Babybad te klein, en nu?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Maagd, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Mijn zoon is anderhalf en gaat nog steeds in zijn badje. Hij kan er prima in zitten. We hebben er wel een anti-slip matje in.

We wassen hem met een washandje en spoelen hem af met een washand of zijn bad staat onder de douche en dan is die doucheslang ook prima om mee af te spoelen. Hij kan nog niet goed genoeg staan, dus hij moet nog wel in het badje. Hij vind het heerlijk.

Toen hij kleiner was ging het net zo, alleen moest iemand hem dan vasthouden terwijl hij zat. Of je moet dat zelf doen, maar dan wordt je wel heel nat:D

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gewoon kindje wat meer scheef/rechtop houden. ze kunnen heel lang in zo'n badje. je moet even 2-3 maanden overbruggen tot hij zelfstandig of met wat hulp kan blijven zitten. daarna kan je het badje nog minstens tot 2-3 jaar gebruiken terwijl ze erin zitten.

ik heb op een gegeven moment een opblaasbadje gekocht. zo 1. :
    FRIEDOLA Baby-pool - online bestellen! - babywalz

alleen dat is echt niet handig met een baby die nog niet zelf kan zitten. je zal dan op de grond moeten gaan zitten en in een rare houding om je kleintje in het water te houden.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    waarom moet je hiervoor met zn tweeen zijn?:(
    Ik ben alleen en heb beide kids altijd alleen gedoucht hoor. gaat prima. aankleedkussen op de grond met een omslagdoek erop en 2 hydrofielen. jezelf uitkleden en kleine. kleine wassen op het aankleedkussen en bij je nemen en douchen. ik zeepte ze ook vaak onder de douche in. desnoods een hydrofiel washandje aan je hand houden voor meer grip. of op een krukje gaan zitten en kleine op je knieeen leggen. dit deed ik toen ze iets zwaarder werden. vonden ze heerlijk. daarna kleine op aankleedkussen in de doeken wikkelen en zelf even afdouchen. klaar.
    toen ze groter werden en gingen rollen, legde ik ze in de wipstoel. toen ze zelf konden zitten, zaten ze gewoon bij me op de grond, onder de douche.

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier hebben we een klein opblaasbadje die ik in de douchecel zet. Hij kan nu wel erin zitten uiteraard maar een perfecte oplossing voor als je geen groot bad hebt.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Leuk zo'n opblaasbad maar blaas jij m bij elk gebruik op? Daar zit ik dan weer niet op te wachten. En wegzetten/hangen is bij ons in de badkamer geen optie. Denk overigens ook niet dat ie in onze douche past :(

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Gewoon in t badje doe . Beetje zittend/hangend. Komt goed.
    hele volksstammen zijn zo gewassen;)

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
  8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt verschillende maten badjes maar mn zoon van 80 cm zit in zijn badje. Dan heb je te maken met de beenlengte en niet met de totale lengte van je kindje. Ik neem niet aan dat jouw badje maar 30 cm groot is?

Heb je hem op de arm in het badje? Doe m dan eens wat meer naar het schuine stuk met zn hoofdje zodat hij zijn beentjes wel kan strekken...? Binnenkort kan hij zitten en dan is je probleem weer opgelost tot hij kan staan.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik laat hem opgeblazen staan. tegen de wand waar de douche is of boven op zolder. hij past in de meeste standaard douchebakken. ik heb geen douchebak dus dat is makkelijk.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Je kan m doordeweeks dan toch ook wassen op het waskussen?

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik lees dat vaker hier, vind ik altijd zo grappig!:D Die van mij zitten namelijk gerust samen in het babybadje! (oké nu is mijn zoon vrij klein voor zn leeftijd, maar toch). Ze vinden het geweldig (en het kost ons minder water dan het bad vol laten lopen.).
    Het is even overbruggen deze periode, straks als hij goed kan zitten is het probleem weer opgelost.

12. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Mijn dochter is 7 maanden en 75 cm, voetjes over de rand haha maar ze vindt het heerlijk! Dus wij laten haar er nog lekker in :)

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Heb je al een badring geprobeerd? Die ik hier heb kon ik in het babybadje klemmen - althans, tot op een zeker punt, hij was niet helemaal stabiel, maar ach... En voor de rest heb ik hem met zijn vader onder de douche gestuurd, in de gootsteen in bad gedaan of in een wasmand. Ik was blij dat hij zelf rechtop kon zitten en staan. Sinds een paar maanden staat hij lekker zelf onder de douche en douchen we samen, jippiejee!

14. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Toen ze nog niet kon zitten, maar ook niet in het babybadje paste, hebben we een grote speciekuip gekocht, badring erin en klaar is Kees (de badring paste dus echt niet in ons babybadje)
    Nu zit ze stevig, ook in bad en gaat ze weer in het babybadje.
    Een tussenoplossing van €9,50, werkte prima!

15. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een Hema badje en daarbij de inzet gebruikt. Daardoor liggen ze wat schuin omhoog en hun beentjes kunnen ze gebogen houden.werkte bij ons prima tot hij zelf kon zitten. Het voordeel is dat je dan je handen vrij hebt om te wassen!

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik gebruikte dat ding al voordat ze lengtetechnisch te lang werd, het gaf haar extra zekerheid, echt ideaal!

Nu is ze 3 en zit ze nog steeds in haar babybadje maar dan zonder inzet hahaha :D

17. mriekske

mriekske Lid

22 dec 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de babypark een extra groot bad gekocht

18. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oja, die overgang, daar had ik ook problemen mee hoor. Ik ben toen met dochter onder de douche gaan zitten. Ik op krukje, hydrofieldoek over mijn benen tegen uitglijden en zij op schoot. Ging prima. Hebben we gedaan tot ze zelf in het badje kon zitten.
    Als je het op deze manier gaat doen wil ik je wel even de tip meegeven dat het handig is om de douche -kop lager te hangen, zodat je daar beter bij kan.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter is ruim 65cm en past nog prima in het badje? Maar ik douche ook regelmatig alleen met haar, gewoon aankleedkussen op de grond met veel handdoeken haar lekker inpakken terwijl ikmezelf snel afdroog. Of in een wipstoeltje.

20. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Sweekends douchen we al met de kleine. Maar dat doen we dan samen zodat 1 normaal kan douchen, afdrogen en aankleden. En de kleine ook normaal gewassen gedroogd en aangekleed kan worden. We hebben nu in zijn badje het badzitje geprobeerd maar dat is geen succes. Afgelopen week moest 1 van ons savonds steeds douchen met de kleine. Overgangs periode is even afzien.

Deel Deze Pagina