Hoi, Wat is een kinderwagen uitzoeken moeilijk zeg! Mijn vriend en ik zijn nu op zoek naar de beste en mooiste kinderwagen voor onze baby maar er zijn alleen al 30 merken van kinderwagens. We zijn op zoek naar een wagen waarmee we in de stad en in het park of bos makkelijk kunnen lopen. Een trendy wagen die best wat mag kosten. Wij hebben de luxe dat de ouders van mijn vriend ons een kinderwagen cadeau doen. Heerlijk dus. Nu willen wij graag wat meningen/ervaringen horen over jullie kinderwagens. Want in de winkel zeggen ze natuurlijk dat alle kindewagens goed zijn. Heel graag wat tips dus. Dankje Liefs Jasmijn en Tim Edit moderator: verplaatst naar De Babyuitzet
wij hebben een bugaboo camelon, hij rijd heerlijk, had hiervoor een gecko ook een fijne wagen, maar de camelon is net wat luxer. Op het strand/in het bos zijn we nog niet geweest, maar weet van de gecko dat dat prima ging en verwacht nu dus ook geen problemen. Hij is makkelijk in te klappen, rijd soepel en de lig bak is best wel groot, zodat ze er lang in kunnen liggen. En je kan hem als je evt de kleuren beu bent ( of voor 2 e kindje ) makkelijk veranderen door de aanvullinden bekleding te veranderen .Mijn zus heeft een stokke heeft ook zijn voordelen vooral omdat het kindje hoger ligt/zit, maar die ligbak is vrij klein is mijn ervaring, neef paste er opgegeven moment niet eens meer in terwijl hij niet eens echt groot is.
Wij hebben de mutsy 4 rider. Is ook erg fijn. Ook hebben we daar de "maxicosi"van. Klik je er erg makkelijk op. Geen adaptor nodig. Ons laten adviseren en bij ons paste deze wagen het beste bij onze wensen. gr Karin
Wij hebben de Bugaboo Cameleon en is een heerlijke wagen, kan makkelijk voor in het bos, strand enzo want je kan dan de grote wielen aan de voorkant zetten zodat het op een ruwer terrein nog gangbaar blijft. Hij is heel makkelijk inklapbaar en neemt niet veel ruimte in beslag. Hij rijdt heel soepel en je kan hem in elke kleurencombinatie nemen die je maar zou willen. Erg leuk dus en bij een 2e kindje zou je dus makkelijk kunnen veranderen van kleuren. Wij hebben hem ook van mijn ouders gehad en heb er tot de dag van vandaag geen spijt van gehad. Echt een aanrader!
Wij hebben een tweedehandse wqagen, ben het merk even helemaal kwijt, oja, quinny freestyle geloof ik. Dat is er een met 1 zwenkwiel voor. Achteraf had ik toch liever 2 wieltjes voor gehad, draait gemakkelijker, (mijn ouders hebben de prenatal-wagen thuis staan, die bestuurt veel gemakkelijker. Nadeel wel weer dat die geen luchtbanden heeft). Waar ik dus bij een volgende op zou letten, zijn de volgende dingen: * luchtbanden * 2 zwenkwielen voor * verstelbaar (vooral het handvat waarmee je duwt) * zo groot mogelijke kinderwagenbak, want ze zijn erg klein tegenwoordig. Die van ons is nog redelijk groot, omdat ie al wat ouder is (en gelukkig maar, want Thirza past er al bijna niet meer in, is al bijna 70 cm...) * makkelijk in te klappen en uit te klappen (ZELF proberen, niet enkel voor laten doen!) * grote zak onderin, erg makkelijk als je met de kinderwagen boodschappen wilt doen Succes! Oja, de duurste is niet altijd de beste he? En ik zou echt eerst voor gebruiksgemak gaan en dan pas voor de looks....
Wij hebben de Quinny Buzz 3. Ik vind deze wel heel fijn. Je hebt ze ook in allerlei kleuren. Wij hebben gewoon zwart genomen. Je kunt het altijd opleuken met dekens of een andere voetenzak.
ga gewoon eens naar een babyzaak en ga daar door de winkel heen lopen met de wagens die jou wat lijkt. dan vallen er zeker een paar af...doe je een week later nog eens enzo kom je op de wagen die jij het lekerste vind...soms hebben ze wandelpaden in de winkel waar andere bekleding ligt. zo waren wij bij babydump en daar was andere bekleding en krappe bochten...ook wel handig voor in de supermarkt zelf zijn we uitgekomen op de mutsy 4 rider met ook de maxci cosi van ze en dan de traffeler..kan de rugleuning ook nog van plat....kunnen ze langer in zitte/liggen handig als je ff snel naar d estad noet...
Voor Maricha hadden we toen een kinderwagen die in de aanbieding was bij de Hema, gewoon van hun eigen merk. En die was zooooo ideaal! Vondt het zo jammer dat ik hem weg moest doen en een tandemwagen moest aanschaffen!
Wij hebben een Mutsy Mutsaerts. Vind het nog steeds een heerlijke wagen. Geen kleine zwenkwieltjes aan de voorkant, maar goede luchtbanden. Wij komen er ook mee op het strand en dat gaat prima.
