ik heb op marktplaats voor 5 euro een babybad met standaard gekocht. We hebben een inloopdouche, daar kunnen we het badje dan tijdens gebruik neer zetten. Ik heb ook een tummytub heb ik ook, maar dan zonder standaard.... die gebruiken we gewoon op het aanrecht in de keuken. Verder wil ik zo snel mogelijk de kleine op de arm in de douche meenemen. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan, volgens mij al na een paar weken.
Ik had de standaard niet willen missen. Had er een voor een prikkie van marktplaats gehaald. Ding kwam net niet nieuw uit de winkel.
Wij hebben het badje met standaard gebruikt tot ons dochtertje zelfstandig ging zitten. Nu zet ik het badje op de grond in de badkamer.
De kraamzorg heeft alleen wat te eisen als de kraamhulp het moet gaan doen. Als ze aanwijzingen geeft terwijl je man of jij de baby in het badje doet, moet je zelf weten of je wel of geen rugpijn wil krijgen. Hier was de standaard sowieso veel te hoog voor de kraamhulp. Wij zijn lang en de kraamhulp was echt ienieminie. Ze kon amper de kopjes uit de kast pakken hier Dus badderen deden wij eerst met het badje op de eettafel, verschoonkussen op het aanrecht. Ging prima. Nu badderen wij (nog wel) op de standaard en met de tummytub op de commode. Vanaf volgende week gaan badje en standaard weg, dus hoe we het dan gaan doen heb ik nog niet bedacht.
Wij deden bij beide kindjes het bad op de keukentafel zetten. We hadden dus geen standaard nodig. Kraamzorg vond het beide keren prima.
Wij hebben een standaard plus badje over genomen van vrienden. Denk dat onze zoon er mss 4x in heeft gelegen? Hij ging op dag 3 al mee onder de douche en dat gebeurt nu nog steeds zo. Straks met nr 2 mss wel meer nodig gaan kijken hoe het handig gaat lopen we zien wel. Heb een grote badkamer dus badje kan blijven staan daar iig.
Ik kan niet zonder de standaard...ideaal! Zet het badje bij de douche neer op z'n standaard (hebben douchewand zonder bak) Zet de douchekop aan boven het badje en laat hem zo vol lopen Aankleedkussen op de wastafel en wassen en aankleden maar. Na gebruik trek ik de stop van het badje eruit en loopt het water er via de slang uit zo richting het doucheputje. Geen gesjouw met emmers enzo. Ik zeg; ideaal! Voor de kraamzorg geen idee of het verplicht is. Ik denk dat het voldoende is als ze op hoogte kan werken toch?
Hier gingen ze eigenlijk al meteen onder de douche. Heel zelden in het badje. Nu heb ik bij beide weinig tot geen kraamzorg gehad maar zij mochten van mij beide kinderen absoluut niet in bad doen. Een standaard eisen heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord het is geen eis dat je baby in bad gaat hoor in de kraamweek. Of het miet medisch belangrijk zijn of je wilt dat ze het voor doet.
Ik weet niet of het verplicht is maar denk eigenlijk wel dat de kraamverzorgster het prettiger zou vinden. Ik heb de standaard alleen de eerste week gebruikt en verder niet meer. Ook bij deze baby ga ik het waarschijnlijk maar 1 week gebruiken omdat ik het niet prettig vind werken, ben net iets te kort vid ikzelf en merk dat ik meer grip heb als het badje op de grond staat.
Als de kraamhulp dat eist, doet iemand anders toch gewoon het kindje in bad? Ikzelf of manlief? Of is dat een onrealistische gedachte? Ik ben namelijk van plan zo min mogelijk geld uit te geven aan onzinnige en lelijke sta-in-de-weg-dingen.