Babybadje of gewoon badkuip

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door klavertje, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben het badje en de tummytub 1 x gebruikt. Wordt nu wel goed gebruikt als wasmand :)

De kleine gaat met ons in bad. En ik heb haar ook gewoon in de gootsteen gedaan, gaat ook prima :thumup:

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier wordt het badje om de dag gebruikt van het begin af aan. Af en toe gaat Fae mee in de douche en af en toe dus in de tub. Maar de tub word wel vaak gebruikt :p : om het bad in leeg te laten lopen ;) .
    Ik vond zelf het vasthouden ook wat eng in de tub, maar dat komt dus ook vooral omdat ons meisje dus erg bewegelijk is. Anderzijds; als ze even onder water gaan is het ook geen ramp (bij babyzwemmen strakjes ook) en je moet er ook gewoon niet te veel water in doen, dat is helemaal niet nodig en scheelt wat til-werk.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben de eerste maanden het badje met standaard gebruikt in Eva's kamer, daarna, toen ze wel heel erg ging spetteren, het badje in het grote bad gezet (moet je niet doen als je rugklachten hebt, maar anders gaat het prima) en nu gaat ze gewoon in het grote bad, alleen. Tummytub hebben we nooit geprobeerd, Eva vond het vanaf het begin juist heerlijk om lekker te spartelen (in mijn buik probeerde ze het ook behoorlijk, maar dat was het op het laatst nogal krap ;)).

4. wendyumans

2 jun 2008
    10
    0
    0
    Die vraag had ik mezelf ook gesteld.
    Aangezien wij op de babykamer plaatsgebrek hadden voor een badje en standaard hebben wij op advies van mijn collega een badstandaard gekocht die je op je eigen bad kunt bevestigen (www.baby-walz.nl en de prenatal heeft m ook) hierin zet je dan het babybadje.
    Wij hebben geen commode op de badkamer dus ik ga hem/haar in badkamer wassen, dan badcape om en met 2 stappen ben ik in de babykamer om hem/haar daar aan te kleden.

Ik denk dat je je eigen rug de filistijnen in helpt door de kleine in je eigen bad te wassen of je moet zelf ook in het bad gaan zitten?

Wat betreft de tummytub, niet ieder kindje vindt het fijn. Er zijn zelfs kinderen die er onrustig van worden zegt mijn vriendin die verloskundige is. Maar dat zijn dingen die je alleen te weten komt door het te proberen ben ik bang!

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven vond het geen succes, een tummytub. zal wel gedacht hebben: 'maanden lang in stuit opeengevouwen gezet, nu zal ik mijn benen eens strekken ook!' ;)

hier een badje op z'n kamertje, naast de commode. nu gaat hij met mij mee in bad, sinds de 3e of 4e maand denk ik, want ons badje bleek vrij klein (die van de hema is bijvoorbeeld weer heel lekker ruim!)

we hebben voor 5 euro een standaard gekocht op marktplaats en het badje nieuw gekregen van mijn ouders. bij de ikea is een badje 6 euro geloof ik. en wij lieten het badje na gebruik in de douche staan en de standaard klapten we in, dat scheelde weer in ruimte.

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos vind de tummytub echt heerlijk, ze ontspant er helemaal van. Denk dus dat het per kind verschillend is of ze het lekker vinden of niet

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Jesper vond de tummytub wel lekker, maar wij hadden zelf een badje met standaard. Deze hebben wij tot vorige maand gebruikt, maar aangezien wij zelf nog geen bad hebben, gaat hij er nog wel eens in, maar dan staat hij op de grond. (alleen kan hij de stop eruit trekken, grrr).

Had zeker niet zonder een badje gekund, het is erg zwaar als je je kleintje in een groot bad wil doen, je hangt dan namelijk helemaal over de rand.

Qua wassen, die kleintjes worden nog bijna niet vies hoor, de eerste periode wasten wij bijna niet met zeep, alleen de billetjes even. Bovendien hoeven ze ook niet elke dag in bad hoor. Gewoon even een washandje gebruiken om ze even snel te wassen.

8. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Gebruik je in het gewone bad niet veel meer water dan in het babybadje? Wij legen het badje altijd in een emmer omdat anders de hele badkamer onderloopt. En tot nu toe is het niet meer dan 10 liter. Als je 10 liter in een badkuip laat lopen, heb je volgens mij niet veel water...

Verder kan je kindje het misschien beangstigend vinden zo'n groot bad, maar dat verschilt per kind natuurlijk.
    Maar krijg je geen last van je rug als je moet bukken om je kindje in de badkuip te wassen?

Wij hebben het badje met standaard ook overgenomen. En anders hadden we er wel eentje op marktplaats oid gekocht.

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb het badje geleend van mijn zus.. Gelukkig! want meneertje is er alleen in de eerste 3 weken in geweest.. Wat een gehannes vond ik het, water erin met emmers vanuit de badkamer (badje stond op babykamer)Op temperatuur krijgen etc... lekker spetteren, leuk met vloerbedekking..
    Enne hij vond t op een gegeven moment erg leuk om met zijn beentjes te gaan afzetten tegen de rand, met gevolg: hoofdje tegen de andere rand aan en huilen geblazen..

Tummytub was een groot drama hier..

Toen maar het grote bad! Wat een verademing! Lekker vrij etc. Nu is hij 6 maanden en vindt t heerlijk om lekker op zijn buik te spelen in bad.. ja natuurlijk wel veilig met papa of mama erbij...

10. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    Ik twijfel nog tussen de tummy tub en gewoon badje,heb gelukkig nog wel even tijd ;)
    of allebei nemen?

Badkamer(met ligbad)zit bij ons beneden,dus wat is het handigst?Aankleden is op het babykamertje dan weer handiger.(boven)
    Keuken zou ook kunnen (geen standaard nodig)en genoeg plek om alle spulletjes te leggen en aan te kleden.
    hmmm...

11. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Je hebt toch ook van die badcommode's .. bad en commode in 1 dat scheelt weer ruimte maar je kan je beeb ook in de gootsteen wassen of in een tummytub en dan leg je een aankleedkussen op de aanrecht zo heb ik dat ook een tijdje met mijn zoontje gedaan wel zorgen dat het niet tocht en de keuken niet te koud is natuurlijk.;)

12. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    Ja,denk dat we gewoon een tummytub gaan gebruiken in de gootsteen,keuken is wel warm genoeg.
    Veel makkelijker ,want boven = geen water.badkamer en keuken zijn beneden.
    Gaat prima zo dus,bedankt ;)

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik vind zelf de tummy geweldig. Toen ze nog heel klein was ging ze in een gewone emmer en dan in de gootsteen in de keuken. Aankleedkussen op het aanrecht. Nu zet ik de tummy in de standaard of op de grond in de douchecabine. Groot bad vind ik alleen prettig als ik er zelf bij in zit en het babybadje vind ik heel onhandig. Esmee wil zitten ze heeft te veel ruimte door het water dus schiet steeds onder uit. In de tummy zit ze heerlijk ontspannen. Het enigste moment van de dag dat ze rustig is :) .

Ik zou dus zeggen TUMMY.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier geen ervaring met de tummytub...

Alyna ging tot voor kort altijd in het babybadje, maar ze wordt een beetje zwaar en beweeglijk dus nu in het grote bad, in zo'n badring.Vind ze super!

En ik vind het net veel minder pijnlijk voor m'n rug, ga gewoon mee in bad zitten of naast het bad op m'n knieën...

Deel Deze Pagina