geen ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door marijke25, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke25

marijke25 Actief lid

27 mrt 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    hoi ilja,

mijn dochtertje van bijna 7maand heeft al sinds 29juni (laatste dag ontlasting) niks meer gepoept. ook haar plasluiers zijn eigenlijk niet echt "vol".
    ik geef haar voldoende te drinken volgens mij: 3 flesvoedingen, een fruithapje, 'savonds groente, en tussendoor krijgt ze lange vinger, pakje fruitsmooties (6mnd-ouder) ook geef ik haar dikwijls diksap en gewoon water... lijkt mij toch voldoende...
    enig idee hoe ik haar ontlasting op weg kan helpen?

groetjes marijke

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als ze er geen last van heeft is er niets aan de hand. Soms kunnen er meer dagen tussen zitten voordat ze weer ontlasting krijgen.
    Hoeveel vocht krijgt ze op een dag?

Ilja

3. marijke25

marijke25 Actief lid

27 mrt 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    ze krijgt 3 fles voedingen, fruithapje, groentehapje met dit weer een waterijsje en water en/of diksap ook krijgt ze iets fruitsmootie. gemiddeld zit ze toch wel aan een liter.
    gisteravond heeft mijn man haar "geholpen" m.b.v. de thermometer. en de ontlasting dat eruit kwam was ontzettend hard.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ontlasting hoort niet hard te zijn bij deze leeftijd.

Ik zou toch extra vocht aanbieden in de vorm van water. Biedt haar steeds tussendoor wat aan..je kan zo elk uur een aantal cc's geven.

Hopelijk is dat voldoende.

Ilja

Deel Deze Pagina