Onze jongste is bijna 15 maanden en hoewel ze af en toe wel gedwee aan onze hand loopt, is het zelfstandig kunnen lopen nog niet aan de orde. In de zomer heb ik haar af en toe van die sneakertjes van de H&M laten dragen, op de fiets bijv, als het regenachtig was of wat frisser. Dan vond ik sokjes alleen toch wat karig. Verder heeft ze binnenshuis altijd sokjes aan of loopt ze op blote voeten. Maar het wordt nu herfst (ooit en ik wil haar toch wat meer 'schoen' geven, zeker omdat ik geen auto rij en ik dus veel met haar op de fiets zit. Wie heeft tips voor goede schoentjes, ook al loopt ze nog niet?
Het beste is om voor een schoentje te gaan met een flexibele zool. Dus die je helemaal kan buigen. Is beter voor de ontwikkeling volgens onze fysio .ik heb schoenen van Bunnies. Ik mag van de fysio pas over gaan op schoenen met een stevigere zool als ze beter zelfstandig kan lopen.
Onze zoon liep met 11 maanden...en dat was in de zomer, dus wellicht niet heel behulpzaam...maar ik vond Jochies & Freaks schoenen erg fijn. Maar die hadden dus wel een hele dunne, flexibele zool en waren ook niet erg warm helaas. Aapies heeft hij ook veel gedragen. Maar misschien hebben ze ook wintervarianten?
Marktplaats Ik heb voor mijn zoon van 18 maanden die nog los loopt (maar wel overal staat en langs loopt) tweedehands shoesme schoentjes gekocht. Amper gedragen, heeft me 15 euro gekost en hij kan er nu lekker overal mee rondlopen en kruipen zonder dat ik me loop op te vreten over dat hij de neuzen van z'n dure schoenen kapot kruipt
Mijn zoon had deze toen het kouder werd en hij nog niet kon lopen: https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-kinderen/home-kinderen-schoenen/home-kinderen-schoenen-pantoffels/00003001643450/Blauwe*pantoffel*klittenband.prod?fromCategoryDetail=true&positionInList=5 Zou niet weten waarom je 60 euro uit zou geven voor enkel warme voetjes.
Waarom omdat je nu de herfst ingaat en je kindje misschien ook de eerste stapjes buiten zet? Sowieso zou ik voor leer gaan en niet voor pantoffels van stof. Daarnaast mag t er ook nog leuk uitzien toch?
Ik deed gewoon schoentjes aan. Buiten zat hij voornamelijk in de wagen en als hij stapjes buiten deed lukte hem dat prima op zijn schoentjes. Zijn eerste schoentjes waren van Kickers met semi flexibele zool, gekocht in de uitverkoop voor 20 euro.
Voor dat soort doeleinden (warme voetjes maar niet lopen) kan je volgens mij elke willekeurige schoen/gevoerde slof kopen zonder dat ze de hoofdprijs kosten. Als de maat maar goed is en wat ts wilde, warm genoeg voor buiten. Zodra ze binnenshuis gaan lopen heb je nog tijd zat om voor buiten een loopschoen te kopen. Dr wordt toch aangeraden dat ze eerst 6 weken los lopen voordat je ze een schoen aandoet. Maar goed ook dat wij gewacht hadden want hier schoot ze door twee maten en die wil je niet a 60,- / 70,- om vervolgens nagenoeg nagelnieuw weer de kast in te gaan. Little Indians waren dr eerste leren slofjes, schoenen daarna waren mini nike's voor te lopen te stijf maar voor decoratie prima.
Wij hadden shoesme leren sloffen en daarna shoesme schoentjes. Echter heeft onze dochter in 1 winter 3 svhoenmaten gehad. Duur grapje .. Zelf vond ik de flexzool van shoesme erg fijn. Ook goede veterschoen die je nauwsluitend aantrekt. Ik zou persoonlijk als je kindje nog niet loopt eerst goedkoop makkelijk laarsje doen ofzo (enkeltje warm bedekt op de fiets ) Van aan de hand lopen, oversteken, naar de eerste stapjes los duurde hier nog 5-6 mnd.
Wilde net zon topic openen. Zit met hetzelfde met mijn 14 maanden-oude zoon. Thanks voor de tips. Ik ga eens bij Aapies kijken.
Zeker geen schoenen aantrekken (in huis), wordt zes weken na lopen aangeraden (en dan dus eerst de flexibele zool) Zootjes zijn goede sloffen van leer die ook grip geven met oefenen om te lopen
Ik had bunnies en donsje! Donsje zijn zo leuk en warm! Ik had bij mn dochtertje een maat groter gedaan, dus toen ze net ging lopen kon ze ze ook nog prima aan! Ik heb ze wel via mp gekocht en in de sale dan zijn ze leuker betaalbaar!