Vandaag heeft dl van 6 maanden van de huisarts een puffer voorgeschreven gekregen vanwege piepende ademhaling. Heb het vandaag geprobeerd, maar dl wordt hysterisch van het 'masker'.. Heeft iemand tips??
De dokter zij bij mijn zoon dat het juist goed is als ze gaan huilen want ze moeten diep in ademen en dat kun je niet uitleggen.. maar heftig was het altijd wel.
Bedankt voor je reactie! Klopt, dat zei de apotheker ook, alleen kan ik het masker niet op zijn plek houden, omdat ze zo driftig wordt...
Ik lag mijn zoon altijd op de bank en dan ging ik boven hem hangen zeg maar en dan kon ik met mijn ene arm zijn hoofd tegen houden en met de andere hand dat ding op zijn mond houden. Als mijn man er was deden we het samen.
Wij hadden er ook 1 en onze dokter zei spuit voordat je het masker opzet 4 x zodat de buis vol zit en dan opdoen zo komt er genoeg binnen. Onze zoon was ook rond de 6 maanden en die vond het ook niet echt leuk maar naar een paar keer er zelf mee gespeeld te hebben was het daarna geen enkel probleem meer.
Belangrijk dat je de voorzetkamer in ieder geval horizontaal houdt, anders komen de medicijnen er niet goed uit. Ik ging altijd zitten op de grond en zette de kleine tussen mijn benen neer, met haar rug tegen me aan. 1 arm sloeg ik dan om haar heen, zo voorlangs om haar middel en over haar armpjes, zodat ze niet kon worstelen. Met mijn andere hand drukte ik voor de pufjes en hield ik de voorzetkamer over haar gezichtje en mijn vingers fixeerden dan aan de onderkant een soort van haar kin. Ik klemde haar als het ware tegen me aan en met die vrije hand hield ik de puffers vast en haar hoofdje in positie... Succes!