hoi dames wie o wie kan mij helpen of valt hier nou echt niets meer aan te doen/ veranderen?? Ik zal het hele verhaal ff vertellen : ons zoontje slaapt bijna niet overdag, hij is nu net 2 maanden en dit is al bijna zo vanaf zijn geboorte hij heeft reflux en heeft daar ook echt last van ondanks zijn medicijnen en dikke voeding, komt de voeding toch nog steeds terug omhoog en word hij daar soms ook weer wakker van! hij gaat vanaf dat hij 3 weken is al naar de osteopaat om de 10 dagen, omdat hij het langer gewoon echt niet uit houd en nu is hij afgelopen maandag geweest en zie ik dat hij er Nu echt al weer aan toe is! Hij is zo onrustig ook de hele tijd, eerst dachten ze nog dat hij koemelkallergie had en had daar ook melk voor gekregen, maar dit vond hij zo vies dat elke fles een groot drama werd met hysterisch huilen, en zelfs zo erg dat hij 7 dagen opgenomen werd om te kijken wat hij nou had, nouja het drinken gaat nu dus redelijk goed, hij krijgt nu nutrilon a.r. maar het slapen is dus echt drama, hij ligt al ingebakerd in een paco doek, omdat de pucababy niet strak genoeg voor hem was ook zijn oudere broer had dit altijd ook zo, drama's met slapen bleef ook maar huilen hoe lang je het ook probeerde, en echt Niets werkte ik hoopte zo dat dit nu niet weer zo zou zijn, maar helaas is het dus wel zo ik hoop dus dat iemand mij misschien nog een tip kan geven ( heb echt bijna alles al geprobeerd volges mij hoor maar toch alle tips zijn welkom!) dit heb ik al geprobeerd : - gewoon laten huilen, steeds wel tutje brengen en proberen te troosten (dit werkt dus niet maakt niet uit hoelang je hem laat huilen, hij blijft hysterisch huilen) -bedje staat al erg schuin voor de reflux - osteopaat gaan we om de 10 dagen naar toe - inbakeren - rust en regelmaat - op de arm in slaap wiegen, duurt heeeeeel lang en als ik hem dan slapend in zijn bedje leg is hij na 2 tellen weer wakker en begint het weer van voor af aan - draagdoek, werkt dus soms maar voor even - lang met hem wandelen in de wandelwagen.. (vandaag 1,5 gewandeld.. hij sliep er 10min van..) -hem wakker in bed leggen voordat hij moeheids signalen geeft - neusje wrijven en zachtje shh shh zeggen of muziekje aan doen Niets hiervan werkt dus, ja hij slaapt dan soms 5 min en dan begint het weer overnieuw of misschien iemand die iets anders dan de osteopaat heeft geprobeerd wat echt goed werkte ofso? de fysio gaat niet werken, want hij heeft echt nodig dat iemand iets los bij hem maakt zegmaar denk ik. ik hoop dat iemand me nog snapt, maar alle tips zijn welkom owja het is dus echt Niet zo dat mijn kindje toevallig niet veel slaap nodig heeft, want ik zie gewoon dat hij dood en dood moe is en hij geeft dit ook aan, maar hij komt gwoon niet in slaap alvast bedankt!
Hoi Hoi, Ik herken heeel veel aan je verhaal wat betreft het niet slapen en zeer moeilijk in slaap komen. Mijn zoontje is geboren met de vacuum en heeft daardoor zeker vier maanden last gehad van nek, hoofd en schouders. (dus ook heel veel huilen) Bij ons heeft een cranio-sacraal therapeut heel veel geholpen (dit is een soort ostheopaat, maar net weer anders) en een manueel therapeut, deze heeft bij ons de verschoven wervels in de goede richting "geduwd" Jullie kleintje heeft hier misschien ook wat aan? Alhoewel jullie klachten wel verschillen van die van mijn zoontje.
