Wanneer grote knuffel in bed

Discussie in 'Verzorging' gestart door MiSe, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiSe

MiSe Niet meer actief

De titel zegt het al.. ;)
    Ik heb een hele lieve teddybeer voor mijn dochter van 6 maanden, maar vind het nog een beetje eng om haar daarmee te laten slapen, ivm verstikkingsgevaar.. Vanaf welke leeftijd kan kan ik met een gerust hart die beer bij haar in bed leggen?
    Bedankt alvast!!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lucas kreeg bij ons een knuffel vanaf ongeveer een maand of 11, toen de verlatingsangst op zijn piek was. Hij had er toen ook echt behoefte aan en slaapt sindsdien met de knuffel als kussen en beide armpjes er om heen geslagen, zo schattig!

Ik zou het nog niet echt doen zolang je kindje het niet echt nodig heeft. Ik weet ook niet hoe ze zit qua ontwikkeling? Denk dat het iig handig is als je kindje goed kan rollen en zelf kan gaan zitten, dan weet je zeker dat ze makkelijk los kunnen komen van de knuffel als dat nodig is!

Liefs!

3. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Mijn zoontje van 3 maanden slaapt nu al met een knuffel hoor. En het liefs heeft hij hem over zijn oogjes heen liggen. Ik heb er een goed gevoel bij en hij slaapt op deze manier het beste. In het begin vond ik het ook maar eng maar toen ik merkte dat hij er beter door sliep vond ik het ook prima.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lucas sliep trouwens wel al met 5-6 weken met een tutteldoekje, zo'n speendoekjes-ding, dat wilde ik nog ff melden, haha

5. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

MIjn zoontje sliep vanaf een maand of ze6 met 2 grote knuffels in bed. Een grote ioor en een witte tijger. Hij isnu anderhalf en gebruikt ze als kussen geloof ik haha. Hij ligt er ook echt op. Hij kan ook echt niet zonder die knuffels slapen, en dan heeft hij ook zijn tutteldoekje nog.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mijn mannetje slaapt sinds een week of 2 met zo'n zacht difrax popje. Eigenlijk sinds dat hij zn handjes ontdekte... hij zat de hele tijd zn vingertjes open en dicht te doen en hij kon niet slapen omdat dat geluid van die vingers over het hoeslakentje ( heb de aerosleep) hem wakker maakte. Nu knijpt hij dus in dat popje, en hij wrijft ermee langs zn gezicht. ZO SCHATTIG om te zien.

Hij wordt er echt rustig van en daarom kan hij dus beter inslapen. Liefs Sassie

7. MiSe

MiSe Niet meer actief

Bedankt allemaal! Ze heeft nu een klein knuffeltje en daar knuffelt en speelt ze mee in bed. Maar twijfel nog aan een grotere. Denk dat ik dan toch nog even wacht, totdat ze wat ouder is, misschien toch een fijner gevoel. ;)

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben altijd knuffels in het bedje van ons zoontje gehad. Eerst gewoon bedoeld als 'sier', zeg maar. Maar later had hij ze te pakken. We hebben het ook even aangezien, hoe hij ermee omging en of hij er niet met zijn hoofdje tegenaan lag, want ook wij vonden dat toch wel wat eng, maar dat bleek erg goed te gaan. Nu merken wij ook dat die knuffels echt heel belangrijk voor hem zijn geworden. Soms is hij wakker en zit hij al vollop te brabbelen. Als we gaan kijken, is hij heel druk met zijn knuffels en zit hij dus blijkbaar hele verhalen tegen die knuffels te brabbelen. Soms heeft hij zelfs niet door dat wij allang bij zijn bedje staan om hem eruit te halen, zo druk is hij ermee. Heel schattig om te zien.

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoon is misschien een makkelijke, maar hij heeft al maandenlang een hele hoop knuffels in zn bedje. Ik denk dat er gemiddeld 3 of 4 in zn bed liggen, hij gooit ze er zelf ook uit als ie ze zat is ;)

Soms gebruikt ie ze als kussen, soms houdt ie er eentje vast, soms speelt ie er gewoon mee als ie tussendoor wakker wordt.

Deel Deze Pagina