Wij hebben de urban junglel! Samen met de bugaboo, naar wat ons in de winkel verteld is, wel de duurste wagen die er is, maar wel heeeeeeeeeeeel fijn! Echt een ideale wagen en qua uitstraling sportiever dan de bugaboo en ook wat stabieler en makkelijker om mee te lopen. Loopt ook prima in het bos, zelfs buiten de paden. Gewoon een hele fijne, super wendbare, gebruiksvriendelijke, kwalitatief goede wagen. In 1 woord een SUPERWAGEN!
wij hebben de x-adventure quick zilver (3 wieler) ik vind het een goede wagen. wandeld prettig, makkelijk in te klappen. als je naar zo een zaak gaat met kinderwagens pak je er gewoon 1 en ga je een stukje lopen door de winkel. hebben wij toen ook gedaan. want de 1 vind wagen 1 beter en de ander is tevreden met wagen 2 bijvoorbeeld.
hoi hoi, Wij hebben de easy walker sky. Bevalt ons erg goed, hij is ook erg makkelijk om te bouwen naar wandelwagen. Ik vond het een groot voordeel dat de wandelwagenzitting ook helemaal (horizontaal) plat kan in ligstand (zo kunnen ook kleintjes al vrij snel in de wandelwagen). Succes met uitzoeken, Josie
wat zijn je wensen, denk daar eerst een over, wij wilde bijvoorbeeld persee 4 wielen, nou dan vallen er heel wat af, het liefst wilde wij ook 4 even grote wielen, omdat we dat mooi vinden, algauw kwamen we uit bij de mutsy urben rider! een perfecte makkelijke kar!
Ja ik zou ook zeggen gewoon naar de winkel en uitproberen. En voor jezelf een lijstje maken wat je absoluut wel of juist niet wilt. En kijk of je de wagen makkelijk mee kunt nemen in de auto.
Wij hadden een mutsy 3 rider. 3 wielen is echt heel naar. Onze kleine is er zelfs uitgevallen. Deze adviseer ik dus absoluut niet. Zowiezo geen 3 wielen.
Wij hebben ook de mutsy 4-rider single spoke, met luchtbanden. Ik ben er heel erg tevreden mee. Dingen waar je op moet letten: - luchtbanden versus 'plastic': het laatste is lichter, maar veert ook minder. Als je er veel mee gaat lopen op straat, hobbelt dat dus meer. Als je op de eerste verdieping woont zonder trap, kan je beter plastic banden nemen, want dat scheelt enorm in gewicht. - inklapbaarheid vs de grootte van je achterbak - hoogte van de stang en hoogte van de bak: sommige van die wagens hebben een hele lage bak. Dan is de stang wel verstelbaar, maar als je lang bent, is het te laag. Andersom kan de bak soms weer hoog hangen als je klein bent. Mijn vriend is 2 meter en de mutsy was voor ons in dit opzicht het allerbest. - drie wielen versus vier wielen: vier is een stuk stabieler, zoals je hier al hoort - ruimte voor boodschapjes: dat vind ik het enige nadeel van de wagen die wij hebben. Niet zoveel ruimte voor spullen onderin. Maar ja, je moet kiezen. - kan je de zwenkwielen ook vastzetten? Is vaak wel handig voor als je rechtdoor moet lopen. Nou, succes! Ik zou voor de Mutsy gaan, maar dat is mijn mening!
Wij hebben een Stokke. Fijne wagen, maar vooral in de stad. Doet het minder goed op bospaden etc. Ik vind het een groot voordeel dat je kindje hoog ligt/zit. Als je kindje in de wandelwagen-inzet zit, zet je de kar zó aan je (terras/restaurant)tafel. In de tas onder de kar kunnen best veel boodschappen. Dus: voor de mama's en papa's die van shoppen en uit eten houden: ideale kar. Nadeel: dure accesoires, geen meerijdplankje mogelijk (voor zover ik weet) en je moet een grote achterbak hebben in je auto, want het ding klapt niet klein in. We hebben de Stokke nu ruim een jaar in gebruik, en hij ziet er nog uit als nieuw. Degelijk materiaal.
hoihoi, wij hebben de Joolz Bloom. Volgens mij nog niet erg bekend in NL, sinds 2007 op de markt, als ik me niet vergis.... Erg fijne wagen vind ik, wandelwagen+ ligbak zitten iets hoger als de Bugaboo en dat is voor ons erg prettig (zijn beiden lang) Ook makkelijk om te bouwen en in te klappen ( vergt alleen wel wat oefening ). Je kan ook de wagen customizen door andere stoffencombinaties alleen betaal je daar wel extra voor. Het enige nadeel vind ik het kleine boodschappenmandje, maar zelf heb ik daar tot nu toe geen problemen mee gehad... Succes ermee en zoals hierboven al staat, kijk eerst naar wat voor jou belangrijk is en goed testen in de winkel, vaak hebben ze daar een parcours.... Groetjes
Wij hebben ook deze wagen en we zijn er heel tevreden mee. We gingen eerst voor de 3rider, maar we vonden dat die niet lekker wegreed, het was net alsof hij eerst even op gang gebracht moest worden. Dus kozen we voor de 4rider en die bevalt ons uitstekend. Ook het autostoeltje ervan is fijn, die heeft een draaibaar handvat, zodat je geen kramp in je pols krijgt. Verder nog een aanvulling op het lijstje aandachtspunten hierboven: Kijk naar de mogelijke standen van de wandelwageninzet. Er zijn een paar merken waarbij je deze er op twee manier in kunt zetten: naar je toe en van je af. Een wat jonger kindje vindt het vaak fijn om naar de ouders te kunnen kijken en dat kan niet bij alle wagens. Omdat wij dat wel als wens hadden, vielen sommige wagens dus meteen af. Maak een lijstje van dingen die je belangrijk vindt en ga daarmee naar een babyzaak en laat je daar voorlichten. Als je het idee hebt dat je niet goed geholpen wordt, ga je gewoon naar een ander...... Wij zijn echt heel goed geholpen, er werd goed naar ons geluisterd, we kregen alle tijd, o.a. om te twijfelen over de kleur en we gingen echt niet met de duurste wagen uit de collectie naar huis.