Onze oudste heeft KISS gehad bij de geboorte, dat herken ik ook wel in je verhaal. Door scheef staande wervels wilde ze niet liggen en dus ook niet slapen. In mijn armen en in de draagzak sliep ze tot ik haar neerlegde (ook om te verschonen) en ze gilde het uit. Wellicht dat de Osteopaat hier naar kan kijken? Sterkte! Ik weet wat het is als je gek word van jezelf omdat je niet weet wat er aan de hand is. Maar zo te horen doe je het prima en krijgt hij in iedergeval geen te kort aan liefde
Hoi dames thnx voor jullie reacties @happyness hij gaat al naar de osteopaat om de 10 dagen, ik weet niet of hij kiss heeft maar zou de osteopaat dat niet zelf merken als ze hem zo vaak al ziet? ik kan het natuurlijk altijd nog een x vragen @caithlin eerst sliep hij ook op zijn buikje, dat ging redelijk, maar toen moest hij naar het ziekenhuis en daar mocht dat natuurlijk niet dus toen ben ik gaan inbakeren, als ik hem nu probeer op zijn buik te laten slapen doet hij dit ook echt niet, ook omdat zijn nekje zo strak/stijf staat, dat hij dus de hele tijd zn hoofdje rechtophoud, en niet omdat dit knap is dat hij dit kan, maar omdat hij het dus niet anders kan omdat het zo vast zit, dus is het eigenlijk ook zielig om hem op zn buik te leggen want dat maakt dat ook weer erger! maar ik kan het wel nog een x proberen misschien @mama van sem oke ik ga dat nog eens uitzoeken, en hoe merkte je bij jullie dat het werkte? en wat voor klachten had jou kleintje dan? dames nogmaals thnx voor het meedenken en jullie reacties!
@marlayne85 thnx! ik zie toevallig dat onze kindjes even oud zijn hoeveel slaapt jou kindje ongeveer per dag? en hoeveel/vaak drinkt hij? kben zomaar even nieuwschierig hoor haha
Hoi, Ik moet meteen aan je berichtje van een paar dagen terug denken over de witte poep. Is daar al wat uitgekomen? Want volgens mij duidt dat toch echt op een allergische reactie. Jesse heeft ook hele erge reflux. Wij zijn ook vaak naar de ostheopaat geweest en hebben alles geprobeerd wat jij hebt gedaan. Ik merkte dat hij pas echt rustiger ging slapen toen we de juiste combinatie van medicijnen en voeding te pakken hadden. Welke medicatie krijgt je zoontje nu???? Jesse zit aan de neocate, waar hij echt rustiger van is geworden om het voeden heen. Tijdens het voeden is het nog een drama, maar dat komt niet meer door zijn reflux en mogelijke KMA. En hij loopt een maandje voor, maar zijn dag ziet er nu ongeveer zo uit: rond 6.30 uur wakker 7 u fles 8.30 naar bed (brengen samen grote zus naar school, in het weekend ligt hij soms rond 8 uur op bed) 10.30 wakker 10.45 fles 12.00 naar bed 14.00 wakker + fles 15.30 naar bed 17.30 wakker + fles 19.00 badje 19.30 naar bed 22.00 uur flesje Een paar weken terug kreeg hij nog 6 flesjes en was hij een uur wakker en sliep hij 1,5 tot 2 uur na elke fles, behalve vroeg in de avond. Ik kon mij 2 maanden terug ook niet voorstellen dat ik een slapend kind zou krijgen. Moest heel veel heen om te troosten en hij was de hele nacht aan het kreunen, zo zielig. Wij bakerde toen ook in, maar doordat hij nog last had hielp dat ook nauwelijks. Toen hij minder pijn en last kreeg hielp het inbakeren om in een ritme te komen. Je zoontje heeft duidelijk nog ergens last van. Zelf ben ik er van overtuigd dat als een kindje zich helemaal happy voelt hij niet zo veel zou huilen. Heb je ook het idee dat hij last heeft van erge kramp???
