Meiden ik ben gewoon even zooooooo erg moe op dit moment. Ons zoontje van 5 maanden is snachts echt een draakje. Hij begint ongeveer elke 2 uur te huilen, wil zn speentje dan niet, en is erg onrustig. Vannacht ben ik er wel 7x uit geweest en dit begint me echt op te breken. Ik werk 4 dagen in de week en merk dat ik echt niet helder ben. Bijslapen is dan ook lastig heb nog een kleine meid rondlopen. Is dit een fase??? Tandjes, kunnen het oortjes zijn?? Gaat dit over??? Hij heeft een periode doorgeslapen dus hij kan het wel, dat was een week of 2. Overall is hij sonds zn gebroote wel wakker geweest snachts voor 2 voedingen en uiteindelijk werd dat er 1, prima, vind het geen probleem hem een flesje te geven, maar dit loopt de spuigaten uit. Hij huilt dan ook echt hard en het is geen optie hem te laten huilen want dan wordt mn dochter wakker, en ze moet naar school de dag erna. Hij slaapt in een puckababy omdat hij zo onrustig is..met armpjes en beetjes. Maar hij begint daar nu uit te groeien. Overdag drinkt hij goed, alleen hij rotzooit met zn flesjes, laat dan weer wat staan, wil dan weer wat meer tussendoor..we zijn het ritme echt zoek. Fruit en groente krijgt hij sinds kort een beetje. Zou hij toe zijn aan meer vast voedsel?? Of wil hij die slokjes melk snachts als troost omdat hij misschien ergens last van heeft? We weten het even niet meer..Mn dochter sliep tot dr 2e jaar ook lastig, paar x wakker elke nacht, ik voel het al aankomen..Kan dat slecht slapen in de genen zitten?? ben op dit moment ook echt even jaloers op al die doorslapende baby's. Het lijkt of ik de enige ben. Ik kom mn bed moeilijk uit, en voel me kribbig en moe..bijna duizelend. Zal ik eens langs de dokter met hem?? Dank dames..sorry voor het klagen..ik ben supergek op mn ventje hoor maar dit breekt me even op momenteel ( en mn vent ook die nu al een paar weken op zolder slaapt. Goeie anticonceptie, dat wel weer
Tja, zwaar he! Gewoon honger? Borstvoedingskindjes komen rond de 4 maanden - en dit kan een poos duren! - ook meestal vaker om de productie op te schroeven.
Langs de huisarts kan nooit kwaad natuurlijk! Ik ken verschillende verhalen van kndjes laten huilen wat na maanden nog niet hielp en dan bleek er toch wat te zijn.... heeeel zielig. Onze dochter sliep ook enorm slecht. Tot 6 maanden werd ze ongeveer ieder half uur wakker en daarna juist weer hele lange periodes wakker zijn midden in de nacht. Wij zijn bij de kinderarts geweest en die heeft haar echt helemaal binnenstebuiten gekeerd. Ze namen het heel erg serieus wat ontzettend prettig is. Dat zou voor mij echt de eerste stap zijn in jou situatie. Sterkte!
Ok, je bent rechtstreeks naar de kinderarts gegaan? Dat is voor ons ook misschien een idee aangezien we daar liepen ivm mogelijk KMA ( wat niet zo was gelukkig) wellicht kan ik hem weer eens bellen. Jeetje elk half uur wakker...ik dacht dat onze man erg was. Het is slopend! Is jullie meisje ineens weer beter gaan slapen? Ja ik weet et van mijn dochter daar was geen aanwijsbare reden voor,na 2 jaar was het ineens over en sliep ze diep en door. Dat waren lange jaren hoor, althans de nachten dan.. Ons manneke is overdag ook erg prikkelbaar omdat hij zo loopt te rotzooien snachts, en dat vind ik zo sneu.. Extra pap helpt ook niet dus ook amar mee gestopt. Ik heb m nu naast me in bed met als gevolg dat ik al bijna helemaal niet meer slaap omdat meneertje vaak ineens overdwars ligt en dan zit ik met zn voetjes in mn nek. Blij dat ik niet de enige ben want om me heen hoor ik alleen maar moeders over hun heerlijk doorslapende kindjes, die ze wakker moeten maken snachts. op dit moment kan ik daar echt een moord voor doen. Een nacht lekker slapen..! Half oktober ga ik met mn dochtertje en een vriendin met haar kleine een weekend weg en blijft mn knulletje bij papa. Oh wat zal ik daarvan genieten!!
