Sinds een week heeft onze dochter last van babyacne. Het begon met een paar vlekjes en inmiddels heeft ze haar wangetjes er behoorlijk onder zitten. Ook de huid boven haar ogen is rood en pukkelig. Volgens het bureau hoort dit erbij. Nouja, dat zal dan wel. Gisteravond kwam ik ineens een rode plek in haar nekje tegen. Ik dacht eerst aan een ooievaarsbeet die we niet eerder echt opgemerkt hadden (ze heeft nogal een bos haar namelijk) Maar als je goed kijkt is de huid daar ook droog en een beetje pukkelig. Vanmorgen leek de plek wat groter te zijn dan gister. Is dit ook baby-acne??? Ben een beetje bang voor eczeem, daar heb ik zelf als kind behoorlijk last van gehad...
Dit heeft mijn zoontje ook gehad, en niet alleen in zijn nek en gezichtje maar ook op zijn armen, rug en borst. Volgens het cb kon het of een reactie op de hormonen in de borstvoeding zijn of het kon van de warmte zijn (ik was ook even bang voor een allergie). Het is vanzelf weer weggegaan.
Mijn zoontje heeft dit ook momenteel, op zijn wangen, oren, nek en borst, maar daar is het al grotendeels weg getrokken. Omdat zijn huid erg droog en schilverig werd was ik ook bang voor eczeem, maar volgens de huisars was dit niet het geval. Wel heb ik een creme met vaseline en nogiets gekregen wat helpt tegen de droge huid waarmee hij flink is opgeknapt. de acne zit er nog wel, maar is niet meer zo vurig rood
mijn dochtertje heeft er nu ook last van. vanmorgen bij de ha geweest en ook vaseline meegekregen. Ben ook zo bang voor eczeem. begon eerst ook op de wangen en nu ook al in de nek. en is erg droog. was er al geweest en toen zeiden ze ook dat het van de hormonen kwam, maar werd dus erger. nu een weekje vaseline smeren niet over weer terug.