ik heb beide en vind de tummy tub veel handiger. gaat minder water in, je hoeft niet te sjouwen.. en is gewoon veel sneller. Als je kindje op een gegeven moment kan zitten (6 md) dan kun je zo'n badring kopen. Dat is een stoeltje voor in het gewone bad/douche. Ideaal...
Ik had enkel een tummy tub bij mijn oudste. Maar ze ging er niet graag in. Dus badje gekocht en dat was beter (ze heeft een paar weken op neonatologie gelegen en kreeg daar badjes, misschien daarom?). Ik vond het jammer, want werkte liever met de tub. En dan wel net omdat ik daar mijn handen meer vrij had. Bij mijn tweede dochter opnieuw de tub geprobeerd en zij hield er gelukkig wel van. Tot een maand of 6 ging ze daarin, daarna samen met grote zus in het grote bad, in zo'n badzitje. Dus bij haar het badje dan weer niet gebruikt. Afwachten wat nummer drie straks beslist, beiden staan klaar... En euh, verplicht is er niets hè. Je kan ook meteen met je kindje onder de douche en bad noch tub kopen. Daar bestaan zelfs draagdoeken voor (bathing buddies, aqua carrier). Ik heb weleens samen gedoucht, maar vond het tricky (zo glibberig!). Met zo'n doek zou ik dat beter durven.
Deze meid vindt de tummy tub geweldig! Toen ze jonger (en rustiger) was, werd ze helemaal ontspannen. Ze spartelt nu alleen als een malle en gaat niet lekker rustig meer zitten, maar probeert te staan! Nu gaat ze dus meestal mee onder de douche. We hebben ook een gewoon badje op standaard, maar daarbij heb ik met vullen en legen echt de hulp van mijn man nodig. Ze vindt het badje ook leuk en ontspant daar nog wel in