Babybadje - gebruik je m wel of niet en zo ja, tot wanneer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier is hij ongeveer 16 maanden in gebruik geweest. Eerst op de standaard, later in het grote bad (grote bad was nog wat te klein voor dr) Dochter vond het heerlijk, ze vindt de douche nu pas een beetje leuk worden.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Tummy tub hadden we niet.... bij de oudste heeft de KV het geshowed en hebben we het eenmalig uitgeprobeerd... maar ze vond het badje veel leuker.
    Hier best wel lang gebruik gemaakt van het badje hoor.
    We hebben ook een groot bad, maar wanneer de jongste alleen in bad hoefde... dan pakte ik het kleine badje, scheelde behoorlijk in het aantal liters water

3. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Babybadje is nog steeds in gebruik bij 6 maanden. We baden hem nog steeds met zijn tweeën. Geen flauw idee hoe ik het zelf zou meten doen. En hem onder de douche nemen vind ik zelf te eng, bang dat hij uit mijn handen gljpt. De babyinzet wel gekocht, nooit gebruikt.

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier tot 4 mnd veel gebruikt. Toen 3 maanden alleen maar gedoucht, tot ze kon zitten, antislipmatje in t bad gegooid en nu zit ze stevig zonder glijden in bad.
    Douchen vind k echt te zwaar.
    Dus waarschijnlijk tot ze goed stevig kan staan blijven we t badje gebruiken.

5. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal maanden gebruikt, met daarnaast mee in bad en onder de douche.

Zeker geen spijt van de aanschaf!

6. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Bij de eerste wel geteld 2x gebruikt (badje). Wat een onding! Ze vond het onder de douche super lekker.
    Nu geen badje of tummy aangeschaft. Wel een speciaal matrasje waar de beeb op kan drijven in het grote bad. Die hadden we uiteindelijk bij de 1e gekocht en beviel prima!

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heb de eerste 2 maanden alleen maar de tummy tub gebruikt. Nu het badje met zo'n zitje erin. Vindt hij geweldig! Lekker spetteren met de beentjes!

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Meen je dat nou? Je kan hem toch gewoon alleen uitkleden en wassen op de commode in badje tillen, poedelen en terug op de commode doen? Ik zorg al van te voren dat er een lekkere badcape en hydrofielluier klaarligt.

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tummytub wel, badje niet.
    Ik heb hem vrij snel weg gedaan.
    Onder de douche met een glibberige baby vind ik trouwens ook geen succes...

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Tot 10 maanden altijd het badje gebruikt, zo'n 3x per week. Eerst gewoon in onze handen, toen in zo'n badstoeltje en daarna zat ze gewoon in het badje. Toen zijn we verhuisd naar een huis met bad en sindsdien gaat ze altijd in het grote bad :)

Ik vind het dus wel echt een aanrader maar zo te lezen zijn de meningen echt verdeeld! Ik vond het een beetje eng om haar vast te houden onder de douche, zeker toen ze groter, zwaarder en bewegelijker werd.

11. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mijn dochter vond de douche niets :)
    Ze is nu 12 maanden en gebruik m nog steeds vaak.. ze gaat altijd in badje.. nu staat alleen het badje in ons bad ipv op t standaard!

Gister heb ik m ook buiten gezet bij me ouders.. lekker even spetteren in de tuin

12. Onje

Onje Niet meer actief

Badje maar eventjes. Ik wou dat hij aan de douche zou wennen.
    Ik heb 2 stiefkinderen (nu 5 en 8) die moord en brand schreeuwen onder de douche. Dat was dus mijn grootste angst.
    Lem is nu anderhalf en schreeuwt moord en brand onder de douche..... als deze uit gaat ;)

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mij trekt het ook niet zo, onder de douche moet ik zeggen. Denk dat ik dus toch maar gewoon voor het badje ga.
    We hebben in eerste instantie een tummytub, die kunnen we nog gewoon op de commode zetten naast het verschoonkussen. Dat scheelt in het begin lopen met de kleine in glibberige toestand. Later kan de tummytub in het badje op de standaard in de badkamer. Dan maakt spetteren ook niet meer uit.

Het punt is een beetje dat we het badje geleend hebben en ie naar 3 maanden weer terug mag naar de eigenaar omdat ze daar nu zelf een kleine op komst hebben.
    Ik denk dat ik m dus maar gewoon 3 maanden uitprobeer, en als het een succes is, kopen we er dan gewoon zelf een. En zo niet, dan is t ook duidelijk.

Had niet verwacht dat de meningen zo verdeeld zouden zijn. Grappig eigenlijk :)

14. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Wij hebben maar weinig ruimte in de badkamer, dus hebben een flexbath gekocht (die kun je opvouwen ;) ) met een inzetje voor de eerste maanden.

Wij hebben geen bad, en als dit badje geen succes is, gaat ze lekker mee onder de douche! ;)

Mijn moeder verbaasde zich overigens over het nut van een badje, ze heeft mij en mijn broers en zusje altijd in de wasbak van het aanrecht gebadderd voor we mee in het grote bad of de douche gingen ;)

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Een commode is hoog hoor voor een tummy tub. Ik zette die altijd in het badje op de standaard.
    Veel handiger!

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, dat had ik ook een beetje. Al kan ik me voorstellen dat het misschien niet fijn is om een stopje met kettinkje tegen je billetjes aan te hebben?
    Maar idd, misschien is de wasbak in de badkamer ook gewoon wel fijn, als je de kraan wegdraait...

17. Koon

Koon Niet meer actief

Hier tot 5 maanden in de tummytub (geleend), daarna tot 11 maand in het badje. Eerst op de standaard, daarna het kleine badje in het grote bad. Nu hebben we een badring waar hij in zit in het grote bad en is het kleine badje naar zolder verhuisd. Wat een ruimte weer in de badkamer, heerlijk!
    Als we alleen een douche hadden gehad, dan hadden we het kleine badje nog wel in gebruik denk ik.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben met onze eerste ook de wastafel van de badkamer gebruikt.. harstikke makkelijk. Nu kan dat niet meer want we hebben van die fijne design wasbakken die hiervoor niet geschikt zijn. Oja, het zou nog wel in de keuken kunnen maar dat gaat me weer net te ver.

19. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij gebruikten het badje erg veel en mijn zoontje vindt het heerlijk ontspannend. Nu gaat hij regelmatig met ons onder de douche wat ook prima bevalt maar een badje vindt hij toch wel erg lekker ontspannen en leuk, lekker spelen met speelgoed en drijven.

20. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    We wilden een mooi badje :D. Dus zijn we voor de hoppop gegaan. Prachtige badje, in het begin aardig wat gebruikt. Nu gebruiken we 'm eigenlijk nog wel graag, maar dochter ook... en dat uit zich in heel erg trappelen en spetteren. Hele plonsen water gaan over het randje!
    Dus wij nemen haar vele malen vaker mee onder de douche... Dan blijft de badkamer nog een beetje netje ;).

We gaan dadelijk verhuizen naar een huis met een tuin en dan zet ik 'm met zonnig weer gewoon buiten en kan ze daarin poedelen en spetteren zoveel ze wil!

Een badje is wat mij betreft niet echt een must... We kunnen prima af met enkel de douche, maar ik vond en vind het wel erg leuk om haar te badderen!

Deel Deze Pagina