Hallo, Heb even een vraagje, misschien weten jullie het antwoord wel? Ben aan het kijken voor een badje. Nu kom ik veel aanbiedingen tegen zonder de badstandaard (ook wel een paar met hoor). Maar nu vroeg ik me af: is de badstandaard verplicht? Groetjessss!
Ik heb eigenlijk geen idee of het verplicht is.. ik heb het in elk geval niet, want ik heb een shantala tummytub, die zijn niet zo heel duur, maar koop je er een standaard bij, dan kost het ineens meer dan 100 euro. Ik vond dat een beetje sonde van het geld, dus ik zet het badje gewoon op tafel/ commode..
Wij hebben alleen een losse tummytub gekocht. We hebben zelf een groot bad en een aparte douche, waar we hem/haar straks mee willen nemen. Ik wil niet zo heel veel geld aan alles uitgeven, vandaar dat wij dus geen bad en standaard hebben gekocht
Ligt denk ik een beetje af hoe je kamertje of badkamer is ingericht. Hier heb ik hem wel gekocht en er heel veel plezier van gehad. In het kamertje kon ik het badje en tummytub nergens kwijt, alleen op de commode maar die plek had ik ook nodig als ik haar uit bad haalde. De standaard bovendien op goede hoogte dat ik geen pijn in mijn rug kreeg bij het badderen. We hebben ook een groot bad maar daar zijn onze kinderen pas in gegaan toen ze een beetje konden zitten in zon stoeltje met zuignappen. Samen in bad of onder de douche was hier geen optie omdat mijn man niet altijd thuis was en we nog twee kinden hadden en ik daar niet van afhankelijk wilde zijn.
Ja hoor, hier ook met. Al zou ik het badje in het grote bad zetten, dan kom ik er niet goed bij. En op de grond zetten doe ik ook niet, niet fijn voor je rug. Als ze zo heel klein zijn, doe je ze toch ook nog niet in het grote bad.
Onze badkamer grenst aan de babykamer.. We hebben een bad/douche... Maar de kraamzorg 'eiste' toch wel een babybadje met standaard ivm arbo
Ik had daar nog helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk, dat het arbotechnisch natuurlijk verplicht is tijdens kraamzorg. Wij hebben een complete set met standaard, en een bijpassende luieremmer voor een tientje tweedehands gekocht. Al die spullen nieuw aanschaffen is echt niet te doen zeg!
Wij hebben een bad met standaard te leen van vrienden. Ik moet zeggen dat ik het wel handig vind. We badderen onze meid in de badkamer en we hebben alleen een douche. We doen de douchedeur open, bad met standaard ervoor, vol laten lopen met de douchekop en als we klaar zijn kun je hem zo via de slang in de douche laten leeglopen. Het badje en standaard is trouwens van de Hema en werkt prima.
Ze kunnen eisen wat ze willen, voor die een of twee keer dat de kraamzorg mijn baby in bad doet betaal ik geen 100 euro voor een standaard. Ik heb er wel toevallig één, gekregen. Anders had ik het badje op de commode gezet, of op de wasmachine of op de grond. Later ook altijd gedaan trouwens, toen mijn zoon wat ouder werd maar nog net in de tub paste zaten we altijd gezellig op de grond. Mooie herinneringen hahaha
Super bedankt voor de reacties! Ik zat te twijfelen of we een standaard zouden nemen. Kom net bij babypark vandaan en daar hebben we gelijk zo setje gekocht met standaard. Heb ook geen zin in rugklachten en denk dat we ons meisje dalijk wel vaak in bad gaan doen... (Al hoor ik veel mensen zeggen dat hun dat niet doen). We Shall see! THx toppers!
Wij hebben wel een standaard. Ik vind het heel handig hoor. Mijn badkamer is lekker ruim dus het badje kan gewoon in de badkamer staan en ik zet het gewoon onder de kraan om te vullen. Ikzou niet weten hoe ik hem anders gemakkelijk kan wassen. Wij hebben overigens gewoon een simpel wit badje en het standaard kostte denk ik zo'n 25 dus ook niet zo duur.
Onze badstandaard kostte 25 euro Ik heb de standaard bij de eerste toch wel een tijd gebruikt, het is een vreselijke sta-in-de-weg maar wel handig in het grote bad deden wij pas veel later..
Ik heb m voor een tientje ofzo over genomen. IE-DE-AAL ding. geen last van je rug etc, en je hebt de commode toch wel nodig. Bij de eerste badderden we in haar slaapkamer, maar was toch wel steeds heen en weer slepen met emmers. Bij de tweede badderden we in de keuken, en dan aankleedkussen op de eetkamertafel. Dat was echt een handige oplossing, want vullen en legen ging erg gemakkelijk op die manier.
Ik heb het later nog opgezocht en een complete set met alles erop en eraan was 66 euro dus die 100 euro voor alleen een standaard klopt niet nee.
Ik heb geen standaard want ik ben maar heel klein en met standaard zou het te hoog worden voor me. Wij hebben overigens een tummytub die ik gewoon op een stevige stoel zet. Helaas doen wij Babymuis niet heel veel in bad want het is een grote strijd. Vanaf het moment dat zijn sokken uit gaan tot het moment dat ze weer aan gaan is hij alleen maar aan het krijsen. Rampzalig! Dus heel vaak was ik hem gewoon met een washandje zonder hem in bad te laten zakken. We hebben ook een paar keer een gewoon babybadje geprobeerd met hetzelfde effect. Hij vindt het gewoon niet leuk helaas.
Her heb ik de Flexibath van Stokke, dus geen standaard. Als ze per se een standaard willen dan hebben ze pech... Ga niet speciaal een babybadje kopen voor die kleine aantal weken.. gewoon de baby inleg ervoor gebruiken en als ze miepen op de commode..
Kan me er niks bij voorstellen hoe je het zonder een standaard moet doen eigenlijk.... Dus ja die heb je echt nodig
Op marktplaats staan heel veel badjes en standaarden. Dan kan je voordelig uit zijn, en toch een complete set aanschaffen.