00 laten "vallen" toen dochter 6 maand werd. Maar wat in vredesnaam moest mijn dochtertje dan eten???
    Onze dochter heeft gelukkig geen koemelkallergie en at al regelmatig beetje yoghurt of vla. Ook at ze al fruithap en elke dag sabbelde ze op een Nijntje biscuit.
    Door deze 3 soorten voeding te combineren heb ik de ideale hap voor eind vd middag bedacht.
    Mevrouw word tussen 15:00 en 15:30 wakker en krijgt dan eerst 110 ml lauwe thee of roosvicee. Tegen 16:30 krijgt ze haar yoghurt-hapje. Heeeeerlijk vind ze het en het vult ook lekker tot avond eten van 18:00.

Dit is het recept:
    -Neem een schaaltje met een niet al te hoge rand.
    -Neem 1 pakje Nijntje biscuit(8+) en verkruimel deze 2 koekjes in het schaaltje, prak ze helemaal fijn met een eetlepel.
    -Vervolgens doe je 2 eetlepels yoghurt en 2 eetlepels fruithap in het bakje
    -Goed mengen en smullen maar!

Je kan de ingrediënten ook halveren. Dat deed ik om te wennen en dan kreeg ze er nog een fles melk bij(de helft van wat ze normaal kreeg). Maar het hapje viel zo goed in de smaak dat de fles al snel verleden tijd was!

Wel extra vocht geven in vorm van thee, water of roosvicee, voor of na het hapje, want dat missen ze doordat de fles is weg gevallen!!!

Wie heeft er nog meer lekkere recepten????:D

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Op Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter staan heel veel leuke recepten.. ik fleur saaie fruithapjes vaak op met een paar blueberries of frambozen uit de vriezer of wat gemalen kokos (lekker bij mango bijvoorbeeld). Gewoon van alles aanbieden dan komt het vanzelf goed! Mijn dochter is nu 10 maanden en heeft een paar dagen terug gesmuld van haar inktvisringen en garnalen..

Deel Deze Pagina