Bij mn dochter gebruikte ik een badinzet, en douchen deed ik ook alleen. Alles van te voren klaar leggen (eigen badjas bij commode+handdoek op de grond), douche aanzetten, jezelf en de baby uitkleden, baby insoppen met waslap, grote badhanddoek omslaan, douche instappen, douche uitstappen, badhanddoek weer omslaan, baby op commode leggen, badjas aantrekken enz enz enz... Heb er sinds 8 weken een kleine bij en het gaat weer prima douchen alleen. Oja tipje een douchemat in de douche en badmat buiten de douche om uitglijden te voorkomen en je voeten zijn gelijk droog
Mijn ouders hadden van een stuk pvc-buis en rubber ring een verhoogde stop voor de douchebak gemaakt. Hierdoor konden wij als kind in de douchebak badderen. Doordat de pvc-buis aan de bovenkant open is hoef je niet bang te zijn voor overstromingen. Het is wel afhankelijk van je afvoer of dit mogelijk is natuurlijk en je moet een beetje creatief en praktisch zijn.
F. is hier 71 cm, en ik doe altijd eerst zijn bovenlijfje onder water, dan hangen zijn voetjes buitenboord. Daarna zijn beentjes en voetjes onder water, en dan zijn bovenlijfje uit het water, gaat nog prima. Maar doucen vind ik zelf veel handiger, fijner en gezelliger. Ik douche vaak samen met 'em, ga zo ook weer. Liefs,