Ik heb vanaf 10 weken de angelsound gekocht en gebruikt. Zie hieronder welke. Op de site staat dat het gebruik veilig is. Maar nu vertelde de vk gisteren dat ze toch liever heeft dat ik hem niet meer gebruik, omdat het toch om straling gaat en de effecten niet bekend zijn. Zij vindt het niet veilig genoeg. Nu voel ik me er wat onrustig over. De straling is laag bij deze apparaten. Ik heb vanaf 11 weken bijna dagelijks even geluisterd. Zodra ik het hartje hoorde stopte ik ook meteen weer. Op de site lees ik verschillende dingen en ik lees dat veel vrouwen de angelsound gebruiken. Is het nu wel of niet schadelijk? Moet ik me nu wel of niet zorgen maken? Dank alvast, Gerdine BabySound A, de kleinste doppler ter wereld De BabySound A is een veilig en en eenvoudig te gebruiken apparaatje dat speciaal is ontworpen voor gebruik thuis. Het stelt je in staat om thuis te luisteren naar het hartje van je ongeboren baby, ook de bewegingen van de baby en de hikjes zijn te horen al vanaf 10-12 weken zwangerschap. Je hoeft alleen wat gel of bodylotion op je buik te smeren, de BabySound aan te zetten en je hoort je baby gelijk. Zo eenvoudig is het. Het apparaatje is maar 11 cm hoog, 5 cm breed en 1,5 cm dik dus je kunt het heel makkelijk overal mee naar toe kan nemen. Tussen de routine onderzoeken bij de verloskundige kun je nu zelf thuis luisteren naar je baby, dit geeft een geruststellend gevoel. Je kunt samen met je partner en andere familieleden luisteren naar je kindje. Op de BabySound kun je 2 koptelefoons aansluiten en zo samen met je partner tegelijk luisteren naar jullie baby.
Zoals de verloskundige heeft verteld is bij het gebruik van een angelsounds niet bekend heeft of er effecten zijn op lange termijn. Dit geldt ook voor echo's. Ik kan je dus (ook) niet vertellen of het wel/niet schadelijk is. Mijn mening is dat je het zo nu en dan gewoon kan gebruiken. Ilja