@tokkel ik had nog gevraagd over de witte poep, maar omdat hij ook nog regelmatig wel licht groenige poep heeft was het ws niet zo erg, maar moesten we het wel in de gaten houden. wat ik daar over kan vinden op ineternet is iets met je galblaas o.i.d. maarja dat weet ik dus (nog) niet. Hij krijgt nu 2x 5mg losec op een dag, en 4x per dag dat roze spul om zn maagje rustig te houden, en dan nog 1x per dag half zakje van movicol (ofzo iets.. iets laxerends in iedergeval) Ik weet het niet of het iets van een allergie is, ik denk zelf eigenlijk niet, want hij drinkt erg goed, en is soms na een fles wel wat onrustig maar echt veeeeeeeel rustiger dan toen hij de nutramigen voeding kreeg, omdat hij die gewoon zo vies vond! ik denk niet echt dat hij last heeft van buikkrampen, tuurlijk wel eens, en ook wel vaak scheetjes maar ikdenk meer dat het door zijn nekje/ruggetje oid komt, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet. toen hij nog zo'n last had van zijn reflux was hij gewoon nooit rustig ook niet na een voeding o.i.d. dan kon je hem nog geen 5 min neer leggen voordat hij weer ging brullen nu kan hij als hij daarvoor redelijk heeft geslapen, en heeft gedronken wel gewoon bv een half uurtje a uurtje (denk ik) lekker spelen. Hier is het inbakeren ook geen suc6, maar het niet doen ook niet! Ik denk ook vaak dat hij zo huilt omdat hij gewoon boos is door het inbakeren dat hij zn armpjes niet kan houden hoe hij ze wilt zegmaar maar als ik het niet doe slaapt hij al helemaal niet. savonds bij zn fles van 23.00 valt hij soms heel rustig bij het boeren tegen me in slaap, als ik hem dan op zijn buikje (na een tijdje zodat ik echt weet dat hij slaapt) neerleg naast ons is hij heel rustig, maar gaat hij toch wat "morren" en met zijn handjes zn speentje uit duwen enzo en dan daar weer van wakker worden maar als ik hem dan inbaker dan gaat hij dus echt weer huilen, maar uit eindelijk wel slapen. hier word hij ook gewoon vaak wakker van voeding die nog terug omhoog komt, ookal mag hij zn volgende fles al bijna, maar er is niet echt iets wat ik daar nog aan kan doen denk ik, want hij drinkt al a.r. zelfs soms nog met extra schepje nutriton maar dan nog komt het gewoon omhoog. ik weet het dus ook eigenlijk gewoon niet, wel had zn grotere broer dit ook precies zo met het slapen, dus wie weet is het wel gewoon iets genetisch (of hoe je dat schrijft) ik merk wel dat de osteopaat helpt, alleen gewoon niet voldoende naar mijn zin, hij heeft dan zegmaar na de behandeling maar 1 echt betere dag waarbij hij dan bv 2x goed slaapt ofso maar daarna is het weer het zelfde, en na 10 dagen is de koek op en dan is hij weer zo stijf als een plankje welke medicatie heeft jou zoontje?, ik hoor ook veel over nexium maar ik vraag me af of dat wat zou verschelen van de losec? volges mij is dat eigenlijk hetzelfde of niet? en zantac heeft hij al geprobeerd maar werkte niet/niet voldoende. nouja, lang verhaal weer! sorry haha
Heel herkenbaar verhaal...helaas! Mijn zoontje had verborgen reflux en kma en tijdens de geboorte grboken sleutelbeen, toen hij eenmaal medicijnen en speciale voeding had ging het een stuk beter, alleen het slapen bleef drama! Ik heb vanaf week 1 bij de osteopaat gelopen met hem en werkte elke keer maar even..., nu loop ik sinds dat hij 10 mnd is bij een manueel therapeut en sindsdien gaat t slapen een stuk beter (overdag).. Dus misschein een tip om naar een manueeltherapeut te gaan...hebben toch net weer een andere behandeling dan de oseopaat! En wil je niet ontmoedigen...., maar mijn zoontje zal waarschijnlijk nooit een goeie slaper worden...dat heb ik nu wel gemerkt! Ons oudste zoontje is heel anders slapen... Sterkte en hoop dat je snel ''de tip'' zal vinden!