Oh heeel herkenbaar. Onze dochter lag ook bij ons in bed, je maakt het je toch zo makkelijk mogelijk he...? En ook je gevoel is zeer herkenbaar, kreeg echt extreme jaloezie gevoelens naar mamas met doorslapende kids. (die dan lekker grappig zeiden dat hun kind állang lekker doorsliep, grrrrr!) Wij hebben van de huisarts een verwijzing gekregen maar als je al bij de kinderarts loopt zou ik gewoon eens bellen. Er is ook een slaapcentrum, toevallig is een kennisje daar laatst geweest met haar dochter van 18 maanden die nog heel erg slecht slaapt. (vooral veel overstuur) Daar zou je wellicht ook heen kunnen maar zou eerst eens een onderzoek willen door de kinderarts. Als die niet vind eens verder kijken. Hier was het het bedje verplaatsen, stom he? Ook wel even een paar nachtjes (ze was toen 10 maanden) haar uit laten zoeken. Ik ben enorm tegen laten huilen maar ik zat zelf op t randje van gek worden. Moest dus kiezen tussen 2 slechten. Hebben haar bedje verplaatst en de 1e nacht sliep ze de hele nacht door! 2e en 3e nacht soms weer wakker maar wel met een heel ander patroon, dat even gelaten voor wat het was. (borst aangeboden, wilde ze niet, 2 x troosten en daarna niet meer, niet uit bedje gehaald o.i.d.) En na een paar nachtjes was het helemaal over... Sinds toen is ze geen enkele keer meer wakker geworden snachts. Tenminste, ik zie op onze babyfoon (met camera) dat ze wakker wordt maar gewoon omdraait en weer gaat slapen. Maar voor mij zou zoiets absoluut geen optie zijn als ik niet zeker weet dat er niets aan de hand is.
Ja ik hoor het hier net zelfs even op de gang ( werk ) en dat was een vader van een dochtertje net 4 weken en hij roept tegen een collega dat ze het super doet en ook goed slaapT! Nou neem ik dat wel met een korreltje zout hoor maargoed het blijft echt snijdend hoor als ik dat hoor. En het is zo stom want ik gun het natuurlijk iedereen, maar dat ik wat weinig slaap met je kan doen. Ik kan bijna struikelen over mn wallen en merk dat ik mn zoontje ook echt heel slecht kan hebben als ie weer begint te jengelen, ik zal hem natuurlijk niks aandoen maar ik loop echt te mokken en te mopperen als ik net weer even slaap en hij begint weer. Ook overda heb ik weinig geduld. Wel fijn hier even mn ei kwijt te kunnen en herkenning te krijgen Ik wens ons beide weer veel nachtjes met heerlijke slaap! Ik ga die KA gewoon eens bellen, kijken kan geen kwaad en dan kan ik dat tenminste uitsluiten en het houden op een 'sprong' ( volgens mij is die hele babytijd 1 grote sprong hihi )
Wat vervelend meid! Misschien eens proberen zonder Puckababy? Mason lag er ook in tot 5,5 maand en slaapt sindsdien veel "rustiger" omdat hij alle kanten op kan en zich dus niet frusteert dat dat NIET kan..Heel veel sterkte en succes!
Oh zoooo herkenbaar meid. En dat mag je gerust zeggen dat je het soms ff allemaal niet meer trekt. Ik ben ook wel eens snachts een rondje gaan rijden met de auto juist om te voorkomen dat ik iets ging doen..... dat zeg ik eerlijk! Dat was wel voor mij t moment om naar de huisarts te gaan en te zeggen er MOET iets veranderen, want dit gaat niet goed! En ach ik had ook mensen in mijn omgeving waar van het kindje goed sliep. Maar er kan zoveel veranderen. (onze dochter heeft vanw eek 6 tot week 12 doorgeslapen van 22.30 tot 08.30!!! ineens was het over!) En er zijn ook mensen die wel 20 x een speentje gaan geven maar zeggen dat ze doorslaapt... want ze krijgt toch geen voeding meer? Tja.... Maar begrijp je gevoelens echt hélemaal! Gewoon even een belletje doen en hier lekker spuien!
