slaapzaken + dekbed vraagje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door schaapie123, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wanneer gebruik je die slaapzakken, ik heb er wel al 2 in huis (van mam gehad) maar ik heb geen idee hoe oud zo`n kindje moet zijn voordat je die mag en kan gebruiken

en nog een vraagje, in mijn kinderwagenligt een dekbedhoes + kussen sloopje, nu weet ik dat je geen kussen mag gebruiken, maar ik dacht dat dekbedjes ook gevaarlijk waren?

2. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Hoi!

De slaapzakken kan je al direct gebruiken hoor, je moet er wel echt op letten dat deze goedpassend is. Als de beebjes nog heel jong zijn heb je dus echt maat 50/56 nodig. Anders heb je kans dat ze erin schieten.

Je mag tot 2jaar geen dekbed gebruiken, ik zou dus als ik jou was een dekentje in de dekbedhoes doen. Mocht je naar buiten gaan kan je een extra dekentje gebruiken. Een kussensloop wordt eigenlijk niet gebruikt.
    Misschien een tip: je kan een waskussenhoes gebruiken op het matrasje van de kinderwagen, dit past precies. Hieroverheen gaat dan een luier, mocht de kleine spugen.

Groetjes!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Dekbedjes worden inderdaad afgeraden, je kan beter een gewoon dekentje + lakentje gebruiken.

En onze baby ligt eigenlijk al vanaf het begin in een slaapzak, hij trapte meteen de eerste nacht alles al van zich af, en dan lag 'ie dus alleen in z'n kleertjes. Wij zijn toen in overleg met de kraamhulp en de vk een slaapzak gaan gebruiken en dat gaat prima!
    Wel uitkijken met slaapzakken dat ze er niet met hun hoofdje in kunnen schieten. De gaten bij hoofd en armen moeten dus niet te groot zijn.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dekbedjes in de kinderwagen mag wel hoor. Dit omdat je er dan altijd bij bent. Ik zou er zelf niet voor kiezen als je je baby in de woonkamer ook in de wagenbak laat slapen. Want dan heb je natuurlijk niet constant je oog erop. Maar als je gaat wandelen wel.

In de wagenbak gebruik ik zelf de Bunker van Lodger. Bevalt mij heel erg goed. Of lakentje + dekentje uit de wieg. En als het echt warm is een omslagdoek.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruikte het dekbedje van de wagen alleen als het koud was en alleen als ik naar buiten ging.
    de eerste anderhalve week heeft alyssa bij ons op de kamer in de wagen geslapen en toen hadden we een wiegendekentje met een lakentje.

slaapzakjes kan je (zoals er al meer gezegt hebben) vanaf het begin al. bij alyssa heb ik de armsgaten en het gat voor haar hoofdje kleiner gemaakt door het iets in te nemen. en bij de hema heb je slaapzakken in mt 50/56 die zijn lekker klein.

liefs doris

6. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Doe je dan ook het dekentje over de baby als ze al een slaapzakje dragen? (ik beval in december)
    gr.bar

7. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Dekbedje en kussen mag idd niet. Maar ze geven het standaard mee. Je kan het bijv over een wollen of katoenen dekentje doen en dan past het toch bij je kinderwagen;) Het kussenhoesje kan je in veel gevallen over het matrasje heen doen. Mijn moeder gaf het advies er een hydrofiel luier in te doen, als ze spugen oid dan wordt je matrasje niet vies.

Slaapzak zou ik wel gebruiken als je kindje in de winter geboren wordt. Maar niet direct. De 1e week slaapt je kindje sowieso met kruik(en) dus wordt het daardoor warm gehouden. Wij zijn pas begonnen met slaapzak toen Hannah door het bedje begon te zwerven. Daarvoor sliep ze nog in zijlig-blokken en dan is zo'n slaapzak alleen maar vervelend.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook dekentje totdat Jarissa niet meer bleef liggen. Toen dus een slaapzak. En omdat ze toen het hele bed door ging in de loop van de nacht zonder dekentje. Dat zou alleen maar gevaarlijk zijn.

9. schaapie123

vrijdag avond even wezen babyshoppen met mijn moeder
    geen dekbedje voor in de kinderwagen kunnen vinden.
    maar wel een wiegendekentje, die past ook mooi in de kinderwagen.

idd hydrofiele luier bij het hoofd gedeelte.

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Je moet ook geen dekbedje gebruiken, dat mag je pas gebruiken als je kindje 2 jaar is ivm verstikkingsgevaar.
    Je kan beter een katoenen dekentje of idd wiegendekentje gebruiken.

Ik had zelf een dekentje gequilt ook leuk ;)

11. schaapie123

dat is idd ook erg leuk, ik heb alleen geen tijd daarvoor, ben al blij al sik om 8 uur savonds even kan zitten. (oke elke dinsdag middag vrij maar dan kruip ik meestal voor een paar uurtjes ff lekker in bed)

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Heb je geen crea (schoon)moeder? Mijn moeder heeft me namelijk geholpen. En in een middagje was hij eigenlijk wel klaar. Maar mijn moeder heeft dan ook de inkopen gedaan ;)

13. schaapie123

nee mijn schoonmoeder is absoluut niet handig, die heeft er ook een hekel aan

mijn eigen moeder werkt ook fulltime. en die moet al iets borduren voor me

als het goed is heb ik vanaf kerst zwangerschapsverlof, en als alles goed gaat beval ik pas half januari dan hoop ikz elf toch wat crea tijd te hebben

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik hoop het ook voor je. Maar een wiegendeken zou ook een goede oplossing zijn. Aangezien je baby (als het goed is) in januari geboren wordt zou je ook een gewone katoenen dekentje kunnen kopen en die dubbelvouwen. Die extra warmte is dan geen overbodige luxe!

Deel Deze Pagina