@ccwomen oke ik ga het echt eens uit zoeken, had van een kennis ook al iets gehoord over een manueel arts, kan het altijd proberen natuurlijk en bij de eerste was het hier precies hetzelfde, al sliep die wel ietsje meer overdag, maar die slaapt nu gewoon best goed, maarja die is bijna 2 hoop toch wel dat het niet Weer zo lang moet gaan duren!! ik heb nog weer ff lopen neuzen op internet, en ben er eigenlijk wel van overtuigd een echte huilbaby te hebben, voor mn gevoel wist ik het natuurlijk al, maar goed ik ga gewoon nog eens na vragen en kijken wat ik allemaal het beste kan doen rust en regelmaat staat er ook, dat probeer ik ook maar gaat gewoon soms niet ivm mn andere zoontje..en hij drinkt ook nog niet regelmatig dusja.. echte regelmaat zit er nog niet in.. nou goed thnx!
Ik herken hier niet alles van wat je schrijft, maar wel een hoop. Ons zoontje heeft de eerste 2/3 maanden ook erg veel gehuild en erg weinig geslapen. Hij heeft ook last van Reflux. Nadat wij medicatie zijn gaan gebruiken (Nexium en Motillium) ging het een heel stuk beter. Ook zijn wij Nutrillon omneo gaan gebruiken aangezien ons zoontje veel last had van krampjes. Als ik jouw verhaal zo lees komt het gevoel bij mij naar boven dat hij niet de juiste medicatie heeft, als dit wel het geval was geweest dan zou de voeding niet meer zo lang na de voeding omhoog mogen komen en zou hij niet meer zoveel pijn moeten hebben. Dat zijn nekje zo vast zit is denk ik ook een gevolg van de pijn door de Reflux. Hierdoor verkrampt hij waarschijnlijk zoveel dat spanning opbouwt in zijn lichaam. Ik zou dus nog een keer met de arts om de tafel gaan zitten om te kijken of er geen andere medicatie is. Wat wij trouwens merkten aan onze zoon was dat hij minder pijn had wanneer hij in de maxicosi zat (ik denk door de houding). Wij hebben toen een babyswing gekocht van Graco en hebben hier veel plezier van gehad. Ons zoontje vond dit erg leuk en prettig en kon zich hierin goed vermaken (ook vlak na een voeding, wat soms wel even handig is want het komt niet altijd uit om je kindje nog een half uur tot drie kwartier vast te moeten houden). Natuurlijk kun je je kindje hier niet de hele dag in zetten, maar een paar keer per dag een paar minuutjes is geen probleem. Hier zijn we er nu gelukkig aardig door, de Motillium is afgebouwd en over een maand gaan we beginnen met het afbouwen van de Nexium (hier ben ik nog wel een beetje huiverig voor). Het gaat eigenlijk hartstikke goed nu, ook met slapen. Wat ik me zes maanden terug echt niet had durven voorstellen, doet ons zoontje nu twee lange dutjes per dag (1,5-2 uur) en slaapt hij 's nachts door.
@ Ster: hier ook een Jesse, leuke naam hè! @ Mupet: Wij zijn de rust en regelmaat ook anders gaan hanteren, heb een kleuterdochter die naar school gaat. Wat wij hebben gedaan is zijn dag heel voorspelbaar maken, voor ons tot het saaie af, maar het werkt wel. De rust en regelmaat van dezelfde handelingen, dus wakker, verschonen, voeden, spelen, naar bed, lukte hier ook lange tijd niet, omdat Jesse slecht sliep. Ik heb dus uiteindelijk de dag om mijn dochter heen gebouwd en hij trekt dit prima. Het slapen werd bij ons beter nadat hij Nexium kreeg. Veel meer rust in zijn lijfje. De oprispingen doen hem geen pijn meer. Als ik jouw verhaal lees denk ik dat hij duidelijk nog ergens last van heeft. Je hebt kans dat als straks de juiste combinatie van voeding en medicatie kloppen je kindje geen huilbaby meer is. Trek je het zelf nog een beetje? Het is vermoeiend hè zo'n klein hummeltje die het niet lekker doet en een tweede kindje die ook heel graag aandacht van mama wilt.