Zoooooooooo herkenbaar!!! Ik dacht dat mn dochter een moeilijke baby was...... Maar mn zoontje is nog veel erger! Hrt lijkt wel of hij bang is om in slaap te vallen. Ik ben 's avonds wel 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen. Vervolgens wordt hij vaak wakker. Nu al 2 nachten achter elkaar dat hij om 22.00 nog niet slaapt en om 5.00 klaarwakker is. Pas om 6.00 uur is hij pas weer gaan slapen. Laten huiln is hier ook geen optie, want hij huilt zich compleet overstuur. Ook hebben we nog een dochtertje van drie die niet wakker moet worden natuurlijk. Overdag ook drama. Heel moe en mopperen maar niet slapen. Nu ligt hij op mn schoot te slapen waardoor hij toch nog wat rust krijgt. De laatste tijd is het allemaal wel hel erg. Ik heb hoofdijn en mn nek en schouders zitten compleet vast. Voel me net een zombi. Hier lijkt het ook allemaal 1 grote sprong. Ik weet dat het een periode is en dst we het volgend jaar waarschijnlijk vergeten zijn, maar wat is dit zwaar! Hopelijk melden we binnenkort dat het zo super gaat 's nschts
Wat vermoeiend he! mn jochie wil ook het liefst op schoot, gedragen worden en vooral alles zien. Hij is ook in de regel na een uurtje moe en moet dan slapen. Maar dat is nu dus een probleempje want zodra k hem op bed leg en hij ziet dat ik wegloop dan zet ie t toch op n brullen! Zouden ze eenkennig aan het worden zijn? Je avondjes heb je dan ook niet he? Samen met mn vent lagen normaal de kids rond 7:30 op bed end an hadden we nog een avondje samen, nu zien we elkaar helemaal amper omdat ik of hij ook nog s de hele avond bezig zijn met het in slaap krijgen vd kleine Ik herken het 'vastzitten' ik heb dat ook heel erg. En mn ogen voelen de hele dag zwaar. Goh wat een geklaag, en toch ben ik zo superduper trots op mn ( actieve ) mannetje en is het zo geweldig om te zien wat hij nu allemaal kan en wil. Tis echt een pittig ding, was ik ook als baby, ook snachts, dus misschien komt het nu allemaal bij me terug via hem hihi Fijn effe spuien hier want ik voel me al zo'n zeur als ik loop te klagen tegen mn moeder of zus
Jetjuh ik zie dat jou kleine ook ongeveer zo oud is als mijn manneke, ze schelen een week ongeveer. Wat ik net lees is dat ze misschien wel hun 6 maanden sprong kunnen hebben, die kan best heftig zijn en lang duren Ze zitten natuurlijk al in hun 6e levensmaand.
Klopt! Ik had het ook net gelezen. Het moet ook een behoorlijk heftige sprong zijn volgens mij Ik heb vandaag 3x geprobeerd hem in bed te leggen...... Zonder succes. Nou, dan maar op schoot. Konden we ze er maar van overtuigen dat slapen heel fijn is he? Ik voel me ook vaak een zeur. Natuurlijk ben ik dolgelukkig met mn kleine mannetje. Hier is hij ook heel beweeglijk. Vreselijk afzetten, slaan met de beentjes en armen en vooral gillen!!! En dat vindt hij heel grappig. Ook alles vast willen pakken, zn handjes bemoeien zich overal mee
Mijn zoontje wordt nog altijd iedere nacht een aantal keer wakker. Een tijdje terug sliep hij opeens van 19.30 u tot 05.00 u door, o wat was ik blij! We zijn nu sinds een week bezig met de borstvoeding af te bouwen en begonnen met flesjes en sedertdien werd hij tot 4 keer per nacht terug wakker. Nu zijn we met ander poeder begonnen en hij wordt nu nog twee keer wakker. Helaas is dat midden in de nacht, en ben ik een beetje een wrak aan het worden. :x We mogen morgen met groentepapjes beginnen en ik hoop dan ook dat hij nu minder vaak wakker wordt! Het is echt enorm slopend, ik merk dat ik zo verstrooid ben en sommige dagen ook gewoon niet in staat ben nog met de auto te rijden (ben tijdje terug zonder ik het doorhad beginnen zigzaggen op de baan, gelukkig was mijn zoontje niet bij me in de auto) . En als ik dan eens vrije tijd heb, dan ben ik ook niet in staat veel te doen, naast voor Alexje zorgen en het huishouden doen, doe ik nauwelijks nog iets. Wat ook weer niet goed is want zo raak je niet echt opgeladen he. Enfin, laten we hopen dat ze vlug doorslapen en wij ook eens langer dan een paar uur na elkaar kunnen slapen! En ja hier ook verhalen van anderen gehoord dat hun kindje dat even oud is, toch zo goed doorslaapt! AAAAAARRRRGGHHH :x
Hij is ook nog wel jong hoor... ik denk dat er met die leeftijd meer zijn die niet doorslapen dan wel. Maar het blijft vermoeiend natuurlijk. Hier was het helemaal geen honger en het was voor mij dus ook absoluut geen reden om vroeg met bijvoeding te beginnen. Met 6 maanden zijn we begonnen en toen wilde ze juist alleen maar meer drinken. Met 7 maanden was ze zo goed als van nachtvoedingen af (zelf) maar met 10 maanden sliep ze dus door.
Dat autorijden is inderdaad vervelend. Ik had toevallig gister dat ik even aan het wegzakken was in de auto, ik kon nog net op tijd op mn remmen staan omdat de auto voor me opeens ging stoppen.. Ik schrok me wezeloos, gelukkig ook zonder kids iin de auto, misschien rij je dan onbewust veel voorzichtiger ook. Of juist bewust natuurlijk Ik merk het op mn werk ook, ik zit aan grote mokken cappuccino, en dat slaat niet eens aan haha,dat zegt wel wat. Eind vd middag word ik duizelig van de moeheid en zie ik helemaal pips. Ik vind het dan ook zo lastig om sochtends te moeten opschieten om mn oudste naar school te brengen en de kleine naar de creche en dan door naar mn werk..Normaal ben ik altijd op de klok maar nu lijkt alles in het honderd te lopen. Mn manneke wordt er ook doodmoe van merk ik. Gister geprobeert om zonder puckababy te laten slapen, in een slaapzakje met mouwtjes. Het duurde wat langer voor hij in slaap was, en hij keek voordurend naar zn handjes, zn armpjes continu omhoog, zo schattig hihi... Maar de nacht was hetzelfgde als gister, dus het ligt niet aan de PB volgens mij...
Hoera hoera, vannacht is onze kleine man voor het eerst maar één keer wakker geworden! Het was wel om 2 uur dus midden in de nacht maar ben toch blij. Hopelijk blijft dit nu zo doorgaan! Vandaag voor het eerst op aanraden van de dokter groentenpap gegeven maar het was geen succes morgen nog eens proberen maar als het dan weer niet lukt mss beter nog even mee wachten, hij is nog geen 4 maand dus ja. Hij slaapt nu sinds een week ook overdag een paar uur, heel raar! Maar des te beter voor hem. Normaal werd hij wakker 's morgens en bleef hij een hele dag wakker tot 's avonds. Enorm vermoeiend. Volgens de dokter zou hij nu in een ritme beginnen komen. Ik hoop het zo want ik weet niet of ik het nog langer trek met zo weinig slaap... Eigenlijk chapeau van ons dat we dit allemaal kunnen en er in slagen toch min of meer te functioneren... Ik zie het mijn man nog niet doen nog eens bewijs dat wij het sterke geslacht zijn vind ik!