Wat vreselijk, deze situatie! Wil toch even reageren op je verhaal... Ik geloof zelf niet zozeer in huilbaby´s, d.w.z. baby huilen niet voor niets! Maar ook ik heb tot 6 weken geleden gedacht een huilbaby te hebben...gek werd ik ervan!!! En zijn grote broer heeft ook altijd veel gehuild, dus ik ging echt denken dat een ´normale baby´ '(je weet wel wat ik bedoel he) niet voor ons was weggelegd.... Maar na weken klungelen en echt vanalles te hebben geprobeerd zijn we erachter gekomen wat hij heeft: verborgen reflux in combinatie met koemelkallergie. Achteraf gezien heeft grote broer hier misschien ook (in mindere mate?) last van gehad, maar ik gaf toendertijd borstvoeding en nu flesvoeding. Wij zijn ook overgestapt op nutramigen, en dat was de eerste dag ook echt DRAMA! Wat vies vond hij het... Mag ik vragen hoelang je het geprobeerd hebt? Want de kinderarts zei dat als je ze niets anders aanbiedt, ze dit vanzelf gaan drinken.. (is natuurlijk logisch). Het heeft echt een week geduurd voordat hij aan deze voeding gewend was, twee dagen na de start met nutramigen kreeg hij zelfs last van nog meer krampen. Waarom ik je dit verhaal vertel? Omdat je misschien toch dingen herkend, en je er wat aan kan doen.... Want ik weet dat je er zelf echt radeloos van kan worden! Oja, kreunt hij ook veel (ong. uur na elke voeding?) Hier was het 's nachts (want overdags sliep hij amper) soms net een oerwoud op zijn slaapkamertje! En laat hij veel stinkwinden? Ik denk nl toch aan koemelkallergie...! Heel veel sterkte in ieder geval, hoop dat je snel een rustiger kereltje krijgt....
veel klachten zij erg herkenbaar van ons. Ook verborgen reflux, wij krijgen nexium. is volgend mij hetzelfde als losec alleen wat makkelijker toe te dienen. Wij hebben tot deze week homeopatsiche tabletje gebruikt tegen onrust en ook om beter te slapen. Kindival van vsm kind. Als je het echt goed wil aanpakken kan je misschien terecht bij een klassiek homeopaat. Als liefst een homeopaat arts. Wordt vaak geheel vergoed
Hoi dames, thnx voor jullie reacties @mommy hij heeft de nutramigen langer als 4 weken gebruikt maar ik deed een uur over 60cc naar binnen te krijgen waarbij hij steeds na 2 slokken hysterisch ging krijsen!! terwijl hij toen ook al wel de reflux medicatie had! en mijn kinderarts zei dat ook, hij gaat het wel drinken als hij niets andes krijgt, maar dit deed hij niet, hij wou het persee niet zelfs zo erg dat hij er van af ging vallen. Ook zn oudere broer had dit gekregen omdat ze toen ook koemelkallergie dachten, die heeft het ook nooit normaal gedronken, en ging ook afvallen, elke fles was een groot drama, ging pas beter toen hij 7 maanden was en bijvoeding ging krijgen dus minder van die melk moest drinken. maar wat je zegt van "normale" kindjes zijn niet voor ons weg gelegd, dat gevoel heb ik ook echt af en toe, ik zeg dan wat zou het toch een wonder zijn om een kind in zn bedje te leggen en dat het gewoon een x zou slapen zonder moeilijk te doen!! maar dan voel ik me ook wel weer een beetje een slechte moeder, al houden we natuurlijk super super veel van hem! @stefanie heb je het idee dat die kindival pillen werken? want ik kwam ze toevallig gister tegen op het internet en een homeopaat oke kan ik ook nog eens naar kijken @tokkel, ja moeilijk he dat rust en regelmaat proberen te volgen, want volges mij is het volgens de regels ook, slapen, wakker worden voeden, spelen slapen. Maar als hij dan dus toevallig ff heeft geslapen, dan kan ik hem moeilijk 40 min later weer gaan voeden lijkt me!? dan zou hij wel Heel erg veel binnen krijgen op een dag.. dusja hoe pak je dat dan weer aan denk ik dan.. en ja pff tis echt heel vermoeiend, maar dat heb jij ws ook en jij zit in een nog vervelendere situatie als ik! ik hoop ook echt voor jullie dat het snel beter zal gaan met jesse! maaarr om even iets positiefs te vertellen vandaag is hier een klein wondertje aan de gang, want hij heeft al 2 slaapjes van 2 uur in zijn bedje gedaan, echt wat een wonder zeg niet normaal!! nu slaapt hij ook, maar wel in de draagdoek want hij ging niet slapen in bed. ik moest hem wel in slaap sussen elke x maar hij bleef gewoon slapen, na nog een paar x tutje terug te moeten doen.. ik hoop heel erg dat dit niet eenmalig alleen maar voor vandaag is maar ik ga er maar vanuit want dan kan het alleen maar mee vallen haha thnx nogmaals voor jullie reactie's en owja over de medicatie ja ik weet ook niet of iets anders misschien nog beter zou werken..? ik heb niet het idee dat het nog zeer doet als de voeding omhoog komt, maar het komt nog wel omhoog maar ik dacht dat er geen medicijnen waren om te zorgen dat de melk niet meer omhoog kwam? behalve dan dikke voeding?
hmm tips is lastig...ik kan wel zeggen wat hier enorm goed hielp...welke medicijnen heb je? wij kregen de combi van zantac en motilium...motilium zorgt dat het maagje sneller leeg is, dus er in feite niets omhoog kan komen... het KAN zijn dat je kindje flink is aangekomen waardoor de medicatie omhoog moet.. motilium moet je alleen niet lang gebruiken...maar het heeft weer gehokpen van een baby die niet sliep naar een mega slaapkop...tot op heden!!!!!! vanaf dat het heel goe dging met slapen ( ik heb ook de nodige dingen moeten uitproberen, zoals in slaap helpen, of over gezichtje wrijven oid) ben ik een slaapritueel savond sin gaan zetten...elke avond op dezelfde tijd het badje en vervolgens laatste voeidng in het donker...hier kreeg hij super veel rust van.. toen dit heel goed ging, verplaatste ik het badje naar overdag...elke dag sochtends...zo is hij zowel overdag ehct heel goed gaan slapen... dit moet natuurlijk wel kunnen als je kindje een goed huidje heeft, die niet gevoelig of droog is..
Ik heb niet veel tips, sorry daarvoor. Maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen. Mijn zoontje krijgt Nexium, naar wat ik heb begrepen is dit een vrij sterk middel. (mijn ka zei; we gaan bij hem niet proberen wat misschien werkt, maar geven iets waarvan ik zeker weet dat het werkt.) Hij heeft hier enorm goed op gereageerd, maar kreeg erbij ook nutramigen (kma & reflux, hij was een huilbaby) Wat ik nog wel wil mee geven is het volgende. Ik weet niet in welk ziekenhuis je loopt of bij welke arts, maar er zijn ziekenhuizen met een 'huilbaby-poli' Deze artsen zien voornamelijk huilbaby's en zoals eerder is gezegd, ook in mijn ogen heeft een huilbaby altijd iets. Ik hoop dat je kunt vinden wat de oorzaak van het slechte slapen & huilen is. En uiteraard dat deze oorzaak makkelijk is op te lossen.