Herkenning! Onze zoon was altijd zo makkelijk, hij heeft vanaf de geboorte altijd goed gedronken, erg goed zelf. De eerste 2 maanden volledige bv, ging heel goed maar wel erg licht verteerbaar voor hem, hij is een grote eter. Langzaam aan ben ik meer voedingen gaan vervangen door nutrilon. Hij bleef om de 2,5 à 3 uur komen, behalve snachts. Toen hij ongeveer 3 maanden was ging hij ook doorslapen van ong. Half 10 tot half 7, 7 uur. Met 3,5 maand ben ik iom het CB gaan opbouwen met nutrilon forte. Dat gaat goed, hij komt nu om de 3 of 3,5 uur. Ook ben ik met 4 maanden begonnen met groente, dat gaat ook goed maar daarvan eet hij nog niet zo heel veel. Het probleem is nu echter, dat hij sinds hij 3,5 maand is ( dus eigenlijk sinds we de forte toe zijn gaan voegen) niet meer doorslaapt. Dat begon met 1 keer per nacht komen voor een voeding, en inmiddels zitten we op 3 keer per nacht komen voor een voeding ( ik geef snachts/ sochtends vroeg nog bv, maar heb niet voor meer als 1 voeding). Hij zit dus normaal gesproken al op 4 x 200cc (5 scheppen forte, 1 schep standaard) plus groente, soms ook fruit, en 1 x bv! Kan hij dan nog steeds honger hebben, en moet ik hier wel aan toe blijven geven? Ik dacht dat het misschien met zijn sprong te maken zou kunnen hebben, hij wordt over 2 dagen 19 weken...... Ik wordt er zo moe van......speentje wil hij niet. Afgelopen dagen aan het experimenteren met wakker maken voor een late voeding, splitsen van de laatste voeding, ga vanavond nog rijstebloem proberen en als dat niet lukt zit er nog maar 1 ding op: laten huilen.....anders gaat hij structureel veel te veel voeding krijgen ( afgelopen nacht nog een keer 110 en een keer 130 bovenop wat hij normaal krijgt.....)maar ook hier nog een peuter in huis die daarvan wakker kan worden )-: En waren zo verwend: onze dochter sliep al met 5 weken echt door van 11 tot 7! Maar ja die had dan ook weer juist te weinig honger, ook niet echt ideaal....... Ik herken vooral hoe je je voelt: hier wordt je niet echt een leukere moeder en vrouw van.......( hier ook man op de logeerkamer....)
Dat is ook zo frustrerend, ik blaf mn vriend ook af en dat is natuurlijk ook niet leuk. Dingen met zn 2tjes inplannnen komt er nu ook niet van, savonds ben ik blij als ik mn bed zie, als die kleine slaapt en ik al is het maar een uurtje slaap kan pakken. Zin in s*x heb ik dan al helemaal niet, weer een extra activiteit Kan me dr niet toe zetten. Voel ik me dan ook weer schuldig over.. Sociale contacten zijn nu ook ver te zoeken, ik leef echt op mn survival-modus, slapen ( niet dus ) eten werken..en de kids aandacht geven. Alles extra is eigenlijk teveel, huishouden moet ook gebeuren natuurlijk, en de boodschappen. Ik geef hier ook nutrilon forte. Maar heb eigenlij zoiets van heeft dat nog wel zin, want voor de nacht schijnt het niks uit te maken, en overdag loopt hij ook te klungelen met zn voedingen, laat bodempjes staan waardoor hij na 3 uur max weer honger krijgt en ik de tel kwijt ben. Ben ook bang dat hij over zijn limiet heen gaat dan snachts, ik kan niet anders dan hem een flesje te geven, ik doe dat wel met zo min mogelijk poeder, dus bijvoorbeeld 90 cc en 2 schepjes. Maar dan nog, als hij dat 3 keer op een nacht krijgt is dat ook teveel. Met een speentje is hij niet te sussen, hij wordt dan ook laaiend en houdt zn lippies stijf op elkaar ( hihi best geestig om te zien dat hij zo'n karaktertje heeft fijn om hier even te spuien!
Ik wordt er zo moe van......speentje wil hij niet. Afgelopen dagen aan het experimenteren met wakker maken voor een late voeding, splitsen van de laatste voeding, ga vanavond nog rijstebloem proberen en als dat niet lukt zit er nog maar 1 ding op: laten huilen.....anders gaat hij structureel veel te veel voeding krijgen ( afgelopen nacht nog een keer 110 en een keer 130 bovenop wat hij normaal krijgt.....)maar ook hier nog een peuter in huis die daarvan wakker kan worden )-: Dit heb ik ook al gedaan inderdaad, expirimenteren met rijstebloem, late fles niet, late fles wel, schepje extra forte, beetje meer water... Heeft niet mogen baten! Heb ook het gevoel dat dit niets te maken heeft met de voeding, maar hij die slokjes melk meer wil als 'troost' Toch tandjes?
Ja tandjes speelt ook mee volgens mij, hij zit de hele dag in zijn mond te harken en als hij mijn hand te pakken krijgt gaat hij op mijn vingers zitten bijten, en ik denk inderdaad ook dat ze willen drinken als troost. De mijne laat trouwens overdag niks staan hoor, die pakt alles wat hij pakken kan ( hij was half augustus bij 3,5 maand dan ook al 8180 gr!, ook lang gelukkig!)